Toon posts:

VPN vanuit zuidwest kust van Afrika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennis van me heeft aan de zuidwest kust van Afrika een bedrijf
met een drietal computers.
Het is een houtbewerkings bedrijf en ligt vrij afgelegen waardoor er geen telefoonlijn beschikbaar is.
Ik wil vanuit nederland die computers daar beheren via bijvoorbeeld een vpn verbinding. :*)

Met mijn vodafone abbo kan ik daar wel gewoon bellen met mijn gsm !
Ze hebben daar alleen nog niet gehoord van GPRS of UMTS

Ik heb zitten de denken aan een inbelverbinding maar die is volgens mij erg traag.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke verbinding ?
Weet iemand of er een goede PCI GSM modem op de markt is waarop ik kan inbellen ?
Of zou internet via een satteliet misschien een optie zijn ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
inbellen met gsm is dacht ik op 9600baud.. dat moet je niet willen op die snelheid remotebeheer doen

en dan nog, beetje brakke config gaat dat dan worden

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo erg als het een beetje traag is, kan veel doen op de command.
Betrouwbaar is veel belangrijker

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probleem is niet dat het een beetje traag is. Maar dat het helemaal niet vooruit te branden is. Je zou dan echt alles via commando's moeten doen en dat werkt volgens mij ook niet echt lekker als je geen picture heb van wat er precies gebeurd. Is er met geen mogelijkheid internet te krijgen daar? perhaps via sataliet ofzo ok tis wel prijzig.

Verwijderd

Waarom zou je computers willen beheren die toch niet aan internet hangen?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil die computers beheren omdat er machines aan die computers hangen die ik wil uitlezen...
Voor zover ik weet is daar wel een internetprovider waar ik kan inbellen met een gsm maar dan is het internet heeeeeeel langzaam.
Rechtstreeks inbellen is dan sneller denk ik.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En nog iets wat moet dat geintje gaan kosten? denk dat inbellen vanuit nederland naar afrika nou niet echt goedkoop is. Kan je beter sparen en ger naar toe gaan :) 1 keer in de zoveel tijd

Verwijderd

Topicstarter
Het bellen is inderdaad niet echt goedkoop maar er naartoe gaan iedere week is duurder.
Ik ben al met google aan het zoeken naar internet via satteliet maar kan niet veel vinden.
Iemand hier ervaring mee ?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

Rmg

http://www.telecommerce.nl/sf/sf.cgi?4088

http://www.equant.com/

hier iig wat info ;) het is btw ook satelliet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 17-10-2004 20:53 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:48:
Het bellen is inderdaad niet echt goedkoop maar er naartoe gaan iedere week is duurder.
Ik ben al met google aan het zoeken naar internet via satteliet maar kan niet veel vinden.
Iemand hier ervaring mee ?
Dan heb je vaak voor de uplink alsnog een telefoonlijn nodig, of je hebt een duurder type abo nodig, waarbij ook de uplink via de sat. gaat.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
GPRS is er wel mogelijk maar zal je behoorlijk wat geld gaan kosten. Je kunt ook via Terraya gaan internetten dat is via de schotel alleen tja het kosten plaatje. Maar als je er flink wat voor terug krijgt is het de moeite waard.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik denk niet dat satelliet zo duur is, hier in europa is het ook vrij goedkoop.
Dus ik denk dat satelliet zeker een optie is (je zit alleen met de vertraging) :)

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik dan maar moet gaan zoeken naar een goede satteliet verbinding.
Kan alleen niet echt prijzen vinden van deze verbindingen

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik weet niet in welk land dat is, maar in veel Africaanse landen heb je ook ISPs die een Radio of UHF verbinding kunnen aanleggen.

UHF heb ik zelf niet zo'n hele goede ervaringen mee, maar dat kan ook aan de ISP liggen.
Pagina: 1