[WinXP] Traag naar 'bepaalde' tijd

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 18:30
Ik heb een (klein) probleem, na een uurtje of 4 (soms iets minder of meer) computeren is windows XP (pro) ineens uit het niets traag.

Nu heb ik wat topics door gespit maar daar hebben mensen problemen die meteen ingaan als winxp geladen is. Ik kan echter uren uit de voeten maar ineens heeft hij dan geen zin meer. Je ziet bijvoorbeeld als je 3 IE Explorers open hebt, en je sluit de middelste die in de taakbalk staat, dat het opschuiven van de hokjes in de taakbalk hapert/stottert.
Het alt tabben tussen programma's als dreamweaver 2004 / photoshop gaat ook op deze slome manier. Op mijn oude systeem had ik dit niet, ik zal de specs ff plaatsen:

Ouwe systeem:
amd xp 2200+
1024 DDR 333mhz
radeon 9700 pro
wd 120gig 7200rpm

Nieuw systeem:
Amd 64 3200+
1024 DDR 333mhz
radeon 9700 pro
wd 120gig 7200rpm

Ik heb alle laatste windows updates maar GEEN sp1/sp2. Ik heb namelijk gehoord dat er wat problemen waren met SP2 en Amd 64.

Wat ik zelf gevonden is dat als me windows sloom is, crss.exe (dacht dat ie zo heette) ineens ipv 0,1,2,3% rond de 20% van mijn cpu gaat vragen. Heb ook meteen gekeken wat dit programma doet, hij regelt de visuele aspecten van winxp. Hebben jullie enig idee om me pc soepel te laten lopen ook naar 4 uur computeren of idle time?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

gebeurt dit toevallig nadat je IE voor de eerste keer hebt geopend?

anders zou ik toch maar eens op spyware scannen.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Laatste driver voor graphics geprobeerd? Of juist een stapje terug in driverversie ook geprobeerd?

NB. Kun je niet iets netter schrijven? Dat komt de leesbaarheid zeker ten goede ('naar' => 'na', 'me' => 'mijn', 'gehoort' => 'gehoord', enz. enz.).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bjk schreef op 18 oktober 2004 @ 09:58:
Ik heb alle laatste windows updates maar GEEN sp1/sp2. Ik heb namelijk gehoort dat er wat problemen waren met SP2 en Amd 64.
Geen SP1? Nu heb je in ieder geval problemen. Dus zeker erop zetten

SP2: AMD64 heeft standaard een "beveilings optie" aanstaan (NX bit). Als je daar problemen mee hebt kun je dat alsnog uitzetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 18:30
SunStorms_sletje schreef op 18 oktober 2004 @ 10:00:
gebeurt dit toevallig nadat je IE voor de eerste keer hebt geopend?

anders zou ik toch maar eens op spyware scannen.
Het is niet nadat ik IE voor de eerste keer heb geopend. Ik zal vanavond nog eens scannen met ad-aware, of raad je een beter programma aan? (Ik zal daarvoor zelf ook nog even rondkijken)
Geen SP1? Nu heb je in ieder geval problemen. Dus zeker erop zetten

SP2: AMD64 heeft standaard een "beveilings optie" aanstaan (NX bit). Als je daar problemen mee hebt kun je dat alsnog uitzetten.
Ik zal SP2 dan vanavond of morgen installeren, hoe zet ik NX Bit eventueel uit?

Zou het trouwens ook iets kunnen zijn als een oude versie van MS Frameset gedoe?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bjk schreef op 18 oktober 2004 @ 10:18:
[...]

Het is niet nadat ik IE voor de eerste keer heb geopend. Ik zal vanavond nog eens scannen met ad-aware, of raad je een beter programma aan? (Ik zal daarvoor zelf ook nog even rondkijken)

[...]

Ik zal SP2 dan vanavond of morgen installeren, hoe zet ik NX Bit eventueel uit?

Zou het trouwens ook iets kunnen zijn als een oude versie van MS Frameset gedoe?
-faq van bv geeft een goede opsomming voor spyware scan.
-nx bit heet DEP: in/uitschakelen in system properties> advanced tab>> data execution prevention tab.
-Ook video drivers updaten? (www.ati.com)
-Geen idee wat ms frameset gedoe is. :?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2004 11:23 . Reden: link naar b.v. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1