Vage strepen club3d 9600pro

Pagina: 1
Acties:

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Even een vraag, weet niet waarop ik moet zoeken en het is misschien wat lastig te omschrijven.

Mijn beeld vertoond de laatste dagen vage strepen en dit is vooral irritant als je een tekst zit te lezen.

Systeem is niet overclockt en de drivers zijn allemaal goed en onveranderd de laatste weken.

Ik denk dat de videoplank brak is maar zou graag even wat meningen van jullie willen.

voor een plaatje:

http://picserver.student....1CQ4791303/picserver.jpeg

of

http://picserver.student....62KFQ8OEQ2/picserver.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door mcb1 op 17-10-2004 20:38 ]

mcb1

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Pagina kan niet worden weergegeven...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

9 van de 10 keer heeft het te maken met brak videogeheugen. Je plaatjes doen het niet dus kan het zo niet zeggen wat het zou kunnen zijn.

Makkelijke manier om het te testen is om even te booten met een knoppix cdtje.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
Terw_Dan schreef op 17 oktober 2004 @ 20:56:
9 van de 10 keer heeft het te maken met brak videogeheugen. Je plaatjes doen het niet dus kan het zo niet zeggen wat het zou kunnen zijn.

Makkelijke manier om het te testen is om even te booten met een knoppix cdtje.
Ik denk niet dat dit de strepen zijn die jij bedoeld.
plaatjes doen het inmiddels wel

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 17-10-2004 20:57 ]

Verwijderd

Ik denk dat de videoplank brak is maar zou graag even wat meningen van jullie willen.
Natuurlijk is tie niet lekker bezig :)
Probeer eens een lagere resolutie. Heb het meerder keren gehad dat rare streepjes dan weg waren. Mooi is het niet maar je kan het zo wel testen. of idd met knoppix cd.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Als ik dit zo zie (uiteindelijk ;) ) dan denk ik dat het inderdaad een verkeerde resolutie is, of het niet goed ingesteld hebben van je monitor. Je hebt een TFT?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik zie wel wat gebogen raster moiré strepen, bedoel je die?

• mcb1
Heb het nu in een lagere resolutie geprobeerd en idd de vage strepen zijn dus weg.

Heb een tft en de aanbevolen resolutie is 1280x1024 en 60 Hz, daar staat de kaart ook op ingesteld.

Op mijn linux bak heeft de tft geen last van deze vage strepen, dus denk ik dat de videokaart brak is.

edit

Het kan geen driver probleem zijn? Lijkt me sterk, heb niks veranderd.

Probeer de kaart van de week nog wel even in een andere pc kijken wat dan het resultaat is.

[ Voor 24% gewijzigd door mcb1 op 17-10-2004 21:19 ]

mcb1

Verwijderd

Op mijn linux bak heeft de tft geen last van deze vage strepen, dus denk ik dat de videokaart brak is.
Is dat met een andere resolutie of refreshrate? Zo ja, zie daar je antwoord.

• mcb1
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
Is dat met een andere resolutie of refreshrate? Zo ja, zie daar je antwoord.
Dat is via een andere pc en die zit op dezelfde monitor. (KVM-switch ertussen)

Ga dus van de week eens mijn videokaart in de linux bak proberen en kijken wat er dan gebeurt. Als die vage strepen met de juiste instellingen er dan nog zijn dan mag ik wel als conclusie trekken dat de videokaart overleden is.

mcb1

Pagina: 1