Toon posts:

[2003] Clients altijd zelfde website tonen, ongeacht URL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een netwerk bouwen dat nergens in verbinding staat met internet, maar waarbij de clients altijd dezelfde website krijgen voorgeschoteld. Ongeacht of ze nou www.google.com of www.tweakers.net opvragen, ze krijgen altijd een standaardwebsite te zien die draait op iis/6 en in het netwerk hangt.

Verder heb ik nog een dhcp controller aanwezig in het netwerk, maar geen DNS server.

Verder heb ik ook geen invloed op de clients. Ik kan hier dus niets aan instellen.

Ik heb het idee dat ik met een soort van proxyserver moet gaan werken, maar klopt dit? Heeft iemand enig idee hoe aan te pakken? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In de hostsfile deze waarde zetten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je idd een proxy nodig. Misschien dat het zonder kan, maar daarvoor heb ik te weinig ervaring met IIS.

Met een proxy is de eerste stap om al het uitgaande verkeer bij de router het uitgaande verkeer poort 80 en 443 (HTTPS) door te sturen naar de poort van de proxy server op jouw server.

Die proxy zal dan ingesteld moeten zijn om ongeacht welke URL hij ook ontvangt, de verbinding weer door te schakelen naar jouw lokale HTTP server.

Evt. kan je op de router uitzonderingen instellen voor bepaalde IPs / IP ranges of voor sites waar clients perse wel bij moeten kunnen. Er hoeft iig niets op de clients ingesteld te worden.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
Met de DHCP server een DNS meegeven en die dusdanig instellen naar jou doel,
Zo hoef je niet bij alle clients langs, ik weet niet zeker over het lukt met een DNS server maar als ik logisch nadenk wel....

Alleen zul je dan wel moeten uitkijken dat je domain server hostname niet wordt doorgestuurd naar die betreffende site.

[ Voor 153% gewijzigd door Evos op 18-10-2004 00:31 . Reden: Proxy kun je ook meegeven toch? ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de DHCP server een DNS meegeven en die dusdanig instellen naar jou doel,
Wat zouden de instellingen van de DNS server moeten zijn? Ik kan me eigenlijk niets bedenken waardoor je dit met een DNS server zou kunnen oplossen??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Wat zouden de instellingen van de DNS server moeten zijn? Ik kan me eigenlijk niets bedenken waardoor je dit met een DNS server zou kunnen oplossen??
maak in dns een record aan wat www.tweakers.net verwijst naar een ander ip adres (die van google.com) en klaar ben je

tik je tweakers.net in, kom je op google.com :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 18 oktober 2004 @ 17:55:
[...]

maak in dns een record aan wat www.tweakers.net verwijst naar een ander ip adres (die van google.com) en klaar ben je

tik je tweakers.net in, kom je op google.com :)
Jep, alleen heb je enig idee hoeveel verschillende zonefiles ik dan moet gaan aanmaken op de DNS bak, het gaat namelijk niet alleen om tweakers.net, maar ook om fok.nl, webwereld.nl (n -> ∞) :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan pak je een proxyserver (squidNT is nog gratis ook) en laat je de clients via die proxyserver (forceren via policy of via reg key) gateway wel even weghalen uit dhcp anders bypassen de slimmerikken je proxy..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Kun je wat meer vertellen waarom je dit wilt?

Als de gebruikers bijvoorbeeld niet op het www mogen browsen en alleen maar op de local site mogen, waarom stel je dan die local site niet als startpagina in en geef je pc's enkel toegang tot locale IP ranges (dat zijn er al een stuk minder). Een public adres intikken zal een foutmeling geven en snel vervelen.
Geen idee verder hoor. De info is mij ook niet geheel duidelijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gewoon geen default GW meegeven dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

@BackSlash32
Ja, dat lijkt de oplossing. Er mag geen internet verkeer naar buiten zijn blijkt uit TS post.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee er kan geen verkeer naar buiten, aangezien het een tijdelijk netwerk betreft waar geen internet verbinding aanwezig is, het is dus niet zo dat het niet mag maar dat het niet kan.

We hebben echter een backoffice systeem draaien dat via het netwerk benaderd moet worden, op het moment dat mensen met hun laptop IE opstarten en een foutmelding krijgen kan pagina niet weergeven, denken ze dat ze ook niet bij de applicatie kunnen.

Het is dus geen WLAN portal waarbij je moet betalen voordat je pas toegang krijgt.

Verwijderd

Geef dan als startpagina in IE op de client het adres van de server op. Willen ze echter naar buiten, dan krijgen ze alsnog die foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou idd kunnen, alleen heb ik geen controle over de clients dus ik kan ook geen startpagina opgeven...

Verwijderd

Dat kan denk ik wel via een policy op de server.
Als je geen DNS hebt, heb je waarschijnlijk ook geen AD. Hoe ziet het netwerk er verder uit?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 01:05:
Dat kan denk ik wel via een policy op de server.
Heb je eigenlijk wel een server draaien?
Als je geen DNS hebt, heb je waarschijnlijk ook geen AD. Hoe ziet het netwerk er verder uit?
Ik heb idd geen AD, ik heb alleen een 2k3 server met iis/6, verder heb ik een losse dhcp server. Ik kan eventueel wel een DNS server op de 2k3 installeren, maar zie er niet zoveel noodzaak voor. Het gaat met nadruk om een tijdelijke oplossing, waarbij mensen met hun laptop in en uitlopen en via WLAN gebruik maken vd applicatie
Pagina: 1