Toon posts:

[MSI-6367] Systeem start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een systeem samengesteld en gebouwd bestaande uit de volgende onderdelen:

- ATX-voeding max. 235 Watts
- MSI-6367 (Uit OEM HP Pavilion 700)
- AMD Athlon 2000+
- Kingston 128 MB DDR 2100
- 3 IDE-drives + floppy

Aangezien de MSI-6367 standaard een onboard video, lan en sound heeft had ik graag deze willen gebruiken. Origineel komt het moederbord uit een HP Pavilion 700. Ik heb alle jumpers volgens de handleiding op mijn configuratie ingesteld. De processor is geplaatst met cooler (beide zijn nieuw). Ik kan het systeem aanzetten maar het geeft helemaal geen beeld of piepje bij het starten. Het geheugenreepje is ook nieuw. Ik heb het ook getest met een AGP-video maar dit geeft hetzelfde resultaat. Nieuwe voeding is ook geprobeerd ... ook de FSB-setting is gewijzigd.

Heeft iemand een vergelijkbaar met dit moederbord of heeft iemand dit vaker gezien en wat is hiervoor de oplossing? Oh en indien dit mobo dood is ... heeft iemand ervaring met een low-budget bord met onboard video, audio en geschikt voor AMD Athlon 2000+?

Alvast bedankt!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hangen en opstartproblemen troubleshooter heb je die al doorgenomen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Aangezien dit bord exact de dooie elco kenmerken heeft, kijk eens of die goed zijn :)
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

[ Voor 26% gewijzigd door Atlas op 17-10-2004 23:03 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles zo'n beetje uitgevoerd wat maar mogelijk is. Met een zwaardere voeding (300 Watt) heeft het geen effect en ik zie geen lekkende elco's. Ik ben dus echt bang dat het moederbord is overleden. Hopelijk zal hij nog een leuke tijd hebben in de mammaplankhemel.

Ik heb inmiddels een vergelijkbaar bordje voor 55 euro ... de ASUS A7K400MX ... een kijken of deze het wat langer uithoudt ...

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden ....