Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik had begrepen dat deze hack 'texture compressie' inschakeld. Ik denk niet dat het schadelijk is voor het systeem.Bigs schreef op 18 oktober 2004 @ 00:18:
Hmm.. is er ook nog een uitleg bij wat het doet en waardoor het sneller is? (en de bijwerkingen)
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 00:59 ]
Verwijderd
Tijd om even te zoeken, ipv meteen vragen te stellen...Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 10:02:
Ok ik probeerde ook die truck te doen maar als ik in de terminal su - invul en vervolgens op enter druk vraagt hij om een password. Welk pasword is dit???? En ik kan het bestandje com.apple.windowserver.plist niet vinden. Word deze soms pas zichtbaar nadat je in de terminal bent ingelogd???
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
su is een command om rootrechten te krijgen (Super User), het wachtwoord dat hij vraagt is je eigen wachtwoord van de gebruiker waarmee je ingelogged bent, deze gebruiker moet dan wel admin-rechten hebben ..Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 10:02:
Ok ik probeerde ook die truck te doen maar als ik in de terminal su - invul en vervolgens op enter druk vraagt hij om een password. Welk pasword is dit???? En ik kan het bestandje com.apple.windowserver.plist niet vinden. Word deze soms pas zichtbaar nadat je in de terminal bent ingelogd???
Mocht je niet echt goed weten waarmee je bezig bent, is het beter als je dit gewoon voorlopig achterwege laat en eerst wat meer over unix commands en commandline management leert ...
de commandline, zoals je via terminal te zien krijgt is een text-based User Interface, via commands als cd kun je het filsysteem doorbrowsen en bepaalde handelingen uitvoeren, bijvoorbeeld ook een texteditor als vi, joe of pico opstarten.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Ik heb 10.3 en zag deze instelling nog niet in het .plist bestand.Sage schreef op 18 oktober 2004 @ 12:22:
Was het niet zo dat dit bij 10.3 bij default al aan stond en het bij 10.2 nog uitstond? Van wanneer dateert dit artikel?
Het klopt inderdaad dat je grafische kaart texture compressie moet ondersteunen, anders heeft de hack geen effect. Ik heb een Ati Radeon 9000 Pro (64 MB) in mijn PowerMac G4 zitten en daar werkt de hack zeker weten wel.
'su' is idd. een commando om tijdelijk super user te worden. Ik vroeg me wel af of het per sé nodig is om dit via de terminal te doen, want volgens mij kun je ook gewoon bladeren naar het bestand en dan de wijziging maken (met behulp van de standaard tekst editor) en het bestand bewaren. Je krijgt dan de vraag of je het 'read-only' bestand wilt overschrijven en volgens mij is het dan gewoon mogelijk om ja in te drukken.
Verwijderd
No production networks were harmed during this posting
Jammer dat je het zelf eigenlijk ook niet weet. su staat voor substitute user. Dat zonder extra parameters automatisch root gebruikt wordt is alleen maar handig.su is een command om rootrechten te krijgen (Super User), het wachtwoord dat hij vraagt is je eigen wachtwoord van de gebruiker waarmee je ingelogged bent, deze gebruiker moet dan wel admin-rechten hebben ..
Mocht je niet echt goed weten waarmee je bezig bent, is het beter als je dit gewoon voorlopig achterwege laat en eerst wat meer over unix commands en commandline management leert ...
Het is flauw om je met je eigen woorden om je oren te slaan, maar goed. Kijk zelf nog even een boekje in hoe het nou precies zit, voordat je typt. Hell, zelfs als je man su doet in de terminal staat het er al.
Erg leuk altijd weer, mac mensen en terminal commando's ;-)
Zo nu ga ik mijn flame-resitant ondergoed maar even aantrekken.
Hahaha inderdaad! Kijk ik ben een UNIX/Linux man en ik dus direct met vi de wijizgingen aangebracht ik ga dus nu even rebooten en ik ben dus benieuwd....osx schreef op 18 oktober 2004 @ 21:11:
[...]
Jammer dat je het zelf eigenlijk ook niet weet. su staat voor substitute user. Dat zonder extra parameters automatisch root gebruikt wordt is alleen maar handig.
Het is flauw om je met je eigen woorden om je oren te slaan, maar goed. Kijk zelf nog even een boekje in hoe het nou precies zit, voordat je typt. Hell, zelfs als je man su doet in de terminal staat het er al.
Erg leuk altijd weer, mac mensen en terminal commando's ;-)
Zo nu ga ik mijn flame-resitant ondergoed maar even aantrekken.
Ow ik heb nu gereboot, maar ik merk echt geen verschil...
[ Voor 5% gewijzigd door HJR op 18-10-2004 23:46 ]
Op Mac OS X (bij mij 10.3.4) moest ik de 'root' eerst activeren, hier een linkje hoe je dat moet doen. Mocht iemand dit niet weten, of niet kunnen vinden.RM-rf schreef op 18 oktober 2004 @ 10:38:
[...]
su is een command om rootrechten te krijgen (Super User), het wachtwoord dat hij vraagt is je eigen wachtwoord van de gebruiker waarmee je ingelogged bent, deze gebruiker moet dan wel admin-rechten hebben
Heb de hack zelf nog niet geprobeert maar dat doe ik later nog wel eens. Met de std. instellingen heb ik niet echt klagen op mijn PB.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Hmm.. ik heb het gewoon gedaan met 'sudo passwd'. Is een stuk makkelijkerFendtVario schreef op 19 oktober 2004 @ 21:06:
[...]
Op Mac OS X (bij mij 10.3.4) moest ik de 'root' eerst activeren, hier een linkje hoe je dat moet doen. Mocht iemand dit niet weten, of niet kunnen vinden.
Heb de hack zelf nog niet geprobeert maar dat doe ik later nog wel eens. Met de std. instellingen heb ik niet echt klagen op mijn PB.
Nu begin ik aan mezelf te twijfelen. Ik zal de hack wel binnenkort weer uitschakelen en kijken naar de performance...Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:49:
Ik heb het ook gedaan en ik merk totaal geen verschil, PB 15" 1.33GHz.
Verwijderd
Verwijderd
Wat doe ik fout???
Beter is het echter om i.p.v. 'su' 'sudo' te gebruiken. Met 'sudo' krijg je tijdelijke beheerders rechten (geen root!) en kun je document bijvoorbeeld met pico bewerken:
1
| sudo pico /Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist |
of als je het meer grafisch wil hebben:
1
| sudo open /Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist |
Ik raad je echter aan, dat als je al niet weet waar je mee bezig bent, dit soort dingen te laten voor wat ze zijn. Zoals al uit dit topic blijkt is het effect nagenoeg nihil.
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 20-10-2004 16:51 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Hij werkt. Ja heb mn Mac nu een half jaar maar heb me nog niet zo verdiept in de terminal, vandaar. Maar ik merk volgens mij wel een lichte verbetering. Bedankt.
Verwijderd
Kun je vertellen wat voor type Mac jij hebt (ik heb namelijk een iMac 700 Mhz verkocht aan vrienden en die vinden de GUI een beetje langzaam reageren, misschien wordt dat met de hack beter).Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:31:
Super!
Hij werkt. Ja heb mn Mac nu een half jaar maar heb me nog niet zo verdiept in de terminal, vandaar. Maar ik merk volgens mij wel een lichte verbetering. Bedankt.
Verwijderd
Heb het gevoel dat vensters openen en expose wat soepeler verloopt.