Powerbook als MP3 speler

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is wat omslachtig maar ik zit te denken om een Powerbook te gaan kopen, en tegelijk als MP3 speler te gebruiken.
Nu is mijn vraag, kan ik iTunes aanzetten, notebook dichtklappen, in (rug)tas doen en genieten van mijn muziek via oordopjes (evt met langer snoer).

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kan wel, maar is geloof ik niet echt aan te raden wat betreft warmte ontwikkeling, vooral in een tas. Ook je is 't voor je HD niet echt fris omdat je toch constant beweegt, om maar over je accuduur te zwijgen. Volgens mij blijft je scherm namelijk ook aan wanneer je geen extern scherm hebt aangesloten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je meer dan 2000 euro over hebt voor n notebook moet een iPod van 250 euro ook geen probleem zijn denk ik ;)

En als je op je powerbook netjes je mp3 collectie bijhoud is het een kwestie van kabel erin en je iPod synched met je powerbook :) Kan je langer luisteren, hoef je niet altijd je pb meet te sjouwen als je alleen muziek nodig hebt en het is veeeeeel minder storingsgevoelig ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij een Powerbook zit, maar bij een iBook is het in ieder geval zo dat hij in Sleep mode gaat zodra het scherm dicht geklapt is. Er is hier wel een hack voor te vinden iirc (voor linux in ieder geval), maar dit is zeer slecht voor de warmte-ontwikkeling omdat er tijdens het ontwerpen van de iBook rekening mee is gehouden dat deze 'open' gebruikt wordt en dus z'n warmte op meer plekken kwijt kan.
Nogmaals, ik weet niet zeker of dit allemaal ook bij Powerbooks van toepassing is.

Thijs

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De Powerbook is in principe wel ontworpen om ook dicht gebruikt te worden, maar dan hebben we het over een situatie waar de powerbook aangesloten is op een extern scherm, toetsenbord en muis. Niet als verijdelde mp3 speler ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt vast wel zorgen dat hij aanblijft als je hem dichtklapt en dichtgeklapt kan de Powerbook ook wel z'n warmte kwijt. Alleen voert hij hem dan via de onderkant af, wat in een tas wel een probleem kan zijn. Tel daarbij op dat de harde schijf er niet op gebouwd is en het feit dat je hem totaal niet kunt bedienen als hij in je tas zit (zelfs niet ff harder of zachter zetten).

Ik zou gewoon een iPod erbij kopen :)

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Maar he. je kunt wel cd's afspelen en dat pikt de ipod niet ;)

heerlijk, een stukje fietsen op het platteland met een 2 kilo zware mp2 speler in je rugtas. koop een ipod.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat moet je dus al helemaal niet doen, dat kan die speler niet hebben :) (CDs spelen terwijl je hem vervoert)

[ Voor 21% gewijzigd door Bigs op 17-10-2004 23:47 ]

• Chickendorp
  • Niet online
oke thnx voor de niewe inzichten....
ik ga niet een nieuwe PB kopen, maar een tweedehandsje, dus een iPod is een (te) duur geintje.
Zie het meer als lekker muziek luisteren in de trein, maar kom nu achter wat dingen die idd niet zo goed zijn voor een PB.
Ga denk ik toch doorsparen voor een iPod, is een 2e G. iPod wat? die zijn 'goedkoop' te krijgen.

Verwijderd

Studeer je? Dan is dit misschien een optie:
http://www.apple.com/nl/education/cramandjam/

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chickendorp schreef op 18 oktober 2004 @ 01:06:

Ga denk ik toch doorsparen voor een iPod, is een 2e G. iPod wat? die zijn 'goedkoop' te krijgen.
Leverbaar zijn ze iig niet meer, wellicht vind je meer succes op 2dehandsmac.nl.
3e en 4e GEN ipod's zijn er nog wel ..

Verwijderd

Daar hebben we de iPod voor, ook is het niet echt goed, om je pb te verplaatsen en de hdd te laten draaien, kans is groter op hdd fouten enz.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
BezurK schreef op 17 oktober 2004 @ 23:05:
Als je meer dan 2000 euro over hebt voor n notebook moet een iPod van 250 euro ook geen probleem zijn denk ik ;)
Niet overdrijven, incl. btw nog geen 1800 euro voor de 12" zonder superdrive. Groter moet je je book ook niet hebben, anders is het wel een hele grote mp3 speler... :D

Maar ook iPods kan je 2e hands kopen... en ik raad het ZEER aan! Ook handig als externe HDD.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

paella schreef op 18 oktober 2004 @ 18:45:
[...]

Niet overdrijven, incl. btw nog geen 1800 euro voor de 12" zonder superdrive. Groter moet je je book ook niet hebben, anders is het wel een hele grote mp3 speler... :D

Maar ook iPods kan je 2e hands kopen... en ik raad het ZEER aan! Ook handig als externe HDD.
met studenten korting is een PB 12" er vanaf 1640 incl. btw
Ik heb nog wel een iPod 2G 10gb voor je, 180 euro.
Pagina: 1