[WiFi] WRT54G resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Goeieavond! Vandaag een WRT54G Wireless router geinstalleerd. Mijn PC ziet de router goed, had ook in 1x een goede internet verbinding zonder ook maar een instelling te wijzigen. Omdat ik dat netwerkje toch wilde beveiligen heb ik via 192.168.0.1, de webbased admin van Linksys, een WEP key ingesteld. Een sleuteltje laten genereren, opgeslagen... |:(

... en toen werd de verbinding met de router verbroken! Ik kon de gegerereerde WEP key niet meer zien.. en kon dus ook geen verbinding meer met de router maken, want die verbinding is nu beveiligd. Geen probleem dacht ik, gewoon even de router resetten, en dan nog een keer een WEP key instellen, en de key dit keer wèl copy-pasten 8)7

Handleiding gelezen, reset knopje gevonden, 10 sec. ingedrukt totdat er het e.e.a. ging knipperen.. alleen als ik de beschikbare verbindingen (in windows xp prof.)ververs dan blijft hij nogsteeds om die key vragen! Meerdere malen routertje gereset, alleen geen resultaat.

Hoe kan ik op de de Linksys WRT54G de fabrieksinstellingen terugkrijgen? :)

Verwijderd

pak een pen, druk daarmee de reset knop in, houd deze zo een 30 sec vast en daarna los laten.
router is dan volledig gereset

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Niet gaan resetten gewoon met een UTP kabel verbinding maken en je kunt er weer in,let wel op dat je heb niet in de WAN poort doet maar in 1 van de LAN poorten.

Als je dat doet kun je er weer in en de WEP key veranderen.

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ik heb hem nu zeker een dikke minuut ingedrukt gehouden...

Alleen is de ding nogsteeds niet gereset, echt vreemd! De verbinding die de computer ziet is nogsteeds met dezelfde SSID naam als diegene die ik heb ingevoerd, en hij vraagt nogsteeds om de WEP-key!

Ik heb hem ook al een aantal uur van de netstroom gehaald, dacht dat dat mss zou helpen. Iemand nog suggesties? :?

Verwijderd

reset knop indrukken, stroom eraf hale (reset ingefrukt blijven houden) stroom erop, 30sec wachten

Verwijderd

Ik heb het gisteren nog gedaan, reset knop +/- 15 seconde indrukken (en niet de stroom eraf).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

10 sec is de resetpinindruktijd van dat ding (dan zie je het powerlampje gaan knipperen).

overigens staat voor al deze probleemscenario's ook gewoon in de handleiding uitgelegd wat je moet doen hoor :) gewoon die dus even volgen, dan was dit topic ook niet nodig geweest ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

owja, en 't standaard IP-adres van je router is niet 0.1 maar 1.1 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.