[XP] Netwerkmap internet werkt niet voor submap*

Pagina: 1
Acties:

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 11:56
Ik zit hier met een probleem.

Ik kan prima een netwerk map voor mijn hoofddomein instellen. en deze benaderen vanuit windows xp. voorbeeld http://www.mijnsite.com

Echter wanneer ik een submap neem voorbeeld http://www.mijnsite.com/mapje/
Waarvoor ik een andere inlog naam heb dan voor mijn hoofddomein namelijk
mapje@mijnsite.com met een daarbij horende wachtwoord wil dit maar niet lukken onder windows xp terwijl het prima gaat met ws_ftp le bv.

Wanneer ik bij netwerken (netwerklocatie toevoegen) doe, neem ik de volgende instellingen

ftp://ftp.mijnsite.com

gebruikersnaam

mapje@mijnsite.com

wat doe ik fout?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met 'onder Windows XP' ?
Probeer je een drive letter te mappen naar een webdav server?
Probeer je een website te benaderen? :)

Geef eens de stappen die je neemt ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mmm....

Ik zou me wel één reden kunnen voorstellen waarom het niet zou kunnen werken bij Topicstarter eigenlijk.

Als je [v] remember password aanzet, zou die nog wel eens in je cached network passwords kunnen staan zodat die inloggegevens (die tenslotte voor dat domain zijn) ook worden gebruikt voor de subdir...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fortfort
Wat ik dus wil is dat verschillende mensen bestanden op mijn subdomein kunnen zetten zodat ik deze kan delen. Dit leek mij handig voor samenvattingen te delen.

Echter ik wil natuurlijk niet dat ze ergens anders kunnen komen dan dat subdomein. Ik heb hier dus een wachtwoord met inlog naam op gezet.

Volgens mijn provider moet dit met username@mijnsite.com

Ik vrees dat windows xp er problemen mee heeft als ik bij de username een @ gebruik.
omdat de login er dan als volgt uitziet mapje@mijnsite.com@ftp.mijnsite.com

• fortfort
ok, dit is raar. Ik kan nu inloggen, truukje is door bij verificatie (annomynous) te kiezen. En dan wordt vervolgens bij inloggenmijn inlognaam met wachtwoord gevraagd vul ik bovengenoemde in.... dan lukt het dus wel.

Rara waarom?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BackSlash32 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:10:
Als je [v] remember password aanzet, zou die nog wel eens in je cached network passwords kunnen staan zodat die inloggegevens (die tenslotte voor dat domain zijn) ook worden gebruikt voor de subdir...
Denk dat ^^ dus ?

Bovendien is subdir@site.tld natuurlijk geen manier om een 2e user op een subdir te laten inloggen.

user2@site.tld/subdir kan wel.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2004 20:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1