Toon posts:

[XP] Openen van netwerkmap duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik en men broer gebruiken allebei XP en hangen via een utp kabel in netwerk met elkaar. Ik heb op men bureaublad een snelkoppeling gemaakt naar zijn E schijf. Wanneer ik daar op dubbel klik gebeurt er gedurende een aantal seconden niets zichtbaars. Als ik daarna in een mapje ga op zijn schijf moet ik ongeveer 21 seconden wachten alvorens die map zich opent. Ook het slepen van een bestandje naar men bureaublad verloopt met de nodige vertragingen. Maar het overzetten van een bestand verloopt tegen normale snelheid. Weet er iemand wat dit euvel veroorzaakt?

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Dit is zover ik weet vrij normaal.. dus niet iets om je echt druk over te maken..

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat het 21 seconden duurt is niet normaal. Is de kabel tussen de pc nog goed? Je kan ff een andere kabel proberen. Draai je wel full duplex?

Verwijderd

Topicstarter
maar ik dacht dat dit in het begin wel sneller verliep zonder die vertragingen, het was alsof ik gewoon op men eigen schijf aan het verkennen was.

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op 18 oktober 2004 @ 01:36:
Dat het 21 seconden duurt is niet normaal. Is de kabel tussen de pc nog goed? Je kan ff een andere kabel proberen. Draai je wel full duplex?
Waar kan ik juist die full duplex instellen?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 01:39:
[...]

Waar kan ik juist die full duplex instellen?
Eigenschappen van je netwerkkaart :)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 07:51
Dit heb ik mij ook altijd al afgevraagd. 21 seconden is wel behoorlijk lang maar ik kom soms ook wel in de buurt. De enige keren dat het supersnel ging, was toen op beide pc's een fresh install XP had plaatsgevonden. Met het installeren van enkele programma'tjes werd het direct al minder.

Ik denk dat het merk modem ook wel zal uitmaken. Ik gebruik een Linksys 4 poorts VPN Router van 80 euro. Hoop dat iemand een sluitend antwoord kan geven.

Overigens gaat het kopieren van bestanden prima, als het grote bestanden zijn zal het gemiddele met 10MB/sec gaan. Het heeft dus denk ik echt met de accestime te maken.

pepernooot

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelfs geen router, gewoon een directe verbinding tussen beide pc's met
gedeeld internet (ikzelf ben server).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk mag dit :s *upje*

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Ik heb er ook last van, en dat ook nog op Gigabit..

Snap er ook weinig van :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Slow Network Browsing 1
Slow Network Browsing 2
Slow Network Browsing 3

Probeer ze alledrie en hopelijk lost dit het op...

[ Voor 66% gewijzigd door Occy74 op 18-10-2004 23:08 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
wow dank je! het werkt voor me, ik heb ze alle drie uitgevoerd maar ik denk dat de laatste de oplossing was, "netbios over tcp/ip uitschakelen"
Pagina: 1