Wireless Internet + ethernet modem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:13
Ik ben voor iemand bezig Adsl aan het aanleggen, ik ben me een btje aan het verdiepen in de wireless technologie, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.... Het klinkt misschien heel simpel ( is het waarschijnlijk ook...) maar ik weet nou eigenlijk niet wat ik ze moet vertellen om aan te schaffen. Ze hebben al een standaard ethernetmodem, en ze willen nu dus hun 2 pc's wireless op internet hebben. Moet ik nu een accespoint of een accespoint met ingebouwde router er achter hangen ? Of kan ik beter een webstation oid nemen ? Ik dacht zelf dat het op deze manier wel kon:

Adsl Lijn --> Ethernet Modem --> Wireless accespoint met ingebouwde router --> 2 USB Wlan kaartjes.

Kan dit zo, of ben ik nu heel dom bezig ?

edit:
dit leek mij wel een goede keuze als mijn idee klopt...
140 Euro, met 2 USB wireless sticks erbij.

http://www.benq-eu.com/Pr...lan/index.cfm?product=149

Is dit een goede keuze, en wat is het bereik van deze router ( in huis ), hij moet minimaal 20 Mtr aankunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Xqlusive op 17-10-2004 22:55 ]

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:13
Ik ben zelf al wat meer bezig geweest met uitzoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat er een tweetal mogelijkheden zijn:

1: tel. lijn--> splitter --> ethernet modem --> Accespoint + router --> Wlan netwerkkaartjes.

2: tel. lijn --> splitter --> Accespoint + router + modem --> wlan netwerkkaartjes.

de bedoeling is dat het in de meterkast komt te staan, dus dan denk ik dat de 2e oplossing het beste is, ik had dan deze in gedachten :

http://www.sweex.com/product.asp?pid=334

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlusive op 18-10-2004 13:34 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Als het ethernet modem al een router ingebouwd heeft (de veelgebruikte SpeedTouch 510 heeft dat bijvoorbeeld) dan heb je geen router meer nodig en volstaat een accesspoint. Is het gewoon alleen een modem dan klopt je verhaal inderdaad. Voor de kwaliteit maakt het 0.0 uit of je een alles in 1 apparaat koopt of een los AP of AP-router combi.

Let in het vervolg even op dat vragen over netwerken (ook wireless) in Network Troubleshooting horen (en niet in Internet & Telefonie) :)

Omdat het toch vrij basic is en je vraag al is beantwoord gooi ik 'm dicht :)

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 18-10-2004 18:24 ]

Dit topic is gesloten.