Muis hapert bij 100% cpu usage.

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Hey,

Als ik 100% cpu usage heb, dan begint mn muis heel erg te stotteren, dus dat ie nauwelijks in beweging komt en vervolgens in een keer naar de andere kant van het scherm schokt enzo. Erg vervelend tijdens spannende matches van UT2004 waar ik dus opeens niet maar kan bewegen omdat mn muis eff niet meer reageert. (waarbij ik wel gewoon rond de 60 fps heb)
Het gaat om een MX500 muis. Ik heb hem eerst aangesloten gehad op die muis poort (ps2 poort ofzo) en nu heb ik em op een USB poort aangesloten in de hoop dat dat enig verschil uitmaakte. Niet dus.
Kan het te maken hebben met het feit dat nvidia nForce pci system management en de universal serial bus (USB) controller hetzelfde IRQ delen?
Voor de rest hebben alle apparaten een eigen IRQ.
Ik heb verder geen mouseware of wat dan ook geinstalleerd en ik gebruik windows XP
Verdere specs: Athlon XP 2700+, 1024 MB ram, Asus a7n8x mobo met nforce 2 chipset.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Volgens mij heb je het antwoord op je eigen vraag, probeer je muis op PS/2 en je weet het zeker.

• Aurelium
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:21:
Volgens mij heb je het antwoord op je eigen vraag, probeer je muis op PS/2 en je weet het zeker.
Ik heb em altijd al op ps/2 poort gehad. Daar had ik dat haperen al en nu heb ik em dus op mn USB poort aangesloten. Helaas zonder enige verbetering.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03

Haan

dotnetter

Het lijkt mij eigenlijk vrij logisch dat bij 100% cpu gebruik, ALLES hapert. Gebruik van USB vraagt processor kracht, dus idd lekker op PS/2 aansluiten. :)
En ik zou je aanraden om wel de mouseware te installeren, dat scheelt echt in het gebruik van je muis (reageert beter).

edit:
had beter moeten lezen..

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 17-10-2004 18:25 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Misschien hebben de nieuwe Nforce drivers een patch voor dit belachelijke euvel.?

100% CPU gebruikt hoor het system proces niet te vertragen, tenzij je een ander proces 100% gebruikt en een realtime priority heeft.

Je kan ook proberen het IRQ (via de BIOS) aan te passen.

• Aurelium
Het is waar dat alles traag wordt bij 100% cpu usage, maar dan is het toch raar dat het soms voorkomt in UT2004 (vooral als ik veel heb ge-alt-tabbed) terwijl de fps gewoon rond de 60 blijft.

Verwijderd

Heb je dit enkel bij UT2004?

(je work around: Niet meer alt+tabben)

• Aurelium
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:34:
Heb je dit enkel bij UT2004?

(je work around: Niet meer alt+tabben)
nee, het gebeurt ook tijdens het laden van de system tray als ik het systeem opstart en bij processor intensieve dingen als repareren met quickpar en grote rars uitpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Aurelium op 17-10-2004 18:37 ]

Pagina: 1