Toon posts:

Twee netwerkkaarten in één pc. Wel internet, géén LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort m'n xbox via het netwerk op m'n pc aangesloten, maar omdat ik in de pc maar één netwerkkaart had moest ik continu de kabel switchen tussen de xbox en m'n internet verbinding.
Daar had ik al snel genoeg van en wilde graag een vast lijntje leggen. Dus besloot ik voor de goedkope oplossing te gaan en een extra netwerkkaart in m'n pc te stoppen.

Al vanaf t begin had ik problemen en het is me dan ook niet gelukt om het goed aan de praat te krijgen. Ik krijg voor zowel m'n internet aansluiting, als voor m'n lan een ip-adres toegewezen (dynamisch voor internet en statisch voor het LAN). Internetten lukt ook gewoon, maar over de andere netwerkkaart worden geen pakketjes verzonden. Niks, noppes, nada. :(

Als ik de internet-netwerkkaart uitschakel dan doet het LAN het weer wel, dus lijkt het mij dat het probleem is dat de LAN-netwerkkaart niet wordt benaderd. Ik ben er al de hele dag mee bezig en ik kom en maar niet uit 8)7. Kan ik het beter opgeven en m'n netwerkkaarten omruilen voor een router..? Het lijkt me alleen een beetje overkill voor één pc en één xbox.. Iemand die me kan helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

FAQ Network Troubleshooting

Ik mis essentiele info, linkje staat in wat te posten etc.

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

heb je het geprobeerd met internet connection sharing? (dat vind ik namelijk nergens terug in je verhaal)

het idee is toch gewoon dat je een netwerkkaart in je pc op je modem hebt aangesloten oid
en de andere netwerkkaart is op je xbox aangesloten

als je dan bij je wan kaartje internet connection sharing aanzet

geeft hij je lan kaart automatish een ip en deze zal dan ook dienen als dhcp server voor je xbox

je hoeft je xbox dan geen statish ip te geven

of wist je dit al

Website

Verwijderd

Topicstarter
Wauw.. snelle replies...

Goed ik zal wat meer informatie geven, was idd wel wat summier..
Op m'n pc draait Windows XP Pro. Voor zowel m'n internet als m'n xbox verbinding gebruik ik de standaard WinXP netwerkinstellingen: Client voor Microsoft Netwerken, Bestand- en printerdeling en TCP-IP. Vanaf m'n pc lopen twee cross-UTP kabels naar resp. m'n modem en m'n xbox.
De netwerkkaarten geven allebei aan dat er een verbinding is en als ik m'n xbox aanzet krijg ik in windows ook netjes te zien dat er een nieuw netwerk is gevonden. Als ik een statisch IP toewijs voor m'n xbox-verbinding dan krijg ik geen foutmeldingen te zien, maar het werkt gewoon niet. Als ik via internetdeling een dynamisch IP hieraan laat toekennen dan krijg ik de melding: Berperkt of geen verbindingsmogelijkheden, maar hij heeft wel door dat de xbox aan staat. In principe hoeft de xbox ook niet op internet te kunnen, ik wil hem alleen kunnen benaderen vanaf mijn pc en andersom zodat ik films kan streamen met XBMC.
Als ik m'n xbox probeer te pingen dan krijg ik een time-out (is natuurlijk ook logisch).

Hier zijn de gegevens van m'n netwerkverbindingen
Internet = 82.161.xxx.xx / 255.255.254.0
Xbox = 169.254.186.172 / 255.255.0.0 ( wanneer dynamisch ingesteld, zelf had ik het IP 192.168.1.1 met subnet 255.255.255.0 )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 22:12 ]

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

probeer anders eens om je lan hetzelfde subnet te geven als je wan

geen idee of dat gaat helpen maar probeer het eens

Website

Verwijderd

Topicstarter
helaas, no dice

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

beetje jammer

ook een beetje vaag dat je xbox 169.254.186.172 als ip krijgt volgens mij moet ie met ICS gewoon leases in de 192.168.1 range geven

Website

Verwijderd

kaart op 100Mb zetten ipv auto, misschien helpt dit

het moet werken, ik heb het namelijk ook zo aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 22:49 ]

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:48:
kaart op 100Mb zetten ipv auto, misschien helpt dit

het moet werken, ik heb het namelijk ook zo aangesloten.
switch staat toch ook gewoon op auto en dan werkt het toch ook

Website

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

waar stel je in xbmc je statische ip in

in je settings menu of gewoon in je XboxMediaCenter.xml

Website

Verwijderd

j_vandenbos schreef op 17 oktober 2004 @ 22:50:
[...]

switch staat toch ook gewoon op auto en dan werkt het toch ook
als die aanname echt geldt, dan kunnen we dit forum wel sluiten ;)

• jiroenu

jiroenu

Jiroenu

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:52:
[...]

als die aanname echt geldt, dan kunnen we dit forum wel sluiten ;)
daar heb je dan wel weer gelijk in

maar bij mij werkt het dus gewoon met xbox op switch en die switch is ook gewoon auto

Website

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit. Het probleem lag hem in het feit dat de twee netwerkkaarten direct naast elkaar in het mobo zat. Ik heb er nu een slot tussen zitten en hij deed het direct. Blijkbaar stoorde de ene kaart op de andere :?

In ieder geval bedankt voor alle replies!

Verwijderd

Als ik het zo zie is de oplossing simpel.
Aan dat 169.254 adres kan je zien dat je geen verbinding hebt dus ga je naar netwerkverbindingen, je selecteerd allebei de verbindingen recher muisklik en dan verbindingsbrug maken, als dat gebeurt is zou t moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:09:
Als ik het zo zie is de oplossing simpel.
Aan dat 169.254 adres kan je zien dat je geen verbinding hebt dus ga je naar netwerkverbindingen, je selecteerd allebei de verbindingen recher muisklik en dan verbindingsbrug maken, als dat gebeurt is zou t moeten werken.
net te laat negeer me maar

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:10:
[...]
net te laat negeer me maar
Daarvoor is Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif beter geschikt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 17 oktober 2004 @ 23:13:
[...]

Daarvoor is [afbeelding] beter geschikt.
weet ik maar omdat ik niet ingelogd was pakte ik per ongeluk de post reply knop
Pagina: 1