Digital sound van computer naar versterker -> welke kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Ik heb een Sound Blaster Audigy kaart in m'n computer met een digitale uitgang. M'n versterker (ingangen voor zowel digitale coax als glasvezel) staat er een meter of 7,5 denk ik vanaf. Wat kan ik daar voor kabel voor kopen, is dat zo te koop of moet je zelf de stekkers er op zetten, wat kost dat en als er meerdere soorten kabels mogelijk zijn...wat is het verschil?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Dit is al veel vaker langs gekomen en kan je vast wel vinden met de search en Google.

Verwijderd

Ik zou em via optical aansluiten hoef je ook niet niet meer in te zitten over een aardlus :)

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt de versterker en de computer op elkaar aansluiten via een optische kabel of via een coaxkabel. Verschil in kwaliteit is er nauwelijks of niet, hoewel 'n coaxkabel meestal iets goedkoper is. Dit is gewoon een kabel met twee tulpaansluitingen, al weet ik niet of je Audigy 'n coax-uitgang heeft... De meeste geluidskaarten hebben een optische uitgang namelijk. Dan zou alleen de optische kabel overblijven, deze kan je goedkoop vinden op bijvoorbeeld http://www.electronica-online.nl (in 'n "gewone" winkel is zo'n kabel meestal een stuk duurder).

[ Voor 14% gewijzigd door Flipmo2K op 18-10-2004 10:35 ]

Verwijderd

Een digitale kabel coax/optisch maakt verder niet uit, met een plug die in jouw Audigy past, lijkt me logisch eigenlijk.

Electronicaonline is al aangehaald en daar kun je de benodigde kabel zeker weten vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 17:51 ]

Dit topic is gesloten.