Toon posts:

Inloggen op ftp blijft hangen (proftpd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op dit moment mandrake 10, met proftpd. Ik heb overal op het internet gezocht maar niks kunnen vinden helaas :( Het probleem is dat bij het inloggen hij hier blijft hangen:

[R] USER **
[R] 331 Password required for **
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User ** logged in.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 211-Features:
[R] MDTM

heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen ? :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer 't anders eens met FlashFXP? Die maakt bij mij namelijk geen "FEAT"-'aanvraag'. Misschien dat 't aan die FEAT ligt :) Als je die in jouw client uit kunt zetten, zou dat natuurlijk ook kunnen..

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik flashfxp :) denk dat het eerder een setting is in proftpd (gewoon iexplorer werkt ook niet) 8)7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Firewall natuurlijk. FTP is een kloteprotocol voor firewalls die standaard alles dicht hebben staan, omdat de poorten overal tussen de 1024 en de 65535 gebruikt kunnen worden. Oplossing is simpelweg de conntrack_ftp modules laden zodat iptables dynamisch poorten openzet als er FTP connecties binnenkomen.

Verwijderd

Topicstarter
firewall al uitgezet :P (heb wel ftp op port 25 gezet, 21 werkte om een of andere reden niet)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 09:24 ]

Verwijderd

Ftp heeft 2 poorten nodig. 1 voor verbinding en 1 voor de data. Misschien staat die poort voor de data niet open op je firewall.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 09:34:
Ftp heeft 2 poorten nodig. 1 voor verbinding en 1 voor de data. Misschien staat die poort voor de data niet open op je firewall.
Dit ligt er maar net aan hoe je dit hebt geconfigureerd.

Op het moment dat je active ftp doet, heb je poort 20 en 21 nodig.

Wanneer je passive wil gaan doen, dan heb je alle poorten < 1024 nodig, dus 1024 - 65000
Ikzelf gebruik pure-ftpd daarbij kun je opgeven dat pure-ftpd voor de passive connections bepaalde poorten moet gebruiken. Deze zet ik dan gewoon open in de firewall.

Proftpd heeft deze functie zo te zien ook:

proftpd.conf

PassivePorts 49152 65534

Bron

Verwijderd

Topicstarter
kzal de passive poorts straks proberen, firewall is het niet die staat uit op het moment, iemand anders nog goede ideen ? bedankt voor de hulp ieder geval :9

Verwijderd

Topicstarter
hij doet ut :O khad port veranderd naar 8000 en passive ports gedaan, denk dat het de port was maar tnx voor de tips mense :)
Pagina: 1