[WinXPpro]Volledige backup maken van data

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb een 12 Gb maxtor die voor 5 GB gevuld is. Daartengenover heb ik op een andere hdd (Maxtor 160 GB) een partititie aangemaakt om alle data op te backuppen.

Bij de wizard (ja ach, was mijn eerste keer) heb ik ingesteld dat hij ALLE data moest meenemen in de backup. Echter als ik de grootte van de backup bekijk komt dit niet overeen met de gebruikte data.

Exacte cijfers (volgens windows)
C: = 12,5 GB. 5,89 GB used, 6,66 GB free.
E:(backup partitite)= 14,6 GB. 2,81 GB used, 11,8 GB free.

Uit het rapport blijkt dat de backup gewoon juist is. Ik heb verder, mijns inziens, geen compressiemethode gehanteerd en bij de vraag hoe de backup moest geschiede heb ik gewoon "standaard" gekozen. Ik ga natuurlijk niet die backup terugzetten om te kijken of het allemaal wel gelukt is. Dit omdat er dan toch wellicht data verloren gegaan kan zijn.

Mijn vraag dan ook, is of het gebruikelijk is dat de data toch is gecomprimeerd en of dit zo gebruikelijk is ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De data die wordt gebackupped zijn volgens mij 'Mijn Documenten' en je register. De programma's zelf zullen nooit worden meegenomen, dus de backup zal kleiner zijn dan de gebruikte schijfruimte. Mocht je gewoon 1-op-1 over willen gaan zou je eens kunnen kijken naar Ghost oid :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
'Mijn Documenten' en het register is bij mij geen 3 GB. Er is geen specifieke map die rond die grootte is. We hebben 1 data map, program files en de map windows die het grootst zijn.
Maar goed, ik zal Norton Ghost een keer proberen

I got a problem-solver and its name is revolver