Toon posts:

Zeer afijne problemen met kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb hier dus een zeer ernstig probleem met mijn kabelmodem :)
ok eerst deed hij het dus perfect np
toen wisselde ik de ISA NIC om voor een PCI model (beide el cheapo)en toen begonnen de problems,het is dus zo dat de kabelmodem er nu om de 9-10 min 7-8 sec helemaal mee kapt
en daarna vrolijk verdergaat dit is bij iets downloaden en gamen hetzelfde en bij een spelleke spelen is dit dus erg kut omdat je dan dus gedisconnect word naar 9 min en opnieuw moet beginnen
ik heb het originele kaartje weer teruggeplaats en nog zelfde problemen ook nog 2 andere kaartjes geprobeerd maar blijft hetzelfde.
ik heb geen irq conflicten of iets anders alles lijkt goed te werken

mijn modem is een Com21 en ik zit bij de casema +plus abbo

zou het zo zijn dat er net iets kuttigs is gebeurt met casema toen ik de kaartjes omwisselde of.... ?

wie weet er raad ?

Verwijderd

Het klinkt net als het probleem dat ik een tijd geleden had met Maastricht@home:

Internet doet het prima, tot een minuut of 10, daarna offline. Ik kon wachten tot ik een ons woog maar als ik de computer opnieuw opstartte had ik wel weer meteen verbinding voor de volgende 10 minuten.

Wat bleek: bij @home hadden ze mij hetzelfde IP-adres gegeven als een andere maastricht@home gebruiker. De laatste die met het IP-adres inlogde had verbinding en de ander werd eraf geknikkerd. De arme man had exact dezelfde problemen als ik.

Als je een vast ip-adres hebt gekregen kan dit het misschien zijn.

Succes,
Chrizz

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hij doet het na 7-8 sec gewoon weer en ik kan het bijna uittimen wanneer het gebeurt,iedere 9 minuten dus

Verwijderd

Dan weet ik het niet.

Succes

Verwijderd

Volgens mij heb je bioj casema nooit een vast ip adress, ik in iedergeval niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een com21 modem bij casema en daar zit wel een vast ip adres op....
maar toen ik het vorig jaar kreeg zeiden ze dat ik rond januari bericht zou krijgen dat ik een dynamisch ip zou krijgen en dat dan zou moeten veranderen.nog niets gezien dus, typisch casema.

ik zal weleens kijken oftie het doet met dynamisch ip
Pagina: 1