[java] Jeode op de ppc

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 22:05
Ikzelf ben al hevig uren bezig geweest om dit programma aan de praat te krijgen met gewoon simpele .class bestanden.

Blijkbaar ben ik alleen te stom om het aan de praat te krijgen en heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.
Ik heb Jeode JVM Stongarm voor de ppc2002 Installed (ikzelf heb 2003 SE met een axim 30 = Arm PXA275 ofzo)

Goed, Jeode installed goed en ik volg deze Tutorial:

http://www.cs.unc.edu/~lindsey/7ds/notes/jeode/

Ze geven daar voor voorbeeldje om iets te runnen vanuit dus de EVM
Voor zover ik weet moet ik dit ook doen om gewoon een .class te openen.
Ik probeer dus de dir aan te geven, maar hij doet er niets mee.

Ik weet dus niet hoe ik iets moet runnen en snap niet helemaal meer hoe Jeode op zichzelf kan draaien zonder al die \bin files ?

Stel dat ik een .class wil draaien op mijn SD kaarttje moet ik is \Storage Card\test.class doen. Maar hier zit ik weet met het probleem dat ik me niet voor kan stellen dta Jeode al dit accepteerd zonder verdere parameters.

Kortom ik zit vast.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Gewoonlijk maak je een jar en jad file waarmee je je applicatie gaat opstarten (voor j2me).

• Carel
Alarmnummer schreef op 17 oktober 2004 @ 21:37:
Gewoonlijk maak je een jar en jad file waarmee je je applicatie gaat opstarten (voor j2me).
Verklaar je iets nader? een *.jar is dus een soort samengevoegd java bestand toch eigenlijk ?

Eventjes heel simpel gezegd, stel ik heb Hellowworld.java deze javac ik normaliter naar de .class. Voor zover ik weet is een .jar een verzameling van klassen.

Vraag 1, hoe zet ik iets om naar .jar ? IK heb op mijn pc Netbeans en de SDK dos dirs

Stel dat ik dus bijv 2 klassen heb in 1 jar(test.jar) genaamd Hallow Hallow2
Vraag 2, hoe ziet de command line er dan uit ? -cp\dir\test.jar Hallow Hallow2 ?

• Carel
Handig die antwoorden, eventjes een snelle blik op al je reply's zie ik dat je eigenlijk bijna altijd dit soort antwoorden geeft.

IK heb er heus wel naar gezocht maar snap er gewoon blijkbaar te weinig van om het om te zetten. In Netbeans zie ik de optie niet en via de normale javac compile typ code werdt ik absoluut niet veel wijzer van wat ik onder andere moet intypen.

Ik kan wel met winrar .jars openen en opslaan, voor zover ik weet werkt dit dan alleen niet. Overigens is het helemaal niet zeker dit Jeode dit alleen kan en zijn de online manuals alleen te vinden voor echt ervaren programmeer gasten.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Carel schreef op 17 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

Verklaar je iets nader? een *.jar is dus een soort samengevoegd java bestand toch eigenlijk ?
Een jar is een java archive die gebruik maakt van het (pk)zip algoritme om het in te pakken (je kan het dus gewoon met winzip openen en maken).

Alleen hebben classfiles voor j2me een speciale behandeling ondergaan ivm veiligheid. Gewoonlijk kan dit runtime wel plaatsvinden, maar bij j2me gebeurt dit compiletime al.
Vraag 1, hoe zet ik iets om naar .jar ? IK heb op mijn pc Netbeans en de SDK dos dirs
j2se: boerenkinkelmethode: winzip en renamen naar jar
j2se: iets betere methode : jar commando (check je bin dir van je j2se)
j2se: nog betere methode : geautomatiseerd via een buildscript (maakt ook gebruik van de vorige oplossing maar je zit niet met het gezeik dat je steeds je commando`s opnieuw moet intypen).

Kijk voor j2me even naar:Antenna

• Carel
OK, thx ik ga het proberen :)
Pagina: 1