Toon posts:

[Routing/Internet] Problemen met joinen server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, we zitten met nogal een ingewikkeld probleem om uit te leggen.

- ik heb kabel van @home en zit rechtstreeks op internet met mijn pc
- 2 vrienden van mij hebben allebij Demon internet en hebben hun adsl modem ingesteld als router.
- Beide hebben bij die router een poort gemapped zodat ze als ze bij de game WarCraft III een game willen hosten ze dat ook kunnen.
- We kunnen elkaar allemaal pingen. Maarja, als ik hun ping dan is dat natuurlijk maar tot de router.

Bij de game WarCraft III heb je de optie om met z'n 3en tegen 3 andere te spelen. Dit gebeurt via Battle.NET. Maar als ik hun beide uitnodig dan valt er steeds 1 af omdat die niet te bereiken is. Als ik 1 van hun uitnodig dan kan het WEL (bij beide).Maar als hun elkaar proberen uit te nodigen dan werkt het weer niet.

We kunnen wen een "custom game" starten maar dan kan alleen iedereen joinen als ik host.

Als 1 van die vrienden van mij host dan kan alleen ik erbij en de ander niet.

En het rare is dat het vanmiddag WEL werkte.

HOE KAN DIT ? 8)7 want ik weet het dus echt niet meer }:O

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe proberen die vrienden van je te hosten ? Op een XP/2000 bak met VPN? Maximaal een verbinding toegestaan :)

Krijg je errors tijdens het opzetten? Het is erg belangrijk alle exacte meldingen te weten. Zijn alle pc's pingbaar vanaf andere pc's, zo ook de server? Welk OS gebruik jij ? In XP wel in de firewall die poort geopend?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 17 oktober 2004 @ 19:35:
Hoe proberen die vrienden van je te hosten ? Op een XP/2000 bak met VPN? Maximaal een verbinding toegestaan :)

Krijg je errors tijdens het opzetten? Het is erg belangrijk alle exacte meldingen te weten. Zijn alle pc's pingbaar vanaf andere pc's, zo ook de server? Welk OS gebruik jij ? In XP wel in de firewall die poort geopend?
XP, geen VPN.

Geen errors. alle pc's kunnen elkaar bereiken zoals ik al had aan gegeven ;).

iedereen gebruikt xp geen firewalls