Ervaringen met de Sony RDR-HX900 / RDR-HX1000

Pagina: 1
Acties:
  • 2.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 09:01
De Nieuwste HDD recorder van Sony

Na veel overwegingen een RDR-HX1000 gekocht met als belangrijke punt de 250GB HDD in het apparaat.
De HX900 is gelijk aan de HX1000 maar dan met een disk van 160GB.

Voor de RH1000 zijn do volgende specificaties opgegeven door Sony:

• Opnemen op DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+RW (tweevoudige RW-compatibiliteit)
• HDD met hoge capaciteit: 250 GB, maximaal 325 uur opnamecapaciteit
• Hoge beeldkwaliteit: Opname met HQ+ en Dynamic VBR-dubbing met HDD
• Flexibel opnemen/afspelen: Chasing Playback en gelijktijdig opnemen en afspelen
• Precision Cinema Progressive.
• Uitgebreide bewerkingsmogelijkheden: Geavanceerde GUI en flexibele bediening voor bewerkingen: "One Touch Dubbing" en "Program Dubbing"
• DV-terminal (i.LINK™): Program Dubbing/One Touch Dubbing/Advanced Program Dubbing.
• Weergave van DVD Video/CD/Video CD en DVD-R/DVD-RW/DVD+R/DVD+RW
• Weergave van CD-R/RW en MP3.
• S-Video in/uit / analoge AV-in- en uitgang / componentvideo-uitgang
• 2X Scart (1 met RGB-invoer) en digitale geluidsuitgang
• 12 bit / 108 MHz Noise Shaped Video D/A-converter
• Pre/Post Frame Noise Reduction en Pre/Post Video Equalizer
• ShowView®/Video Plus
• VPS/PDC
• STB Synchro REC
• Automatische programmabenaming van uw opgenomen programma's (namen worden uit teletekst gehaald)

Eerste ervaring:

Het installeren van het apparaat ging soepel, door middel van Smartlink (communicatie met TV) neem hij alle zender direct over van het TV toestel, verder gaan de basis instellingen via een installatie wizard die duidelijk begrijpbaar is voor een doorsnee gebruiker.

De beeld kwaliteit is echt super bijna 60uur video op HQ kwaliteit, dat is dus haarscherpe video met stereo geluid.
De bediening van de basis functie’s zijn voor een leek te begrijpen, overigens is het wel handig om gebruiksaanwijzing een keer door te lezen.

De prijs van de HX1000 is € 1099.- en voor de HX900 € 890.-

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Een vraagje: is het apparaat een beetje stil: maakt de harddisk en/of de ventilator meer geluid als een gemiddelde videorecorder ?

Ik vind dit (naast de 900 met 160 GB) een erg mooie recorder, de mooiste qua uiterlijk die ik tot nu toe gezien heb. Alleen jammer dat die 250 GB versie niet in het zwart leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
Op het gebied van geluid is het wisselend, de ene keer kijk je een film 90min en hoor je niets, de andere keer gaat hij na 30min staan blazen….
Het valt mee, maar zet hem niet in een TV kast wand die fungeert als klank kast en dat hoor je wel.
Voor de duidelijkheid de HD is bijna niet te horen, alleen bij het spoelen per minuut, dan hoor je een tikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108125

Als je met de RDR-HX900 beelden over wilt nemen van een dv camera, krijg ik alleen als begindatum de datum te zien van de eerste opname van de tape, en als einddatum krijg ik de datum te zien van de laatste opname.

Met een philips dvd recorder is het mogelijk om alle begin- en einddatums van elke "scene" (elke opname op de tape) te weergeven.

Doe ik iets verkeerd of hoort dit gewoon bij de specificaties van 't apparaat? Ik zou graag een oplossing zien zodat je juist wel de individuele begin- en einddatums ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108125

ik heb al even contact gehad met de dealerlijn van sony, deze feature wordt helaas niet ondersteund door de RDR-HX900. ik weet niet of de RDR-HX1000 die feature wel ondersteunt dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:35

psy

Beide recorders zijn exact hetzelfde, enige onderscheid 160Gig/250Gig, en de 250Gig is helaas niet inhet zwart wat ik trouwens volstrekt idioot vind...

