Toon posts:

[Vegas] Enkel audio, geen video als ik file toevoeg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij onlangs Vegas 5 aangeschaft omdat ik van een aantal filmpjes één groot filmpje wilde maken.

Deze filmfragmenten zijn opgenomen met mijn BenQ lowbudget camera. hier staan ze zowat allemaal. Als ik met de Vegas bij het instellen van de settings de gegevens opvraag dan krijg ik:

Filetype: Video For Windows
Audio: 8000 kHz; 4bit; mono
Video: Stream attributes could not... (rest is niet zichtbaar)
Streams: 2

Het is inderdaad waar dat dit écht het minste van het minste is van kwaliteit, maar waarom werkt het dan niet? Als ik het in de tijdlijn plaats is enkel de audio beschikbaar van dat filmpje beschikbaar, maar niet het beeldmateriaal... moet ik eerst de filmpjes converteren ofzo? Het aantal fps.. is zéér laag! Het laagste fps dat ik kan kiezen is 15,000 zie ik, maar ik geloof dat de betreffende sequences minder frames per seconde hebben...

weet iemand raad voor mij? Ik wil het écht wel in Vegas verwerken! Bestaan er bijvoorbeeld tools die de filmpjes wel naar de juiste settings kunnen helpen?

Mvg,

Kris.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 18:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de juiste afspeelcodecs gedownload en geïnstalleerd voor de gebruikte typen beeld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik heb het hier ook even in Vegas geprobeerd, en krijg ook alleen audio.
In andere video progs werk het probleemloos. Het lijkt me dus een probleem van Vegas, alleen heb geen idee wat.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 17 oktober 2004 @ 18:20:
Heb je de juiste afspeelcodecs gedownload en geïnstalleerd voor de gebruikte typen beeld?
Neen, trouwens waarom zou ik dat nodig hebben?
Het is wel zo dat ik de files niet kan afspelen in divX, wel in wmp.
Misschien dat dat er ook enigszins iets mee te maken heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:38:
Ik heb het hier ook even in Vegas geprobeerd, en krijg ook alleen audio.
In andere video progs werk het probleemloos. Het lijkt me dus een probleem van Vegas, alleen heb geen idee wat.
In Windows Movie Maker werkt het, maar dat heb ik niet aangezien ik niet beschik over windows XP hier. Als het echt niet kan met Vegas weet jij dan iets alternatiefs dat bovendien gratis is en evenveel features heeft als Vegas?

Verwijderd

Het lijkt er op dat Vegas moeite heeft omdat het gecompressed is. Als ik het bestand in Ulead Videostudio laad, en vervolgens render (zonder compressie) werkt het gewoon in Vegas. Zelf heb ik slechts Vegas 3, misschien dat versie 5 een speciale import-optie heeft die wel met gecompressde AVI's overweg kan.

Maar als je Vegas Video hebt gekocht lijkt het me zonde om nog een ander programma te nemen. Als ik jou was zou ik eerst de support van Vegas video contacten. En kijk eens of ze een forum op hun homepage hebben staan, daar weten ze er ongetwijfeld meer van.

Als je eenmalig dit soort video-bestanden gebruikt, zou je kunnen overwegen om de trailversie van Ulead VideoStudio te downloaden. Deze heeft minder opties dan Vegas, ik zou het dan ook alleen gebruiken om die bestanden te converteren.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12
Bij kan ik prima met Divx's/Xvid's in Vegas werken, kewstie van de juiste codecs installeren. (niet de ffdshow codec, maar de officele).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Hm, ik kan hier niet met Xvid aan de slag met Vegas (krijg ook alleen audio, geen videotrack) en ik wordt er gestoord van. Wat zijn die 'juiste officiele codecs' die ik moet gebruiken?

Verder weet ik niet of ze met elkaar te maken hebben, maar ik kan voor de rest prima Xvid afspelen op elke player die ik heb. Ik heb ffdshow, maar ook een aparte Xvid codec. Wat moet gebeuren voordat ik Xvid kan bewerken met Vegas 5?

Verwijderd

bump. En nog steeds help.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 20:12 ]

Verwijderd

BUMP!!!
Pagina: 1