Ik wil graag mijn MP3 colletie middels rsync 1 op 1 kopieren van windows naar een Linux backup server. Dat deed ik ooit eerst met een windowstooltje over samba, maar dat rsync werkt beter.
Beiden hebben ze echter het volgende probleem. Ik heb een bestand met deze naam:
Onder linux krijg ik dit resultaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat ik onder Linux ergens iets aan de character encoding moet doen maar wat, waar en hoe, ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met zoeken.
Het gaat dus duidelijk om tekens als é of ë etc.
Edit: het is iig geen specifiek filesystem probleem, het speelt zowel onder reiserfs als onder ext3.
Beiden hebben ze echter het volgende probleem. Ik heb een bestand met deze naam:
Dit gaat dus totaal mis onder Linux. Als ik dit onder windows kopieer, allemaal geen probleem, de machine gaat hier prima mee om.Lakmé! LAkmé! qu'as-tu?... C'est lui! C'est lui!
Onder linux krijg ik dit resultaat:
Dit vanuit een terminal venster ge c/p'd. Dit geeft allerlei problemen met samba en bovendien: de backup is niet 1-op-1 want de bestandsnamen kloppen niet meer.Lakm?! LAkm?! qu'as-tu... C'est lui! C'est lui!
Ik heb zo'n vermoeden dat ik onder Linux ergens iets aan de character encoding moet doen maar wat, waar en hoe, ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met zoeken.
Het gaat dus duidelijk om tekens als é of ë etc.
Edit: het is iig geen specifiek filesystem probleem, het speelt zowel onder reiserfs als onder ext3.
[ Voor 14% gewijzigd door Q op 17-10-2004 22:20 ]