Toon posts:

PC wil soms niet goed starten, videokaart te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb wellicht een ernstig probleem.
Wat is het geval; Na het aanzetten van de computer geeft mijn moederbord (MSI KT4) 3 piepjes (Herhaaldelijk)...
Ik ben er nu al achter gekomen dit deze signalen te maken hebben met mijn videokaart (Leadtek Geforce 3 128 mb)... Na het eruit halen van de kaart, herhaaldelijk er doorheen blazen en het opnieuw plaatsen van de kaart in het AGP slot werkt alles weer naar behoren... Echter, soms loopt de computer na enkele minuten al vast, terwijl soms ook de computer voor de rest van de dag blijft doen...
Echter, vaak moet ik de volgende dag (na het opnieuw aanzetten van de computer) de hele cyclus van het eruit halen etc. weer herhalen..
Weet iemand waar het aan kan liggen; zelf dacht ik aan over verhitting....
Echter, de koeler van de voeding, van de processor en van de videokaart draaien allemaal!! (net zoals ze altijd hebben gedaan!!)
Ik laat tegenwoordig de kast van de computer al los om verhitting tegen te gaan, maar ook dit lijkt niets te helpen!!!
Kan iemand mij helpen, want dit kan toch niet de bedoeling zijn!!!

Bedankt alvast!

Specs: AMD Athlon 2400+,MSI KT4, 512 mb DDR,300 Watt Voeding,Audigy Player,Leadtek Geforce 3 128 mb

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Heb je ook aan de kaart zelf gevoeld of deze erg heet wordt? En je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je je kaart onderklokt. Dan zou ie in ieder geval minder heet moeten worden..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Heb je inderdaad al aan de kaart gevoeld? Is de koeling op je kaart brak, of zit deze vol stof oid? Verder zou je natuurlijk kunnen proberen om een exta ventilator te plaatsen die over de videokaart heenblaast om de temperatuur eventueel wat te verlagen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is inderdaad wel warm (de heatsink)
Echter, ik heb er vroeger nooit aan gevoelt, dus zou op dit moment nie weten of het nou uitzonderlijk warm wordt....

Inderdaad; toen het de eerste keer voorkwam, zat de ventilator + heatsink vol stof; dit heb ik er toen uit geblazen.... Ik ging er echter van uit dat nu het probleem verholpen was!! :(
Hij zou het nu toch weer gewoon moeten doen (net als vroeger?!!)

Verwijderd

Topicstarter
Zeg mensen..

Kan het ook te maken hebben met niet goed werkende drivers ofzo, waardoor o.a. bijv. de temperatuur van de videokaart niet meer goed wordt geregeld?!??
Ik zeg maar wat hoor, dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar je zoekt toch iets van een aanleiding he :)

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
heb je al eens een andere kaart in die agp slot gezet van jouw?
kan het meschien niet zo zijn dat die meschien kapot is , elke keer weer na het opnieuw opstarten die kaart er weer uit halen moet blazen en erin , en da n doet die het

of die kaart in een andere pc ( als je die hebt )

----- edit-----

kan zeker aan je driver liggen , en dan hoeft die nog niet te warm te zijn als die hangt :P

maar wel strange dat je elke keer moet blazen zeg :P

[ Voor 24% gewijzigd door Nutser op 18-10-2004 10:15 ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen..

op dit moment officiele drivers aan het downloaden van Leadtek website zelf (vroeger haalde ik de "algemene" drivers rechtstreeks weg bij www.nvidia.com
(kan het daaraan liggen?? dat de drivers niet perfect voor deze kaart zijn gemaakt??)
Maar goed; op dit moment dus de Leadtek drivers aan het downloaden..
zat ik me opeens te bedenken...Is updaten van het BIOS ook niet nodig/aanbevolen??? Kan daar nog iets van oneffenheden inzitten met betrekking tot de temperatuur regulatie etc ?????
Pagina: 1