Toon posts:

[XP/Nero 6] Problemen met .CUE file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb een .img image file op m'n pc staan die gebrand moet worden met behulp van een .cue file. Tot zover allemaal goed, maar als ik de cue in nero burning rom 6 open, dan krijg ik de volgende error, waarna nero crashed:

Afbeeldingslocatie: http://troep.zapto.org/cue_error.jpg

De .cue file ziet er als volgt uit:

FILE "install cd.img" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

Ik heb ook geprobeerd om andere brand software te gebruiken, zoals win-cdr, maar die gaf aan dat de .cue "Rejected" was door de recorder, maar dat heeft win-cdr vaker gezegd, terwijl ik de cue dan wel gewoon met Nero 6 kon fikken. Ik heb ook gebrobeerd een nieuwe .cue file te maken met een duitse cue maker prog, maar die maakte precies dezelfde file aan, dus nog steeds dezelfde error. Weet iemand waar het aan kan liggen? Alvast bedankt. _/-\o_

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12

ThaHandy

Discovery Channel

probeer anders FireBurner :)

[ Voor 64% gewijzigd door ThaHandy op 17-10-2004 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij FireBurner krijg ik het volgende als ik begin met branden:

Thread1: Setting Write Parameters
Thread1: Write parameters set
Thread1: Reading Disc Info
Thread1: Reading Next Track Info
Thread1: Start LBA is -150
Thread1: Sending Cue Sheet
Thread1: Error sending cue sheet
Thread1: Sense Error: ILLEGAL_REQUEST (INVALID FIELD IN PARAMETER LIST) (0x05 0x26 0x00)
Thread1: Error starting burn - Retrying...

:?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Er is dus iets mis met de cue ;)

Overigens heeft dit niets met windows te maken, dus naar de andere kant van de schutting met dit ding :)

WOS -> SA

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je zou BurnAtOnce kunnen proberen.
Als het niet meteen werkt zou je kunnen proberen om 'Use raw driver' onder Device/setings aan te vinken.

Verwijderd

.cue weggooien,... .bin mounten virtueel.... dan cd on the fly kopieeren.

Of gewoon de .bin kiezen om te branden met nero. soms lukt dit niet.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 19:22:
.cue weggooien,... .bin mounten virtueel.... dan cd on the fly kopieeren.

Of gewoon de .bin kiezen om te branden met nero. soms lukt dit niet.
Nero kan GEEN .bin files branden! En heeft dus geen enkele nut. Als Nero .bin files zou ondersteunen, zou je geen .cue files nodig hebben :Y)

Iig, ik gebruik zelf gebruik van UltraISO. Die kan alle imageformats lezen. Sommige formaten kan ie ook nog fikken, maar zijn alleen de formats die Nero ondersteund. De rest kan je uitpakken, en gewoon met Nero fikken (dmv slepen enzovoorts).

Succes!

BTW, om wat voor file gaat het? Aangezien bijna altijd de .cue file wel goed is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• G33rt
Nero kan GEEN .bin files branden! En heeft dus geen enkele nut. Als Nero .bin files zou ondersteunen, zou je geen .cue files nodig hebben
Onzin. Zet het filter maar eens op *.*, selecteer een bin en je kunt gewoon opties invoeren die normaal gesproken in een cue staan. Nero geeft zelfs aan als de blocksize niet klopt met de grootte van de file, dus dat kan je bijna niet verkeerd doen.

Verwijderd

ik wil niet dom doen maar img files kunnen niet met nero gebrand worden ,ik meen me te herinneren dat je dat met Prassi deed.Verder is er het handige programmaatje : MagicIso waarmee je files naar andere formaten kan formatteren of zelfs kan branden ,zoek dit maar eens op via google ,success.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb zelf nog nooit van de combinatie .CUE met .IMG gehoord... .IMG is geloof ik van DVD Decrypter, en is gelijk aan een .ISO. Dus gewoon je .CUE weggooien, en je .IMG renamen naar .ISO, en dan opnieuw proberen te branden met Nero. Zou moeten lukken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• G33rt
Wat versta jij dan onder een 'img'? File > Burn Image zit al tijden in Nero hoor. En daarmee kan je prima bin en iso branden :)

Een .img is trouwens een dvddecrypter file (meen ik) of een onderdeel van een clonecd img (samen met de .ccd en de .sub, wat ik wel zeker weet) :)

edit:
damn, weer de kaas van mn brood gegeten :'(

[ Voor 10% gewijzigd door G33rt op 17-10-2004 22:11 ]

Pagina: 1