DHTML/Javascript traag!?

Pagina: 1
Acties:

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 21:25
Ik ben bezig met een applicatie aan het schrijven die van dhtml/javascript gebruik maakt. De applicatie is bedoelt om een planning te maken. Door middel van een afbeelding die een tijdbalk (van een werkdag) voorstelt en kleine balkjes die uren voorstellen, sleep ik een planning in elkaar.

Nu is het vervelende dat wanneer ik de planning pagina opvraag om een nieuwe planning te maken, gebeurd dit allemaal redelijk snel, zo'n 0.5 sec. Maar wanneer ik de pagina nu refresh of naar een andere pagina ga, duurt het zeker 5 tot 10 sec voordat ik die nieuwe pagina te zien krijg.

Volgens mij (heb verschillende dingen getest (parse tijden van ASP en JS)) komt dit door Internet Explorer zelf, deze moet denk ik eerst alle DHTML componenten opruimen.

Ik heb het niet op andere browsers getest, want het MOET op IE werken. Iets anders is geen optie (eisen van de klant).

Weet iemand hier meer van, waarom het zo lang kan duren en welke oplossingen zijn er?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, kost me nu al een aantal dagen om met een goede oplossing te komen...

Het script wat ik gebruik voor het mogelijk maken voor het slepen is hier te vinden: http://www.walterzorn.com/dragdrop/dragdrop_e.htm. Verder maak ik gebruik van ASP op een lokale windows 2000 server

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Weet je zeker dat er geen onunload script in de pagina staat die eventuele wijzigingen opslaat? Want ik ken een DHTML Pumpkins van ene crisp ;) die zeker weten veel zwaarder is voor de browser maar die sluit binnen .1 sec :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

Misschien een memory-leak? Kijk eens hoe het geheugengebruik is tijdens het werken op de pagina

Intentionally left blank

• Mamphiz
Geheugen gebruik is opzich normaal, pagina met ongeveer 40 drag and drop divs kost 1 mb geheugen. Wel is het zo dat wanneer ik op refresh druk of een andere pagina laad, mijn cpu op 100% gaat en de browser even vast loopt, duurt 5 sec en dan werkt die weer normaal...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt onunload wel een functie aangeroepen; ik denk dat je het dan daar moet zoeken. Kijk eens hoe groot dd.elements.length is; voor elk element in deze collectie wordt er iets gedaan.

Intentionally left blank

• Mamphiz
Output:

Parsetime: 0,62891 - HTML Parsetime: 0.422 - Elementen: 107

Ik heb de onunload functie uitgezet, en nu werkt die als een trein! Het nadeel is dus wel dat er pointers in het geheugen blijven staan, maar dit vreet (volgens mij) niet zoveel geheugen...
En als je je browser afsluit, wordt dat toch ook weer vrijgemaakt in het geheugen.

Bedankt voor jullie hulp! Had het zelf nog niet ontdekt! Scheelt me weer een hoop tijd! _/-\o_

Verwijderd

Zo blij zou ik maar niet zijn :) Het geheugen wordt alleen vrijgegeven als je een sessie minimaliseert of afsluit. Maar als je in je huidige window blijft doorwerken met de huidige lekken die je hebt, wordt alles echt heel traag. Een gantt chart maken met DHTML is overigens niet zo heel erg zwaar dus ik ben benieuwd wat je hebt gebakken :P

• Mamphiz
Helaas kan ik dat niet laten zien, het is namelijk voor intern gebruik...
Het is iig zo wel goed. Heb hun de nadelen uitgelegd en ze gaan ermee akkoord, ze vonden het zelf een prima oplossing.
Pagina: 1