[XP] Map verdwenen en scandisk loopt niet door

Pagina: 1
Acties:

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
Een dag of drie trug bleef mijn pc hangen.
na het booten kreeg ik een foutmelding
c:/windows/system32/config/system was kapot of missende
ik vanalles geprobeert (recovery console) maar alleen een schone install deed wonderen.
Alles werkte weer en mijn andere partieties D E en F was nix mee aan de hand zo leek het.
Toen ging ik even verder kijken en zag tot mijn schrik dat 1 map van mijn E schijf (muziek) weg was :( 6 gig naar de kloten.
UIteraard heb ik de faq gelezen en diverse datarecovery tools gerpobeert allen zonder resultaat.
bij het booten gaat ie scandisken op E maar die loopt niet door.
je moet ergens ja of nee zeggen standaard staat dat op ja maar nu dus niet. nee dus
het gaat allemaal zo razend snel dat ik niet de kans krijg de exacte melding te lezen laat staan om die nee in een ja te doen veranderen.
weet iemand hoe dat zit dat ie maar 1 map d'r uitgefikkerd heeft en niet de hele partietie?
Ik kan op diezelfde partietie (E:) wel alle andere mappen benaderen en gebruiken alleen 1 map komt niet meer voor in het rijtje en is dus weg

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Voer scandisk eens handmatig uit? waarschijnlijk kun je het dan wel lezen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
guidooo schreef op 17 oktober 2004 @ 16:45:
Een dag of drie trug bleef mijn pc hangen.
na het booten kreeg ik een foutmelding
c:/windows/system32/config/system was kapot of missende
ik vanalles geprobeert (recovery console) maar alleen een schone install deed wonderen.
Alles werkte weer en mijn andere partieties D E en F was nix mee aan de hand zo leek het.
Toen ging ik even verder kijken en zag tot mijn schrik dat 1 map van mijn E schijf (muziek) weg was :( 6 gig naar de kloten.
UIteraard heb ik de faq gelezen en diverse datarecovery tools gerpobeert allen zonder resultaat.
bij het booten gaat ie scandisken op E maar die loopt niet door.
je moet ergens ja of nee zeggen standaard staat dat op ja maar nu dus niet. nee dus
het gaat allemaal zo razend snel dat ik niet de kans krijg de exacte melding te lezen laat staan om die nee in een ja te doen veranderen.
weet iemand hoe dat zit dat ie maar 1 map d'r uitgefikkerd heeft en niet de hele partietie?
Ik kan op diezelfde partietie (E:) wel alle andere mappen benaderen en gebruiken alleen 1 map komt niet meer voor in het rijtje en is dus weg
beetje onduidelijk verhaal, maar ik denk dat je bedoeld dat ie bij het opstarten van WinXP chkdsk doet en dan de bestanden niet recovered. probeer vanuit windows eens een chkdsk te doen op die schijf.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
Sorry voor het onduidelijke, ik ben ook een stukje in de titel vergeten zie ik net :(
Excuus.

chkdsk E: geeft
de opgegeven schijf is waarschijnlijk geen windows xp schijf

Het vreemde vind ik wel dat ik wel de rest kan benaderen maar die ene map niet

doorgaan j/n ? ---> j
ongeldig lange mapvermelding van \ worden verwijderd...
onherstelbare fout in \.
map omzetten in bestand? j/n?---> j
gaat ie de hele map langs voor kruiskoppelingen ofzo en verder nix
map omzetten in bestand? j/n? --->n
zelfde verhaal alleen heb ik nu een bestand erbij gekregen E:\ .
alleen een puntje dus en hier kan ik nix mee doen het valt zelfs niet te wissen.
Het bestand is 1.7mb groot

Ben nu zover dat scandisk na het booten niet meer voorkomt (hij start dus gewoon op) en dat mijn schijfruimte ook weer klopt. Alleen dat ene mappie met 6 gig aan mp3 is jammerlijk verdwenen.
* guidooo zucht eens diep en start bittorent maar weer es

Thnx mods for titelfix _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door guidooo op 17-10-2004 18:11 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers