[PHP/XML] XML openen in een div

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Situatie is als volgt:

Ik heb een index.php en zodra je op Wie? drukt krijg je je een pagina te zien met 4 div's.

In één van deze divs moet een XML geladen worden (met daaraan een XSL).

8)7

Hoe doe ik dit???

[ Voor 15% gewijzigd door sMb.Blade op 17-10-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sMb.Blade schreef op 17 oktober 2004 @ 23:02:
Ik moet dit verwerken in mijn site (zit in de opdracht voor school).
Hoe doe ik dit???
Kijk ik kan natuurlijk alles gaan roepen enzo, maar het feit blijft dat je vaak opdrachten op school krijgt om ervan te leren enzo. Dus niet je schoolwerk door andere te laten doen.
Verder nog een tweede feitje: zonder te weten welke mogelijkheden je hebt kom je niet ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Erkens schreef op 17 oktober 2004 @ 23:04:
[...]

Kijk ik kan natuurlijk alles gaan roepen enzo, maar het feit blijft dat je vaak opdrachten op school krijgt om ervan te leren enzo. Dus niet je schoolwerk door andere te laten doen.
Verder nog een tweede feitje: zonder te weten welke mogelijkheden je hebt kom je niet ver ;)
ja en nee

De opdracht is dat je je vooropleidingen moet opslaan in een XML en laten uitlezen met een XSL eraan....dat kan ik allemaal wel. Eigenlijk als ik een link plaats met vooropleidingen en deze opent zich in een nieuw venster met de XML met XSL is dit al voldoende.

Maar ik wil het allemaal wat mooier enzo zeg maar :P Is voor een portfolio site die jeje hele opleiding bij moet werken..vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

clientside of serverside transformation?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, gezien dat je een IT opleiding volgt lijkt het me dat je dit wel moet kunnen oplossen :P
eerst bedenken wat je precies wilt, desnoods even met pen en papier tekenen, vergeet daarbij niet wat je daadwerkelijke output zal zijn.
Kijk dan naar welke mogelijkheden je allemaal beschikt om tot dat resultaat te komen, en je zal zien dat het je wel lukt uiteindelijk. Juist door zelf te proberen/prutsen zal je er veel meer van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
crisp schreef op 17 oktober 2004 @ 23:11:
clientside of serverside transformation?
client
Erkens schreef op 17 oktober 2004 @ 23:13:
mja, gezien dat je een IT opleiding volgt lijkt het me dat je dit wel moet kunnen oplossen :P
eerst bedenken wat je precies wilt, desnoods even met pen en papier tekenen, vergeet daarbij niet wat je daadwerkelijke output zal zijn.
Kijk dan naar welke mogelijkheden je allemaal beschikt om tot dat resultaat te komen, en je zal zien dat het je wel lukt uiteindelijk. Juist door zelf te proberen/prutsen zal je er veel meer van leren :)
Nee geen echte IT opleiding, Digitale Communicatie is heel breed en al helemaal niet technisch, daar word je geen master scripter oid. Dit is gewoon iets voor mijzelf toevallig in een school opdracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan je dan niet in je xsl ook de "rest" weergeven van de page? om het zo even uit te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Jah dat zou kunnen idd denk ik :)

Maar dat is niet echt netjes vind ik, krijg je chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

clientside? iframe dus, of met javascript

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
jah iframe heb ik idd nu maar gedaan.

maar we mochten sowieso geen tabellen in onze pagina en ik meen ook geen (i)frames vandaar.

Maar goed ik doe het wel even met een iframe.

Mijn dank is groot :)
Pagina: 1