[XP] Netwerk valt weg, hoe is dit te controleren?

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
Vanochtend heeft een mevrouw haar computer bij mij afgegeven met de vraag of ik er eens naar wil kijken. Ten eerste mijn complimenten zeg, SP2 erop, up to date virusscanner en ze draaide regelmatig Spybot, zulke mensen help ik graag >:)

Afijn, ontopic, ze heeft de computer afgegeven met de volgende beschrijving. Als ze op bijv. MSN zit valt van het ene op het andere moment het internet uit (volgens haar), dan moet ze de pc restarten en dan kan ze weer op internet.

Ik heb de pc aangesloten en een bestand van 100 mb laten downloaden, ging allemaal goed. De pc beschikt over een geïntegreerde SIS900 netwerkkaart. Ik heb de Windows drivers inmiddels vervangen door de nieuwste driver van SIS zelf. Ook zijn de chipset drivers geupdated. Het lukt mij alleen niet het probleem te reproduceren.

Hebben jullie misschien enig idee waar dit aan kan liggen? Waar moet ik het probleem zoeken? Ze heeft overigens geen thuisnetwerk, ze staat rechtstreeks op haar kabelmodem aangesloten.

Ik zit te twijfelen om die SIS900 uit te schakelen en gewoon een simpel PCI netwerkkaartje erin te stoppen.

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

zou het niet gewoon aan haar internet verbinding liggen

misschien brakke modem

heb welleens bij iemand gehad dat de voeding van de modem niet goed in stopcontact zat toen viel ook steeds verbinding weg heel vaag

en wat betreft die pci kaart zulke dingen moet je gewoon proberen

voor zulke gevallen ga ik altijd eerst even bij die mensen thuis kijken

[ Voor 26% gewijzigd door jiroenu op 18-10-2004 09:47 ]

Website

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
vraagje heb je dat bestandje van 100 mb , na of voor de nieuwe instaltie gedaan??

als je het erna gedaan hebt, is het meschien al opgelost doormiddel van die update,

en als het nu niet het geval is , en hij bij jouw normaal loopt , zal het ergens bij haar moeten zijn ,

maar het werkt perfect bij jouw??

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Spixo
j_vandenbos schreef op 18 oktober 2004 @ 09:45:
zou het niet gewoon aan haar internet verbinding liggen

misschien brakke modem

heb welleens bij iemand gehad dat de voeding van de modem niet goed in stopcontact zat toen viel ook steeds verbinding weg heel vaag
Deze mevrouw woont in de straat naast mij en we hebben allebei een Multikabel internetabbo. Het enige verschil dat ik de pc op een router heb staan en zij rechtstreeks op het modem.
Nutser schreef op 18 oktober 2004 @ 09:46:
vraagje heb je dat bestandje van 100 mb , na of voor de nieuwe instaltie gedaan??

als je het erna gedaan hebt, is het meschien al opgelost doormiddel van die update,

en als het nu niet het geval is , en hij bij jouw normaal loopt , zal het ergens bij haar moeten zijn ,

maar het werkt perfect bij jouw??
Ik heb het ervoor en erna gedaan, beide keren kwam het bestand normaal binnen.

Haar omschrijving is ook een beetje vaag. Wel zei ze dat haar pc altijd aanstaat omdat ze het onhandig vind de pc aan te zetten 8)7. Ik zat al te denken dat hij na een tijd in screensaver/energiebesparing whatever springt maar als het goed is hersteld de verbinding dat toch weer gewoon? Ook komt dat niet overeen met datgene dat ze zegt dat de verbinding gewoon 'wegvalt' tijdens het surfen, msnen, emailen whatever...

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

dan zal het probleem waarschijnlijk daar liggen

iets anders kan ik niet verzinnen als het bij jou wel werkt

Website

• Spixo
Ik zit er over te denken om Newsleecher even een halve dag te laten lurken, eens kijken of op een gegeven moment de verbinding wegvalt.

Anders zet ik gewoon een andere netwerkkaart erin, update ik de handel en ga ik met de hele hap naar haar toe. Kan ze mooi laten zien wat ze bedoeld :)

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

das een beter plan

Website

• Nutser
nou
ik had dus wel ongeveer het zelfde probleem ,
en mij buurman heeft de zelfde kabel en heeft geen probs ,

ik had constant de problemen precies zoals jij beschrijft ,
ik heb toen super veel vaak moeten bellen naar @home , en dat heeft me super veeeel geld gekost ,

na tig aantal keer bellen , sturen ze me een monteur langs , die mij vroeg waar hij de cp naam moest veranderen , nou , na hem de deur hebben gewezen , en nog maals gebelt voor een andere monteur met een beetje meer verstand van dingen te laten komen ,

heeft hij me vanuit hier de kabel helemaal gesjekt naar buiten toe , via een progje
hij had erna de verbinden getest en bleek dat alles met de instellingen van de modem ok was ,

maar de instellingen van buiten , in de kast waren fout , de waardes van sommige dingen stonden te hoog , en sommige weer te laag ,

dus hij heeft dat buiten moeten veranderen , en vanaf die dag geen problemen met de kabel ,

ik heb zo heeeel veel mandjus probs gehad ,

want het was ook wel eens zo dat ik een paar dagen zonder probs kon i-netten '

dus om je veel tijd te sparen , zou ik eens gaan bellen naar weet ik welke i-net bedrijf ze zit , en dat ze daar eens te vertellen ,

zoals vermeld , heb ik heeel vaaak moeten bellen , maar dat is @home , ik raad je trouwens ook aan , om met een vaste telefoon te bellen :P

Verwijderd

Das zeker een ASUS P4S800 mobo'tje (SIS UTP)
Als je de standaard drivers van WinXP gebruikt met die kaart, dan functioneert de kaart niet goed als deze is aangesloten op een 10MBit device (modem router etc).
Zo gauw je de drivers van cd (mobo cd) van SIS zelf hebt gebruikt is het probleem over. ;)

• Spixo
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 16:24:
Das zeker een ASUS P4S800 mobo'tje (SIS UTP)
Als je de standaard drivers van WinXP gebruikt met die kaart, dan functioneert de kaart niet goed als deze is aangesloten op een 10MBit device (modem router etc).
Zo gauw je de drivers van cd (mobo cd) van SIS zelf hebt gebruikt is het probleem over. ;)
Nee, het is geen ASUS, durf de naam bijna niet uit te spreken... ECS :r

Die losse Realtek (van €3,50) die er nu inzit heeft het probleem opgelost _/-\o_

• Nutser
Oeps:)

[ Voor 99% gewijzigd door Nutser op 21-10-2004 14:59 ]

Pagina: 1