Toon posts:

xp gaat na bootscherm op zwart met enkel muispijl.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de veilige modus van xp-prof middels software verwijderen een adware prog (waarvan ik de naam helaas vergeten ben) verwijderd. PC opnieuw laten opstarten waarna er na het bootscherm enkel een zwart scherm met muispointer verschijnt. Staat er na een uur nog! PC uurtje uit gehad, na opnieuw starten zelfde zwarte scherm. })
Veilige modus geeft zelfde zwarte scherm met in de hoeken in witte letter "veilige modus"
Optie "laatste bekende juiste configuratie" geeft zelfde resultaat.
Alle opties die F8 in Geavanceerde opties voor Windows geeft hebben geen effect.
Met KNOPPIX loopt de PC prima onder LINUX en kan ik bij alle bestanden dus ook bij documents and settings.

De PC heeft enkel xp professional las besturingssysteem; ASUS A7V400 mobo met AMD athlon 2800 en 512MB; ACER cdrw.

Wie heeft er een idee anders dan bestanden veilig stellen middels KNOPPIX en de boel na hd formateren maar weer opnieuw installeren?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Blijkbaar start je explorer.exe niet? Misschien kun je die starten vanuit de taskmanager, control-alt-delete of control-shift-escape.

Je zou kunnen proberen de Windows installatie te restoren met je Windows CDrom.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb laatst een probleem opgelost bij iemand wat er een klein beetje op leek. Hierbij was in het register een sleutel aangepast, zodat bij het inloggen in plaats van het bestand UserInit.exe WSAUpdate.exe (BlazeFind) werd aangeroepen. Dit ging 'goed', totdat diegene de betreffende adware eraf gooide. Het probleem was dat na het inloggen hij direct weer werd uitgelogd. Aangezien dat niet helemaal het geval is bij jou, weet ik niet zeker of het helpt. WSAUpdate kun je even op googlen: Found Solution For Logon/logoff Bug, Network acces needed though

Hopelijk kun je je toch de naam van het adware programma herinneren. Dit is namelijk vrij nuttig voor het oplossen van het probleem. Je zult vast niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt en met zo'n naam is het vinden van een oplossing meestal een stuk eenvoudiger :).

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dit soort troep moest verboden worden vind ik.
Dat er proggies op je pc geinstalleerd worden kan ik nog inkomen en je kan ze weer verwijderen.
Maar waar het hier over gaat vernield die troep gewoon je install van windows volgens mij is dat nog strafbaar ook :r

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gezoek vond ik een mooie lijst met spyware op http://www.spywareguide.c..._Rs1=10&totalRows_Rs1=614 en de lijst aflopend kwam ik het spyware programma tegen: SYNCROAD. 8)7

Wie weet levert het Compubiter nog een ideetje.

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

http://securityresponse.s...data/adware.syncroad.html
Er is een registersleutel toegevoegd voor bij het opstarten (Currentversion/Run). Dit kan problemen veroorzaken (zou niet mogen, maar wellicht dat het daardoor komt). Heb je de mogelijkheid om via een netwerk je register te bewerken zoals in het linkje in mijn eerdere post staat? Probeer op die manier de betreffende sleutels te verwijderen.

Verwijderd

Heb het zelfde probleem als de starter. Dus het leek mij wel verantwoord om verder te gaan in dit topic.

Ik heb geen mogelijkheid om zomaar in het register te komen. Is dat mogelijk met de recovery console?

Wat ik wil proberen is om van thuis een Windows PE builder CD meenemen die ik zelf gebouwd heb en kijken of ik daarmee het register kan veranderen.

Edit:

Herstel punt was niet de oplossing. Daarna begon het gezeik trouwens. Heb het nagevraagd wat er precies gebeurt was. Er was Davilex boekhoud programma verwijderd en dat wilde ze niet. Dus ze dachten van ik ga een herstel punt gebruiken. En nu krijgen ze continu de zwarte schermpjes.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 16:37 . Reden: Wat dingen toegevoegd. ]

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19

MsD

dit had ik laatst ook. maar dat kwam omdat de videokaart (vreemd genoeg) niet op de standaard VGA uitgang zijn signaal gaf, maar op de video-out.
Na het aanzetten van mijn tv kon ik de instellingen weer aanpassen.
Ook in de Safe mode had ik dit probleem. Het lijkt dus erg op jou probleempje.
Probeer eens de tv-out, misschoen werkt het.
Ik kreeg dit gedoe na de install van de nieuwe drivers (whql-Beta !)

Verwijderd

msd_rules schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:36:

dit had ik laatst ook. maar dat kwam omdat de videokaart (vreemd genoeg) niet op de standaard VGA uitgang zijn signaal gaf, maar op de video-out.
Na het aanzetten van mijn tv kon ik de instellingen weer aanpassen.
Ook in de Safe mode had ik dit probleem. Het lijkt dus erg op jou probleempje.
Probeer eens de tv-out, misschoen werkt het.
Ik kreeg dit gedoe na de install van de nieuwe drivers (whql-Beta !)
Het probleem is dat ik de pc nu hier heb staan maar geen tv in de buurt, dus ik kan het ook niet uitproberen.

Het is trouwens een Windows XP Home met SP2 (legaal :Y)

Pc is een AMD Athlon 1800
Moederbord is een Abit welke weet ik niet.
GPU is een Geforce 2 MX 400

Heb de recovery console opties al nagezocht in de Faq maar je kan niet het register veranderen.

Weet dus helaas niet of de nieuwste drivers geinstalleerd zijn want kan er op komen. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 16:46 ]

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19

MsD

maar je kan via de recovery modus wel de nvidia bestanden deleten.
(del c:\windows\system32\nv*.*)"
dit is wel een klein beetje bruut, maar het zou moeten werken.

Verwijderd

Dat is idd een oplossing. Maar het is 5 uur geweest dus tijd om naar huis te gaan. Ga het morgen proberen. Vind het wel een raar probleem, volgens mij ligt het niet aan de drivers maar meer dat explorer.exe niet wordt opgestart. Het rare was ook nog dat ik 2 explorer.exe zag. De eerste had de naam explorer.exe en de andere explorer(2).exe. Dus iemand heeft hier al eerder mee gekloot.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Echt hetzelfde probleem heb ik niet gehad. Maar wel als ik niet in windows kwam een zwart scherm en no go (Oc'en heh :P).

Dan gebruik ik de recovery console van mijn windowsxp cdrom en voer dit dan uit:

copy c:\WINDOWS\repair\system c:\WINDOWS\system32\config

Dan rebooten en klaar is kees.
Weet niet of je hier wat aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 29-11-2004 17:21 ]

specs

Verwijderd

Bedankt,

Maar heb dit geprobeerd maar was niet de oplossing, PE builder was ook niet duidelijk. Dus ik heb een her install gedaan. Kostte me minder tijd.
Pagina: 1