Hallo,
Even wat uitleg voor ik mijn vraag stel.
Ik zat laatst bij familie en ja hoor alle kinderen naar boven en ik ook je kunt een kind van 2 nu eenmaal niet alleen laten.
Maar boven aangekomen zag ik mijn nichtje met een reken computer bezig.
Het lukt niet helemaal dus heb ik het haar op een krijtbord uitgelegd zoals ik het ooit geleerd had.
Dus bij 27+35 eerst 7+5=12, 2 opschrijven en 1 onthouden dan 2+3+1=6 de uitkomst is dus 62.
Ze snapte het vrij vlot en liet het trots haar moeder zien.
Maar nu komt het, deze vertelde mij dat dit niet de methode was die ze nu op school leren.
Daar leren ze eerst de tientallen bij elkaar op te tellen en dan pas de eenheden.
Dit alles om later het vermenigvuldigen makkelijker te maken.
Er was verder niemand die mij precies kon uitleggen van het hoe en waarom.
Vandaar de vraag: Is er iemand die weet hoe de scholen rekenen leren en wat het verschil is met vroeger.
Graag ook een beetje uitleg wat de achterliggende gedachte er bij is.
B.v.d. een vader die graag is voorbereid.
Even wat uitleg voor ik mijn vraag stel.
Ik zat laatst bij familie en ja hoor alle kinderen naar boven en ik ook je kunt een kind van 2 nu eenmaal niet alleen laten.
Maar boven aangekomen zag ik mijn nichtje met een reken computer bezig.
Het lukt niet helemaal dus heb ik het haar op een krijtbord uitgelegd zoals ik het ooit geleerd had.
Dus bij 27+35 eerst 7+5=12, 2 opschrijven en 1 onthouden dan 2+3+1=6 de uitkomst is dus 62.
Ze snapte het vrij vlot en liet het trots haar moeder zien.
Maar nu komt het, deze vertelde mij dat dit niet de methode was die ze nu op school leren.
Daar leren ze eerst de tientallen bij elkaar op te tellen en dan pas de eenheden.
Dit alles om later het vermenigvuldigen makkelijker te maken.
Er was verder niemand die mij precies kon uitleggen van het hoe en waarom.
Vandaar de vraag: Is er iemand die weet hoe de scholen rekenen leren en wat het verschil is met vroeger.
Graag ook een beetje uitleg wat de achterliggende gedachte er bij is.
B.v.d. een vader die graag is voorbereid.
12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW