[Outlook 2k3] enstig PST probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:18

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Ik heb een probleem met het terugzetten van een backup. Ik heb van outlook uit mijn vorige installatie van office 2003 een backup gemaakt door middel van de export naar pst bestand functie. De backup bevatte alle mappen en is 106mb groot. Nu een geheel nieuwe clean install gedaan van xp en office maar wanneer ik nu de backup terugplaats krijg ik van outlook de melding dat mijn bestand GEEN bestand is met persoonlijke mappen :s Ik snap hier niets van, de grootte klopt en er ging ook niets mis met de backup op zichzelf. Het is verder geen error in de data binnenin want dan had scanpst.exe dit bestand wel kunnen scannen denk ik. Nu herkent ie hem niet eens.

Herkent iemand dit, weet iemand waar dit aan kan liggen en/of hoe hem alsnog te herstellen (al dan niet gedeeltelijk). De mappen zijn vrij belangrijk vandaar.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
Bedoel je met terugplaatsen dat je hem in documents en settings zet of dat je hem opent via het file-menu?

Verwijderd

het kan zijn dat dat .pst bestand een beetje corrupt is. outlook snapt er dan meteen niets meer van, maar er zijn wel 3rd party tools die ook beschadigde .pst's kunnen lezen.

probeer hier eens wat van: http://www.download.com/3...qt=pst+recover&tg=dl-2001

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:48

Tomatoman

Fulltime prutser

Er werd bij oudere versies van Outlook een programmaatje meegeleverd dat beschadigde pst-bestanden kan lezen/herstellen. Ik kan het bij Outlook 2003 zo gauw niet vinden, maar misschien kunnen de helpfiles je op weg helpen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• martincm

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Dennis schreef op 18 oktober 2004 @ 01:29:
Bedoel je met terugplaatsen dat je hem in documents en settings zet of dat je hem opent via het file-menu?
Op beide manieren krijg ik dezelfde melding dat het pst bestand geen bestand met persoonlijke mappen is.
tomatoman schreef op 18 oktober 2004 @ 01:52:
Er werd bij oudere versies van Outlook een programmaatje meegeleverd dat beschadigde pst-bestanden kan lezen/herstellen. Ik kan het bij Outlook 2003 zo gauw niet vinden, maar misschien kunnen de helpfiles je op weg helpen.
Ja dat is dus naar mijn weten scanpst.exe, echter wanneer Outlook verteld dat het bestand geen bestand is met persoonlijke mappen, zegt scanpst.exe dit ook.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zoiets had ik laatst ook, PST beschadigd ofzo.. toen dus OPZETTELIJK met een HEX-editor het PST bestand beschadigd, en toen die SCANPST.EXE laten draaien. Toen had ie gelukkig nog een hoop teruggevonden, maar ik was ook e.e.a. kwijt. 'k Had gelukkig nog een backup van toen 2 of 3 maand terug.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 20:00
Komt het misschien doordat het formaat van 2003-pst files gewijzigd is?
Zie ook hier:
http://support.microsoft....033&query=pst+format+2003

Zo ja, dan moet je de pst file in Outlook 2003 inlezen en indien nodig converteren naar een 2000-2002/XP compatible pst file.

[ Voor 28% gewijzigd door twak op 18-10-2004 10:28 ]

Twakkie

• martincm

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
twak schreef op 18 oktober 2004 @ 10:26:
Komt het misschien doordat het formaat van 2003-pst files gewijzigd is?
Zie ook hier:
http://support.microsoft....033&query=pst+format+2003

Zo ja, dan moet je de pst file in Outlook 2003 inlezen en indien nodig converteren naar een 2000-2002/XP compatible pst file.
Maar juist dat inlezen kan dus niet, de backup is overigens gemaakt vanuit een 2k3 en wordt weer teruggezet in een 2k3.......erg raar.

hieronder een screenie van de exacte error message

Afbeeldingslocatie: http://www.martincm.dds.nl/error.JPG

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 18-10-2004 12:46 ]

Verwijderd

File misschien read-only?

• martincm

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
neej dat is ie niet. Wordt ook teruggezet vanaf een hd. In ieder geval er schiet me iets te binnen. De backup is uit een office versie gemaakt maar nu kan het nog zijn dat deze versie misschien service pack 1 nog niet erin had zitten. Ik probeer de backup nu de hele tijd in een office versie met service pack 1 erin. Zou dit uitmaken voor wat betreft backup van de pst ?

Verwijderd

Ik ken het probleem..ik had exact hetzelfde 2 maanden terug met een .pst bestand op mijn moeders PC.. met scanpst toch nog wat kunnen repareren maar op de PC (na een clean install etc) dat bestand NOOIT meer kunnen inlezen...wel op een geheel andere PC. Ik zou zoeken naar third party tools als ik jouw was..

Offtopic: Overigens kan ik hier zo kwaad om worden...wat is in hemelsnaam de meerwaarde van zo'n backup dan. Ik stop met Outlook en ga zoeken naar een andere mailclient. 8)7

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:04:
[....]
Offtopic: Overigens kan ik hier zo kwaad om worden...wat is in hemelsnaam de meerwaarde van zo'n backup dan. Ik stop met Outlook en ga zoeken naar een andere mailclient. 8)7
Inderdaad, je kan dan gewoon niet rekenen op je backup, dat is vrij lastig..
maar in welk formaat is dit dan wel mogelijk? Ik hoor vaak over het standaard 'mbox', maar dat is weer niet te lezen door bijvoorbeeld outlook / outlook express / thunderbird, dus dat is ook geen oplossing.
Pagina: 1