Toon posts:

amd athlon 2600 xp probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen!

ik heb een klein (luxe) probleempje.
ik ben een bescheiden pc gebruikertje en weet wel een beetje over computers maar met overclocking en bios settings ben ik niet zo vertrouwd.
het probleem is het volgende: ik heb mij een moederbord gekocht ( n2u400-a nforce 2) met een processor amd athlon 2600xp. normaal zou die op 2.1 gig moeten draaien.
het probleem is nu dat ik kijk (rechtermuisknop "deze computer" eigenschappen)en dat mijn processor maar op 1.6 gig draait en heet gewoon AMD Athlon tm.
in de bios settings heb ik dan eens de fsb frequency op 133mhz in plaats van 100 mhz gezet...
dan wordt mijn processor wel herkent als een athlon 2600 xp en draait hij op 2.1 gig. maar het probleem is nu dat mijn systeem instabiel wordt en dat mijn computer plots zomaar uitvalt en heropstart!
weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat mijn systeem op 2.1 gig blijft draaien en stabiel blijft?
dank bij voorbaat!

ps: sorry als deze vraag al 1000 keer gesteld is of als ze dom klinkt!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Zoek in je BIOS eens naar 'n optie als "Load default settings" ofzo....
Zoiets moest ik ook doen toen ik net m'n MSI K7N2G en Athlon XP 2400+ had aangeschaft.

United we stand, and divided we fall

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

als het in de bios goed vermeldt staat is het altijd wel goed. de weergave van dergelijk soort info in windows is naar mijn mening altijd een btje scheef :9
gezien het feit dat er bij mij amd duron ipv athlon stond op me vorige pc.

probeer je clock maar es te meten met CpuZ, gewoon ff googlen.

als ie dan nog niet geod loopt, moet je zorgen dat je cpu echt op de goede multiplier en fsb instellingen staat.
het ligt eraan wat voor een core je hebt:
voor barton: 11.5 x 166
anders met 266fsb :16 x 133
met 333fsb :12.5 x 166

MSI GX660R for the win!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) Neem eens de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum door. Je zult zien dat je voor dit soort topics eerst de startpost van het PMG Beleid had moeten doornemen voor een goede topic-voorbereiding.

In jouw startpost missen bijvoorbeeld de volledige PC-specificaties en hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus net niet de bedoeling hier op GoT. Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes ;)

Dit topic is gesloten.