[2000] Delete knop laat windows 2000 crashen*

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 11:10
Ik heb sinds kort op 2 systemen dezelfde bijzondere rare eigenschap.
Als ik vanaf mijn bureaublad wat bestanden wil verwijderen dmv de delete knop crasht de explorer en komt binnen 5 seconden weer terug.

Heel eigenaardig! Ik heb heeel misschien het idee dat het komt door die laatste windows update, maar dat is meer een soort onderbuikgevoel..
Is dit een bekend probleem? Ik heb al wat rond gezocht, maar ik kom niks tegen bij google en de search hier.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me duidelijk een OS probleem. Heb je verder nog bijzondere software geinstalleerd? Explorer extensies, shell vervangers oid? Staat er iets in je eventlogs?

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dennis013
Mijn nederige excuses voor het foutief plaatsen in de verkeerde categorie. :)
Ik heb echter zojuist ook gemerkt dat de rechter muisknop hetzelfde effect heeft in explorer vensters.

Ik weet zelf niet precies hoe die logmeldingen werken, maar dat vind ik wel uit.
Speciale software lijkt me niet verantwoordelijk.

• Dennis013
Spider.007 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:32:
Lijkt me duidelijk een OS probleem. Heb je verder nog bijzondere software geinstalleerd? Explorer extensies, shell vervangers oid? Staat er iets in je eventlogs?

SA > WOS
Nee, ik heb zojuist gekeken en het logboek geeft helemaal niks weer over foutmeldingen.
En ik kan me niet herinneren dat er iets speciaals geinstalleerd is op mijn beide pc's behalve dan die laatste windows update.
Dit is wel zo super irritant op de maandag ochtend! Ik heb het zowel op mijn werk pc als prive pc en ik wordt er helemaal 'kriegel' van 8)7

• Dennis013
Is niemand die dit probleemt herkent danwel kan oplossen.
Ik heb nogmaals de search eeens er goed op los gelaten en ik ben kennelijk niet de enige die de windows update als de schuldige verdenkt..... (nogmaals, de bug heb ik op 2 systemen te gelijk, namelijk op mijn werk en op mijn prive computer. Niks geks op geinstalleerd, zeker niet op mijn werk.. behalve die laatste update)

Ik he de volgende onderwerpen gevonden (die volgens mij) het over hetzelfde probleem gaan, alleen heeft nog niemand het kunnen oplossen.
Nou is dit wel een errg frustrerend iets, maar om daarvoor nou een reinstall te doen??! Is wel erg drastisch.

[XP] Rechter muisknop crasht explorer
[rml][ XP] Rechter muisknop crasht explorer*[/rml]

[XP] rechter muisknop doet explorer crashen
[rml][ XP] rechter muisknop doet explorer crashen[/rml]

Dus even nog voor de duidelijkheid... Mijn explorer verdwijnt dus wanneer ik het subcontext menu probeer op te roepen. Ik krijg nog NIET eens een melding dat explorer een ongeldige bewerking uit gevoerd heeft. :r gek word je ervan!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:03

Asteroid9

General Failure

Komt het probleem ook voor als je met een andere useraccount aanlogt?
Handig om even te testen... :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Dennis013
Goeie tip!
Alleen het probleem blijft aan houden op de beide systemen!! ;(

Meer suggesties waar dit aan kan liggen??

• mannegie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 21:00
Had hetzelfde probleem.
Bleek achteraf aan mijn videodrivers te liggen.

Misschien videodrivers opnieuw installeren?

• Dennis013
Ik zal het proberen, maar nu moet ik eerst mijn geluidskaart opnieuw installeren!
Het rare is dat wanneer ik een uurtje geleden mijn werkpc aanzette, windows opeens een nieuw multimedia apparaat gedetecteerd had?? :?
(Toeval? of heeft het te maken met het aanmaken van een nieuwe gebruiker gistermiddag?)

Bijzondere is overigens wel dat beide systemen dezelfde bug hebben, maar verschillende videokaarten. Namelijk NVidia op werk en ATI thuis :?

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis013 op 20-10-2004 09:48 ]

• Dennis013
Nou, ik heb hier zojuist de laatste nieuwe drivers voor die Geforce 4200Ti erop gezet en het probleem blijft zich gewoon voordoen ;( ;( :X :r

Ik heb het nu precies door waar aan het ligt.

Als er met de rechtermuisknop of de delete knop wordt gedrukt wanneer er een icoon op het bureaublad geselecteerd is!
Dit gebeurd op beide machines & beide zijn voorzien van win2000

Update:
Ik heb ontdekt dat de explorer niet crasht, wanneer het mapjes betreft. Alleen bij bestanden en snelknoppelingen 'crasht' de explorer.
Ik zet 'crasht' express tussen haakjes omdat het explorer venster verdwijnt om binnen 3 seconden weer terug te komen en ik kan niet terugvinden in de logboeken. (ik kijk dan bij systeembeheer > logboeken > Systeemlogboek, is dat goed?)

HERSTEL!!!!:
Ik heb bij het andere logboek iets gevonden wat ermee te maken kan hebben:
Bij start > instellingen > Configuratie > systeembeheer > logboeken > toepassingslogboek:
Staan een hoop blauwe uitroeptekens met daarachter het woord 'informatie'.
Wanneer ik daarop klik komt er: 'De shell is onverwacht beëindigd en explorer.exe is opnieuw gestart.'

Is er iemand die iets met die laatste nieuwe info verder kan/??????

[ Voor 57% gewijzigd door Dennis013 op 20-10-2004 15:35 ]

• Dennis013
Ja, dit begint echt zwaaarrr beroerd te worden!
Ik moet de rechten van een database veranderen voor einde kantoor tijd en ik kan met geen mogelijkheid het context menu openen!!!

Alles crasht! Rechtermuisknop, die knop op je toetsenbord die hetzelfde doet EN OOK NOG EENS het 'bestandsmenu' :r

edit: dit kan wel eens zijn waarnaar ik zoek
http://www.windowsbbs.com/showthread.php?t=34550
Ben bezig met het proberen te begrijpen! 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis013 op 21-10-2004 12:26 ]

• Dennis013
bedankt voor de hulp allemaal :)

Ik heb het opgelost, ben er wel 3 dagen mee gezig geweest en heel wat uren erin gestopt... maar ik ben erachter.

De bestanden roepen een context menu op. Divx had ook een onderdeeltje in die context waardoor de explorer shell erop stuk liep.

Ik heb daarvoor dit superprogramma gebruikt om dat te achterhalen, gewoon iets enablen en disablen... en dan is het zo gevonden, kwestie van wegstrepen.
http://www.snapfiles.com/get/shellexview.html

Geweldig!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Dennis013,

Zoals je al vaker is verteld hebben we hier op got ook een edit knop, zou je deze in het vervolg willen gebruiken?

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
October 2006 kun je dit probleem nog steeds (bij XP prof) tegenkomen: rechter muisknop: file explorer vast, delete knop: file explorer vast. Na lange gesprekken met de helpdesk van Microsoft (andere gebruiker installeren, herstel installatie) kwam als enige alternatief: alles opnieuw installeren. Maar met: http://www.snapfiles.com/get/shellexview.html, die er nu nog steeds is, hoefde ik alleen dr DIVX uit te schakelen, en alles werkt weer.

reindu

Pagina: 1