Toon posts:

Hoe pagina met mouseover script met plaatjes sneller laten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al de hele dag op internet en via Google te zoeken naar deze oplossing.
Ik heb een pagina met veel plaatjes en een mouseover script.
Hij laadt erg langzaam. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat sneller gaat?
Dit is de url:
www.tina-turner.nl

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 12:20

E-Rick

I love it :7

Iets anders dan <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"> gebruiken

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
E-Rick,
Zoals wat dan?

• E-Rick

E-Rick

Ik zou zeggen gebruik de search en probeer eens zoektermen als:
• frontpage
• html editor
• dreamweaver
• wysiwyg

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar schiet ik veel mee op. Ik schreef toch al dat ik al de hele dag heb zitten zoeken. Als je me anders niets te vertellen hebt kun je beter niet schrijven, toch?

• E-Rick

E-Rick

Als je op dit forum zoekt op de genoemde termen kom je meer dan genoeg alternatieven voor frontpage tegen. Als je geen zin (meer) hebt om te zoeken, begin dan gewoon met dreamweaver. Werkt net zo makkelijk als frontpage maar spuugt tenminste correcte html uit.

[ Voor 3% gewijzigd door E-Rick op 17-10-2004 17:33 ]

Choose life

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
correcte html helpt felzonnetje ook niet,
misschien kun je haar beter gewoon proberen te helpen.
Het is misschien verstandig om eens te zoeken naar een preloadscript dat deze plaatjes laad voordat je eigenlijke pagina geladen wordt, zoek eens op dynamicdrive.com naar preload, daar kom je vast wel wat verder

Icons are overrated

Verwijderd

misschien een vieze oplossing, maar ik zou gewoon de rollover-plaatjes met een width en height van 0 ergens neerzetten, dan worden ze ook geladen

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Helmet. Daar heb ik dus wat aan! :) :) :)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Op wat voor manier bedoel je 'Hij laadt erg langzaam'?
Bedoel je dat de site langzaam opbouwt of dat als je over een foto heengaat het lang duurt voordat het plaatje met tekst verschijnt?

Het eerste is weinig aan te doen behalve een andere hoster zoeken, het tweede kun je enigszins oplossen door alle plaatjes die je gebruikt in een <div> te zetten als afbeelding, en vervolgens die <div> te verbergen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

correcte html helpt zeker wel, deze hele berg rommel inlezen (size van het document), parsen (rotte html), uitvoeren (bakken met javascript en document.write's) en renderen (tables) kost echt wel meer tijd dan een nette html en css pagina

Verwijderd

Gunp01nt schreef op 17 oktober 2004 @ 17:38:

Het eerste is weinig aan te doen behalve een andere hoster zoeken...
Gelukkig let er nog iemand goed op na die eerste reply. Die server staat dus in de VS, en dat is dus niet echt ideaal.

[edit]
Voor alle duidelijkheid. Die pagina preloadt alle images al.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
De hoster in de US heb ik omdat ik heel veel dataverkeer heb en daar is het veel goedkoper.
Gunp01NT wat dat div attribuut betreft, daar heb ik al meer over gelezen, maar hoe doe ik dat dan precies?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
code:
1
2
3
4
5
6
7
<div style="display:none">
    [img]"...">
[/img]
    [img]"...">
...
...
</div[/img]

Verwijderd

Ik zou me sowiesow stiekem diep gaan schamen in een hoekje als ik zo de broncode even bekijk.
En het resultaat ziet er ook niet echt netjes en professioneel uit.
Ik kan niet echt wegwijs worden uit deze pagina.
En ook al kan je het zelf niet.. dan koop je desnoods gewoon een template voor je website.

