GeForce FX 5500, WinXP, WDM drivers installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Ik ben Windows XP (gloednieuw, al met SP2) aan het installeren op een nieuwe PC met een no-name GeForce FX5500 videokaart (analoog en digitaal uit, plus TV uit). Dit is mijn eerste XP installatie en ik loop tegen een vraagje aan.
Als ik de drivers voor de videokaart wil installeren met het meegeleverde cd-tje, zegt de setup dat ik oudere wil installeren dan de meegeleverde van XP. Dat doe ik dus maar niet.
Het setupmenu heeft naast gewoon 'Drivers' ook nog een optie 'WDM drivers'. Moet/mag ik die installeren? Zijn dit alternatieve drivers? Zijn eigenlijk niet drivers WDM voor Windows XP?
Van mijn oude Win98SE PC met GeForce 2 ViVo ken ik WDM drivers alleen voor video in. Misschien bedoelen ze dat hier ook, lijkt me vreemd dat je die gewoon zou kunnen installeren zonder video in op je kaart?

Weet nog steeds niks.....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je niet zeker weet welke drivers je moet hebben, kun je beter de laatste downloaden van nVidia.

http://www.nvidia.com/drivers

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

wdm driver model is een nieuw drivermodel, dat win98 niet ondersteund, daardoor hebben xp en 2000 ook andere stuurprogramma's nodig dan win98.
Die wdm drivers die hier bodeold worden zijn meestal voor de tv-out, ik zou naar nvidia. com surfen en daar de nieuwste downloaden.