Toon posts:

VGA + CPU-Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje verliefd op koelers....ik wil zoveel mogelijk lucht-koelers plaatsen,
Dus ook op mijn VGA + CPU,
Maar ik weet niet precies welke...qua goede cooling, en gaaf uiterlijk.

Mijn VGA is een Radeon9800XL
En mijn CPU is een Intel Pentium 4 3,0 Ghz HT

Als VGA-cooler had ik de Zalman ZM80D-HP met daarop de bijbehorende fan, de Zalman ZM-OP1.

Zelf vind ik hem er erg fraai uitzien. Maar ik kan maar weinig reviews vinden of hij nou erg goed koelt.

Als CPU-Cooler heb ik eigenlijk nog helemaal niks op het oog....ik heb verschillende goed koelende koeler gehoord..zoals de zalman-serie en de Thermalright SK-94.
maar daar kan ik geen 92 mm fan opzetten....namelijk deze: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=49502

Dus....weten jullie of die zalman VGA-cooler goed koelt?
En weten jullie een CPU-cooler waar die fan op kan en die ook nog goed koelt en niet al teveel lawaai maakt, (21-25 DB)

Alvast Dank,

Bas

Verwijderd

dat zalman setje zal prima koelen hoor :)
ik zou gewoon die zalman nemen en die zalman vga koeler.. dan zit je altyd goed :)

Verwijderd

Topicstarter
oke...
Jij vind dus dat die VGA-cooler goed is ;)
Maar kwacht toch nog ff meer reacties af,
Mara ik heb graag die 92 mm fan op de CPU-Cooler, en dat kan bij de zalman-serie d8 ik niet

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53
goh jij bent echt al tig weken aan het posten op stuk of 5 fora over je computer beter coolen/ upgrades kopen he?
eindelijk al wat gekocht? :P

Verwijderd

Topicstarter
Heey jou ken ik van het C!T :P
Nee bijna...ik ben bijna bij het geld voor de kast en voeding :) nog 2 weekies :D

Maar ff weer ontopic graag

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Die Zalman VGA koeler die je hebt is echt wel een van de beste VGA koelers hoor, zo niet dé beste :)
Wat betreft je cpu koeler, als je genoeg € hebt, dan is de Thermalright XP-120 de beste Socket 478 koeler. Anders neem je een Zalman CNPS7000B-CU, presteerd iets minder, heeft een fan die niet vervangbaar is (vind ik zelf een groot minpunt, hoelwel je hem wel in toeren kunt regelen) maar kost ook iets minder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kan daar dan die 92mm fan op die ik zelf had gezocht?
Want daar doel ik toch eigenlijk op...op een redelijke cpu-cooler waarop nog een (extra) 92mm fan op kan...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:54:
Ja maar kan daar dan die 92mm fan op die ik zelf had gezocht?
Want daar doel ik toch eigenlijk op...op een redelijke cpu-cooler waarop nog een (extra) 92mm fan op kan...
Je moet daar een 120mm fan op hoeken. 92mm met bovenop de fan geen mogelijkheid tot bevestiging (alleen onderop de fan zitten gaatjes) zal problematisch worden. Ik ken geen een heatsink die dat kan. Je kan die misschien beter op je Zalman VGA doen, daar past ie prima op :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Sliciej,

Uit Moderatiepolicy DOC (24-10-2003) :
Welke topics horen hier niet thuis

'Welke koeler moet ik kopen' : Via de search en reviews zijn genoeg ervaringen over koelers te vinden. Deze topics kun je gebruiken om de ervaringen van andere gebruikers te zien :
[rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]
[rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml]
Natuurlijk kun je daar zelf ook je goede / slechte ervaringen met bepaalde koelers plaatsen.

'Hoever kan ik m'n processor overclocken' : Voor overclocken bestaat geen garantie. Overclocken is gewoon een kwestie van proberen.

'Wat voor processor / systeem / geheugen moet ik kopen' : Ook hiervoor geldt reviews lezen en zoeken. En bedenk wederom : er zijn geen garanties voor overclockbaarheid.
Dus deze gaat dicht :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.