[Outlook] Import meerdere .vcf bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordMatanza
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04-2023
Op woensdag 29 augustus 2001 16:58 is er ook al een post over dit onderwerp gemaakt, maar hier kwam geen oplossing uit. We zijn nu 3 jaar verder en ik zit met hetzelfde probleem als de personen van toen.

Ik heb dus een map met 600 .vcf bestanden. Nu wil ik deze importeren in Outlook 2003 onder OS Windows XP. Maar nu blijkt het dus niet mogelijk om meerdere .vcf bestanden tegelijk te importeren, en om er nou 600 los te gaan importeren (elke maand) heb ik geen zin in.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30

lier

MikroTik nerd

Lord,

Ik ben niet helemaal bekend hiermee en heb dit nog nooit geprobeerd...

Is het mogelijk om een grote vcf file te maken van deze (600) files en deze in 1 keer te importeren ? Als ik het goed heb begrepen, zijn het gewoon platte tekstbestanden.

Waarom moet je ze eigenlijk elke maand importeren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LordMatanza
nope, dat kan niet, ik zal even een voorbeeldje geven van zo'n bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N:van de Test;;;DHR
FN:van de Test
TEL;WORK;VOICE:0000-000000
TEL;WORK;FAX:0000-000000
ORG:TestB.V.
EMAIL;PREF;INTERNET:email@adres.nl
END:VCARD

Zodra je deze achter elkaar zet leest outlook alleen maar de eerste, dit had ik al getest, maar vergeten te vermelden.
En dit moet elke maand gebeuren omdat wij (zakelijk) een database hebben met al onze klantgegevens. Nu willen wij deze in outlook hebben. Ik heb de database met een query vcf bestanden laten exporteren, maar importeren lukt niet :<

• LordMatanza
laat maar, ik heb het al opgelost.
met vcf-bestanden kun je wel werken, maar dan moet je programma's e.d. aan gaan schaffen. Ik heb nu een csv bestand gemaakt met daarin alle informatie die ik erin wilde hebben en deze is nu goed te importeren!!!

maar dan het volgende probleem :D
het importeren wil ik schedulen op de een of andere manier, dus ik wil alleen de outlook-import functie draaien met de parameters van de csv file e.d. maar dan wel op gezette tijden :S