Het zal sowiesow schelen als je dat achtergrond muziekje weg haalt, dat kost je namelijk en veel bandbreedte en meer laadtijd voor je pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 18:19 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:16:
Ik zou me sowiesow stiekem diep gaan schamen in een hoekje als ik zo de broncode even bekijk.
Frontpage schaamt zich ook al jaren dus dat komt goed uit :P

Maar dat muziekje wordt pas ingeladen nadat de pagina zelf klaar met laden dus zoveel zal het niet schelen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me helemaal niet. Ik heb een mooie website, ook al is het dan misschien niet allemaal perfect! Zo moeilijk is het toch niet om hier wegwijs uit te worden. Heel eenvoudig eigenlijk.
Genoil bedankt voor de code! :) :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 18:30 ]

Verwijderd

Je kunt Genoil wel bedanken, maar je zult er verder weinig mee opschieten.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:31:
Je kunt Genoil wel bedanken, maar je zult er verder weinig mee opschieten.
:). ik heb eerlijk gezegd die hele site niet bekeken, kopte slechts blind het voorzetje van Gunp01nt in.

op zich wel een fraaie manier van rollover-images preloaden, toch? imo zeker net zo fraai als een javascript preloader...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een preload script gebruikt van de dynamicdrive.com en het werkt nu perfect. Ik vind het in ieder geval wel mooi geworden.
www.tina-turner.nl
Bedankt allemaal voor alle tips! :)
:)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik zou de plaatsjes in de achtergrond van een element plaatsen en met behulp van de background-position de zo verschuiven dat het mouse-over plaatje tevoorschijn komt. Dan verwerk je dus alle verschillende 'states' van het plaatje in een grote. Dan hoef je zowiezo per plaatje maar 1 maal een connectie te maken en te downloaden wat ook weer in snelheid scheelt.

Kijk hier maar eens naar: http://www.tutorio.com/tutorial/pure-css-image-rollovers

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 23:14:
Ik heb een preload script gebruikt van de dynamicdrive.com en het werkt nu perfect. Ik vind het in ieder geval wel mooi geworden.
www.tina-turner.nl
Bedankt allemaal voor alle tips! :)
:)
Je site werkt nu niet meer in Opera (helemaal niets te zien) en in Firefox (zie wel de achtergrond en het preloadscript, maar krijg timeout. Ook op de link klikken werkt niet). In internet Explorer duurt het nu ongeveer 20 keer zo lang voordat de pagina is geladen, en de plaatjes van de mouseovers worden pas zichtbaar als je er met de muis overheen gaat.
Gisteren duurde het hier ongeveer 5 seconden om de pagina te laden (in opera en firefox), nu doet internet explorer er een minuut over.
Wat mij betreft was de oude situatie beter dan de huidige.

[ Voor 4% gewijzigd door E-Rick op 18-10-2004 12:59 ]

Choose life

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:22
bij mij (redelijk langzame verbinding) draait hij nu best snel.. win2000 ie 6.0.2800.. dus dat ik best netjes.. al zou ik wel wat meer plaatjes van tina gebruiken.. je site is nógal onoverzichtelijk.. maar niet zo langzaam als dat er hier staat

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 18-10-2004 13:01 ]

you had me at EHLO

• E-Rick

E-Rick

Hmm nu ik het opnieuw probeer gaat ie inderdaad een stuk sneller. Misschien ligt dat aan het feit dat ie nog gecached is. Effe legen... En ook na het legen van de cache staat ie er in een paar seconden. Het zal dus wel iets tijdelijks zijn geweest. In Opera en FF werkt ie nu ook, maar wel een stuk langzamer dan gisteren.

Choose life

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:22
tip: je kunt ook CTRL+F5 gebruiken voor sites, dan laad hij m opnieuw.. beter dan gewoon F5

you had me at EHLO

Verwijderd

Hoe krijg je het voor elkaar om een plaatje van 55x66 pixels wel 11178 bytes groot te laten zijn? :?
Geen wonder dat je site traag is: in mijn cache staat nu 237KB aan images van jouw site... gebruik eens een save for web in photoshop of zo... Al die mouseover plaats zijn als gifje om en nabij de 1KB. Met wat tweaken past je homepage makkelijk in 40KB en dat scheelt een een hele hoop downloaden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me aan bij Thargol; 237KB downloaden duurt meer dan een halve minuut op 56Kb - de meeste mensen wachten niet zo lang. Dat is je voornaamste bron van traagheid :)

Verder is dit topic niet echt van het niveau dat we graag in W&G zien; ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, maar nu gaat hij toch echt dicht :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.