Ik wil graag aan Linux beginnen, maar ik kan geen distributie vinden die geschikt is voor de KT133 chipset (ik heb een KT7-RAID). Wat gebruiken jullie voor dit soort bordjes? Overigens heb ik ook een Radeon 64 ViVo. Wordt die ook ondersteund in distributies?
Verwijderd
De chipset ondersteuning heeft weinig met je distributie te maken, maar des te meer met de gebruikte kernel.
Alle recente distributies (met een redelijk recente kernel dus) zouden moeten werken.
En als er iets niet werkt, dan kun je altijd een nieuwe kernel compilen. AC '97 audio kreeg ik zelf pas met kernel 2.2.18 aan de praat, bij 2.2.16 en 2.2.17 crasht het hele systeem.
Alle recente distributies (met een redelijk recente kernel dus) zouden moeten werken.
En als er iets niet werkt, dan kun je altijd een nieuwe kernel compilen. AC '97 audio kreeg ik zelf pas met kernel 2.2.18 aan de praat, bij 2.2.16 en 2.2.17 crasht het hele systeem.
Ik ben een beginner op het Linux gebied. Het zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld Suse 7 kon nemen, installeren en GEEN ingewikkelde dingen doen als kernels compileren. Beetje fool-proof om te beginnen dus.
Maar ik begrijp dat als ik een distributie met een recente kernel neem, het zou moeten werken?
Maar ik begrijp dat als ik een distributie met een recente kernel neem, het zou moeten werken?
Ja. Suse 7.0 werkt prima op de KT133 (heb zelf de Asus A7V met die chip). Geen probleem. Mandrake 7.1 (en dus denk ik ook 7.2) werkt ook prima.
Virussen? Scan ze hier!