Toon posts:

Samba vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik draai op mijn laptop Fedora. Alles werkt goed.
Met een windows bak kan ik the share bereiken.
Maar probeer ik via linux naar windows te komen krijg ik deze foutmelding:
De bestandsnaam "CLIENT002" geeft aan dat dit bestand van type "(null)" is. De inhoud van het bestand geeft echter aan dat het van type "Samba share" is. Als u dit bestand opent, kan het een veiligheidsrisico vormen voor uw systeem.

Open het bestand niet tenzij u het zelf aangemaakt hebt, of ontvangen van een vertrouwde bron. Om het bestand te openen, hernoemt u het met het correcte achtervoegsel voor "Samba share". Open het bestand daarna op de normale manier. U kunt ook het 'Openen met'-menu gebruiken om een specifieke toepassing voor het bestand te kiezen.

Wie kan mij hierbij helpen?
ohja via terminal kan ik wel op de windows bak komen.

Groetjes Harry

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
Die foutmelding ziet er ontzettend uit als wat je in Windows XP SP2 ziet; weet je zeker dat je niet bedoelt 'als ik van Windows naar Linux probeer te connecten...' in plaats van andersom?

Als het toch de Linux-kant is die deze waarschuwing geeft, welke desktop-omgeving en/of welk programma gebruik je dan om te connecten naar die XP machine? En welke versie van Fedora?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, van linux naar windows.
Ik draai fedora core 2 en volgens mij is het glomp ofzo weet het niet zo zeker. Maar dat is de standaard.
Er zit een soort explore in. net als in windows de verkenner en dan komt die met die melding.