[WMP 9&10] Speelt geen streams

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi mede-Tweakers.

Ik heb een vreemd probleem met Windows Media Player 9 en 10. Elke keer als ik een internet radio probeer te beluisteren (bijvoorbeeld http://www.totalrock.com/streams/TRLive64.asx) krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan geen items uit de afspeellijst afspelen. Klik voor extra informatie met de rechtermuisknop op een item dat niet kan worden afgespeeld en klik vervolgens op Details van Fouten."

Natuurlijk is die optie nergens aanwezig.

Ik heb ook de stream met mindere kwaliteit geprobeerd (http://www.totalrock.com/streams/TRLive.asx) en deze geeft de fout: "Deze klasse is niet geregistreerd"

Verder kan ik het tabblad Netwerk niet benaderen in de configuratie van Windows Media Player 9 en 10. Het beeld springt dan gewoon terug van het tabblad vanwaar ik kwam.

Eerst had ik het probleem niet maar nu dus wel. Wat er veranderd is aan m'n systeem in die periode is de installatie van SP2 en WMP 10. Natuurlijk heb ik eerst WMP 10 laten rollbacken naar WMP 9 maar het probleem bleef bestaan. Ook heb ik SP2 gedeinstalleerd maar dit mocht ook niet baten. Inmiddels staat SP2 er weer op.

In de search vond ik slechts één topic dat een deel van het probleem aankaartte maar dit was gestart in 2003 en bevatte geen enkel antwoord.

Wat wel opmerkelijk is is dat de stream wél in Windows Media Player 6.4 werkt. (Die kun je vinden in Windows XP door bij "uitvoeren" mplayer2 in te typen)

M'n systeemspecs (hoewel niet zo relevant denk ik) zijn de volgende:

Intel Pentium 4 3.0GHz
2 x 256MB PC3200
ATi Radeon 9800 Pro
C-Media CMI9761 onboard audio
Windows XP Home met SP2 en de laatste updates
Windows Media Player 9 en 10

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja, toch maar een subtiel schopje :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het laatste schopje en dan geef ik het op :X

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ga toch nog eens proberen of er niemand een ideetje heeft.

Ik kan eigenlijk niets afspelen dat gestreamd wordt. Als ik het bestand download (als dat gaat natuurlijk, met internetradio kun je dat niet) dan kan ik het gewoon afspelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-11-2004 19:52 ]

Verwijderd

ben je zeker dat alles goed geinstalled staat met proxy enzo? juiste poorten? nat? firewall?

bij mij doet ie het.... (wmp10)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:47:
ben je zeker dat alles goed geinstalled staat met proxy enzo? juiste poorten? nat? firewall?

bij mij doet ie het.... (wmp10)
Hij doet het ook niet als ik hem direct aan de kabelmodem hang. Ik kan dus ook het tabblad "Netwerk" niet benaderen :/

Verwijderd

Via google kwam ik iemand tegen met hetzelfde probleem, misschien staat hier wat nuttige info tussen?

En misschien heb je hier nog wat aan, ff een stukje quoten:
On NT-based systems, Jason said that renaming the "Media Player" and "Windows Media" folders under the hidden directory "c:\documents and settings\%USERNAME%\local settings\application data\microsoft" got his "Network" tab working again. In some cases, running "regsvr32 c:\windows\system32\wmnetmgr.dll" may fix this up

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:02:
Via google kwam ik iemand tegen met hetzelfde probleem, misschien staat hier wat nuttige info tussen?

En misschien heb je hier nog wat aan, ff een stukje quoten:

[...]
Het stukje van de quote heeft het terug aan de praat gekregen. Ik had al Google gebruikt maar die was ik nog niet tegengekomen :)

Eeuwige d(r)ank voor jou! _/-\o_

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Briljant, het werkt nu ook weer bij mij.

Enige wat ik moest doen om het werkend te krijgen was
code:
1
regsvr32 c:\windows\system32\wmnetmgr.dll
uit te voeren.

Thx Supercow... :)

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1