Toon posts:

Shell scriptje met automatisch text erin

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik ben namelijk bezig met een scriptje te maken dat een text file maakt en automatisch een aantal lijnen text in toevoegd, vb text zoals datum, mijn naam, user, enzovoort. nu lukken die dingen als datum, naam en de file automatisch creeren wel, maar de text er automatisch invoegen lukt niet.

Misschien zoek ik op de verkeerde termen hier of op google, maar hetgene ik nodig heb vind ik niet.

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

je bedoeld iets als
code:
1
2
echo Hello >file
echo World >>file
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
menens, was het zo makkelijk??, loLL

mijn excuses voor deze domme vraag :) Ik was het te ingewikkeld aan't zoeken en had dus blijkbaar niet op die ">" terecht kunnen komen. Niet moeilijk dat ik het niet kon vinden in de search :)

mijn excuses voor mijn linux noobness

Zeeer hartelijk bedankt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mocht je serieus met shellscripting aan de slag willen gaan is dit overigens een erg handige link

Advanced Bash-Scripting Guide

Voor meer informatie over die '>'; dat heten pipes; als je gaat [google=pipe unix] vindt je meer info erover :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Die site heb ik ook met google gevonden :) maar kennelijk was ik daar nog niet, heb hier 4 a 5 google gevonden onderwerpen open staan en de tweakers :)

Een mens ziet door zoveel zoekbomen(pagina's :p ) het bos niet meer :p :9

nogmaals zeer hartelijk bedankt :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie inderdaad gewoon de bash-scripting-howto en allerlei andere documenten over basic redirects en pipes :)

• Wilke
  • Laatst online: 19:49
Vergeet ook niet de Bash programming - Introduction HOWTO voordat je met de advanced bash HOWTO begint ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.