Toon posts:

INTEL PROBLEEM ( ik ga het al leren ;) )

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net een Asus i820/GeForce combo gekocht voor een maat van mij. Nvidia reference drivers 3.68.

Win98SE crashed steeds in spellen. Met name nadat ik de 2e RIMM geplaatst heb. Het is op het moment dat ik spellen op wil starten. In directX met alleen een RIMM wil het nog wel eens lukken. OpenGL gaat sowieso niet. Ik bouw eigenlijk alleen Athlon systemen dus ik heb weinig ervaring met i820 mobo's. En die i820 mobo's ben ik helemaal nog niet tegengekomen op m'n werk!

Intel is dus niet zo stabiel als AMD.

De maat van mij waarvoor ik 'm gekocht had, wilde per se Intel, maar dat gaat dus waarschijnlijk veranderen.

Geef eens een hint. Ander geheugen? SDRAM proberen? Mobo omruilen voor een Abit i820?
Asus Apollo Pro 133A mobo?

De jongen heeft weinig geduld en ik ben nog nooit zo lang met een systeem bezig geweest. Ik heb nog een paar dagen tijd, anders gaat ook deze maat van mij over naar een Athlon systeem. Niet dat ik dat erg vindt maar ik geef niet snel op en was dit zelfs bij een i820 combo niet van plan.

Bij de weg: Ik hoorde dat met de nieuwere GeForce drivers fast writes enabled is alleen dat dit juist slechtere prestaties geeft?
Iemand bekend welke GeForce drivers ik nodig heb om dat voor 'm uit te sluiten?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Probleem met RIMM was meestal dat als je meerdere modules gebruikt dat het dan goed fout ging. Ik zou dus gewoon RIMM omwisselen voor Sdram, heb je waarschijnlijk meteen 2 keer zoveel voor zelfde prijs. Dat OpenGL niet werkt kan eraan liggen dat het niet goed geïnstalleerd is. Let er ook op dat de Geforce veel stroom nodig heeft!

Heb zelf over het algemeen trouwens heel weinig vertrouwen in i820+rimm. Doe mij maar AbitBE6-2+veel sdram.

Verwijderd

In ieder geval zou ik SDRAM nemen en zeker niet zo'n 820 mobo. Heb zelf weer een 440 BX waarvan is bewezen dat hij goed presteert,stabiel en snel is.

Ben je in totaal ook nog veel gpedkoper uit.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
je leest overal dat er veel problemen zijn met die Intel dingen als je die rimmram eraf gooit en er Sdram opdoet zou ik er Enhanced HSDram opdoen is wel duur maar iig de helft goedkoper dan die rimmram, is stabiel op 150 mhz en heeft een timing van 4.6 ns.

misschien kun je beter zo'n BXboard uit de vorige eeuw pakken.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Maar om nu nog een BX plankje te kopen gaat me ook te ver. Ik ga voor die maat van mij het Asus i820 weer inruilen voor een Asus KX133 systeem. Ik kan dat i820 plankje ook omruilen voor weer een gelijke en dan zal het ook wel opgelost zijn, maar dan liever een Athlon systeem. En jawel ook weer Asus. De K7V dan maar. Als Abit nu z'n KA7 net zo snel kan leveren als Asus de K7V dan is dat ook nog een alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan maandag toch de Asus i820 plank omruilen voor een andere, aangezien de K7V of KA7 nog niet te leveren zijn waar hij die Asus i820 gehaald heeft. Kijken wat ie doet.
Klant is koning ;)

Dus morgen een update.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een update beloofd, maar de vervanger is niet op voorraad. Waarschijnlijk morgen. Laatste kans voor Intel.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
en?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd de update.

We zijn gisteren aan de slag gegaan met de vervangen Asus i820(P3C-E). Vanaf start hebben we de 2 RIMMS geplaatst omdat dat tenslotte het doel is, maar dat ging gelijk al niet goed. Verre van stabiel. Na 1 RIMM vervangen te hebben ging het een stuk beter, maar nog steeds niet echt stabiel. En trouwens ook niet met een goedkoop S3 kaartje.

Dus ook deze plank gaat terug. Na 2 niet goed werkende planken (waarbij het echt duidelijk is dat het niet aan de andere componenten ligt) gaat ook deze plank retour.

En DIMMen in een i820 plank of een BX of VIA Apollo 133A vindt ik niet een alternatief en een Solano(i815) is nog niet officieel door Asus of Abit of Epox aangekondigd, dus gaan ook de Proc en RIMMen weer terug naar de winkel en gaan we een KX133 bestellen. Alleen nog kijken welke het wordt. Een Abit KA7, Asus K7V of een Epox(Ik heb erg goede ervaring met Epox Super7 plankje: Epox MVP3G-M en de 7KXA ziet er ook erg goed uit)

Ik denk dat ik me prive beter alleen met Athlons kan bemoeien.

Er kan iig niet gezegd worden dat ik het niet geprobeerd heb.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Heb je serieus 2 RIMMS gekocht??? Voor 1500 piek per stuk?? Nou, die vriend van jou heeft geld teveel zeker...

Effe nog over dat KX133 mobo dat je wilt gaan kopen, ik zou voor de Abit gaan. Ze worden half april in NL verwacht. Hij heeft gewoon de beste specs, en GEEN AMR... :P :P
En je kunt er natuurlijk geweldig mee overklokken, van 100-183 Mhz in stappen van 1 Mhz !!! :) :) :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
bij K7M gaat de FSB ook al tot 150 ofzo, alleen die zwarten beelden na fsb 116 lijken allemaal op elkaar, verveelt snel, helemaal als je dan ook nog in stapjes van 1 mhz naar 183 moet.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. 2 RIMMen. Zijn dus alweer terug naar de winkel.

Bij hem maakt de prijs inderdaad helemaal niet uit. Zulke mensen zijn er dus nog steeds ;) Het moet gewoon perfect draaien. Snel en stabiel. En meest up to date. Hij denkt(is nu dus DACHT) dus dat hij daarvoor de meest recente Intel PC voor nodig heeft. You chose wrong Dave ;)

Ik vind het alleen nog steeds erg lullig dat ik in eerste instantie gezegd heb dat het met die i820 wel zou lukken. Dat alleen een 3de RIMM problemen zou kunnen geven. En dit allemaal kost mij veel tijd en heeft nog niets opgeleverd. En ik maar denken: laat ik niet eigenwijs zijn :(

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Mjah geforce en i820 levert ook problemen, want ik heb mijn geforce eens even op een i820 mobo van asus geprobeerd om te kijken of ut daar nou echt sneller van werd maar bij de eerste boot kreeg ik al meteen een BSoD... Vervolgens nog wat dingen geprobeert zonder succes en toen zijn tnt2u er terug in ging, wilde hij helemaal niet meer booten (bleef zwart scherm met knipperde _ houden :) mjah nu heeft ie wel weer een schone instalatie :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1