Aopen 5900XT passief koelen

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik wil mijn kaartje dus passief koelen vanwege het lawaai dat die stock cooler produceert, ik twijfel tussen de Thermaltake Fanless vga
http://www.thermaltake.co...0003fanless/cl-g00003.htm

en de zalman ZM80D en ZM80C

Maar mijn grootste bezwaar is; gaat dit passen op mijn mobo. Mijn ramsloten en mijn heatsink (northbridge geloof ik?) zitten wel heel erg dicht op mijn agp slot (zit misschien een cm of anderhalf tussen). En als ik zo die plaatjes kijk op de site van thermaltake lijkt me het eigenlijk heel sterk dat het gaat passen. Ik heb ff wat plaatjes geschoten met mijn digicam.

http://home.hccnet.nl/nmvlam/IMG_1053.jpg
http://home.hccnet.nl/nmvlam/IMG_1054.jpg

Iemand die 1 van deze produkten heeft en zijn/ haar mening kan geven?

Ook staat er op de site van zalman dat je bij een 5800 of hoger perse een fan moet installeren. Is dat nou echt nodig of zeggen ze dat maar om meer fans van hun aan te smeren. Want bij die thermaltake kan dat dus niet eens :/

Verwijderd

je kan ook een vga silencer kopen 8)7 die heeft wel een fan, maar hij is wel lekker stil... ik heb hem net namelijk geinstalleerd :D

zowie zo: je kan je fx5900 niet helemaal passief koelen.. hij produceert echt te veel hitte je zal er altyd een fan op moeten zetten.

en ik denk iig niet dat de zalman gaat passen... de thermaltake en de zalman zijn ongeveer even groot + ongeveer zelfde ontwerp

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

net als jojarno zegt:
Passief koelen zou ik niet doen. gaat waarschijnlijk niet goed. word echt te warm.
Maar een silencer van artic of een goede zalman met heatpipes met een optionelen fan. die zalman kan leveren.
Persoonlijk zou ik voor de vga silencer gaan.
Welke versie je nodig hebt weet ik niet zeker. Maar dat is wel uit te vinden op het internet.

EDIT:
ik zie net hoeveel ruimte je hebt tussen je north bridge chip en je vga slot.
een zalman word dan wel een beetje krap.

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin op 17-10-2004 19:36 ]

• Vinnie_N
Griffin schreef op 17 oktober 2004 @ 19:35:
net als jojarno zegt:
Passief koelen zou ik niet doen. gaat waarschijnlijk niet goed. word echt te warm.
Maar een silencer van artic of een goede zalman met heatpipes met een optionelen fan. die zalman kan leveren.
Persoonlijk zou ik voor de vga silencer gaan.
Welke versie je nodig hebt weet ik niet zeker. Maar dat is wel uit te vinden op het internet.
Hmmm ok. Dat is dus de Arctic NV VGA silencer III. Die is voor 5900xt. Die gaat dus zowiezo passen omdat die alleen aan de onderkant van de kaart zit (dus niet de kant met de heatsink en de ramsloten). Maar nadeel is dus weer dat ik, als ik een nieuwe kaart koop, dat ding weer kan wegflikkeren.

Dus zou ik liever voor de zalman gaan. Maar heeft iemand nog enig inzicht in of zon ding gaat passen (die zalman zm80D dus). Dat was namelijk mijn grootste vraag.

EDIT: ik zie net je edit :) Mja neig toch meer naar de artic dan, als die fan tenminste echt stil is dan :) FF wat reviews lezen

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie_N op 17-10-2004 19:40 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vinnie_N schreef op 17 oktober 2004 @ 19:39:
[...]

Hmmm ok. Dat is dus de Arctic NV VGA silencer III. Die is voor 5900xt. Die gaat dus zowiezo passen omdat die alleen aan de onderkant van de kaart zit (dus niet de kant met de heatsink en de ramsloten). Maar nadeel is dus weer dat ik, als ik een nieuwe kaart koop, dat ding weer kan wegflikkeren.

Dus zou ik liever voor de zalman gaan. Maar heeft iemand nog enig inzicht in of zon ding gaat passen (die zalman zm80D dus). Dat was namelijk mijn grootste vraag.

EDIT: ik zie net je edit :) Mja neig toch meer naar de artic dan, als die fan tenminste echt stil is dan :) FF wat reviews lezen
even nog een linkje.
hier zie je dat er wel wat ruimte nodig is voor de kaart (ps even naar benee scrollen) illustratie 7
Ik zie net dat dat voor de thermaltake is. (srry) maar voor de zalman zou er ook wel te weinig ruimte zijn. schat ik zo.

en zo super duur zijn de silencers niet. (20 eurie) en je kaart kan nog wel even mee. ;)
En wees er maar zeker van dat de silencer minder geluid maakt dan je stock cooler. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 17-10-2004 20:00 ]

• Vinnie_N
Griffin schreef op 17 oktober 2004 @ 19:49:
[...]

even nog een linkje.
hier zie je dat er wel wat ruimte nodig is voor de kaart (ps even naar benee scrollen) illustratie 7

en zo super duur zijn de silencers niet. (20 eurie) en je kaart kan nog wel even mee. ;)
En wees er maar zeker van dat de silencer minder geluid maakt dan je stock cooler. 8)
Sja het zou in principe nog kunnen, maar ze laten nergens een foto zien van hoe diep die is aan de achterkant van de kaart. Als ie helemaal tot aan de onderkant van de kaart loopt (dus zeg maar tot het agp slot) dan kan ik het wel shaken. Als er nog een cm of 2 tussen agp slot en onderkant heatsink zit zou het _net_ kunnen passen.

Bedankt voor de link iig ;)

EDIT: heb even gekeken waar die gaatjes zitten in mijn kaart en die ondersten zitten al zon beetje op hoogte van de top van mijn northbridge, en aan illustration 3 van je vorige link is te zien dat ie nog een stukje dieper gaat... ik kan het wel shaken dus.
Wordt t toch zon Arctic silencer ding.
Thx voor de reacties :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie_N op 17-10-2004 20:14 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

ik heb nog even gekeken voor die zalman ZM80D-HP Daarmee word het ook erg krap.
linkie

en met die thermaltake ook er. want je kan het wel ongeveer bedenken hoe ver de onderste heatsink doorloop. Kijk maar naar de heatpips. die lopen op 1 lijn en dus zover loopt ook de onderste heatsink. misschien nog wel wat verder.
je had geëdit. moest ik maar even refresh doen :P

Suc6

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 17-10-2004 20:16 ]

• Vinnie_N
Griffin schreef op 17 oktober 2004 @ 20:15:
ik heb nog even gekeken voor die zalman ZM80D-HP Daarmee word het ook erg krap.
linkie

en met die thermaltake ook er. want je kan het wel ongeveer bedenken hoe ver de onderste heatsink doorloop. Kijk maar naar de heatpips. die lopen op 1 lijn en dus zover loopt ook de onderste heatsink. misschien nog wel wat verder.
je had geëdit. moest ik maar even refresh doen :P

Suc6
Thx en bedankt voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1