Het zijn mooie modellen, ook erg hoge scores gekregen in de duitse vakbladen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Zowel over de Sony HX900 als de HX1000 heb ik veel gelezen.
Het ergste is wel dat alle beperkingen die deze modellen hebben, alleen gelden voor het Europese model, de Amerikaanse en Japanse modellen zijn veel uitgebreider..........stomme Sony. Doen ze om het een of ander te beschermen.
Ik denk zelfs dat het alleen een kwestie is van firmware, maar ja, zou je het risico nemen met duistere (Sony zelf komt er niet mee) firmware.

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

dunster schreef op 25 oktober 2004 @ 15:34:
Zowel over de Sony HX900 als de HX1000 heb ik veel gelezen.
Het ergste is wel dat alle beperkingen die deze modellen hebben, alleen gelden voor het Europese model, de Amerikaanse en Japanse modellen zijn veel uitgebreider..........stomme Sony. Doen ze om het een of ander te beschermen.
Ik denk zelfs dat het alleen een kwestie is van firmware, maar ja, zou je het risico nemen met duistere (Sony zelf komt er niet mee) firmware.
Vertel verder...!! Waar haal je deze informatie vandaan? Ben zeer geinteresseerd, heb namelijk een RDR-HX900.

Weet je een link??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
Weet je een link??
Hier zijn twee links met info, vooral de eerste staat veel over de verschillende versies:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=155468

http://www.dvdboard.de/fo...5f550c3236&threadid=76074

[ Voor 8% gewijzigd door dunster op 01-11-2004 12:13 ]

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Dank U. Ik wist overigens al van de HX100 en HX90 uit Japan. Niet echt dezelfde recorders als de HX1000 en HX900. Ander uiterlijk, HDMI output en veel grotere schijfcapaciteit.

Wat wel raar is, is dat men het heeft over de amerikaanse versie die meerdere timer programma's heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door THX op 02-11-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
Dank U. Ik wist overigens al van de HX100 en HX90 uit Japan. Niet echt dezelfde recorders als de HX1000 en HX900. Ander uiterlijk, HDMI output en veel grotere schijfcapaciteit.

Wat wel raar is, is dat men het heeft over de amerikaanse versie die meerdere timer programma's heeft.
Natuurlijk zeker weten doe ik niet, maar ik zou erop rekenen dat deze modellen HX100 en HX90 dezelfde zijn als de HX1000 en HX900.
Sony ontwikkelt dit maar één keer. Ander uiterlijkje en enkele andere aansluitingen zegt niets.
Ik denk dat Sony hier een markt te beschermen heeft, zoals de DVD markt en dergelijke, uiteraard zijn ze bang dat Europeanen teveel films/muziek op DVD zullen zetten en eindeloos gaan copiëren.
In Japan gebeurt dit nauwelijks, daarom kan Sony rustig met volle benutbare specificaties uitkomen in Japan.
Ik heb dit al eens eerder meegemaakt in vergelijking met Japan en Europa, niet persé met deze modellen.
Ik kom zelf regelmatig in Malaysia en ik sta verbaasd van de mooie modellen van Japanse merken, die in Europa absoluut niet te krijgen zijn.

8)

P.s. Zelf had ik een HX1000 gekocht, als de specificaties uitgebreider waren, helaas heeft Sony wel de mogelijkheid, maar niet voor Europa.
Dus wacht ik op een ander merk die ook kan branden op DVD-RW of DVD+RW die ik tenminste ook kan afdraaien op andere DVD players en mijn PC. (DVD-RAM kan dit namelijk niet) en met goede uitgebreide hardisk specificaties zoals knippen/plakken/copiëren/deleten, timer mogelijkheden enzovoorts.

[ Voor 5% gewijzigd door dunster op 03-11-2004 11:59 ]

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129045

Iemand ervaring met het programmeren met timer? Mijn pa heeft namelijk zo'n ding gekocht en zegt dat als hij een programma heeft geprogrammeerd die netjes 's avonds laat of 's nachts wordt opgenomen, en dat hij ook precies op tijd stopt met opnemen, maar dat het apparaat zichzelf daarna niet uitschakeld. M.a.w. de ventilator van de harde schijf blijft de hele nacht (zachtjes) blazen.

Iemand een idee of bereid het even bij hem of haar thuis uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
Anoniem: 129045 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:07:
Iemand ervaring met het programmeren met timer? Mijn pa heeft namelijk zo'n ding gekocht en zegt dat als hij een programma heeft geprogrammeerd die netjes 's avonds laat of 's nachts wordt opgenomen, en dat hij ook precies op tijd stopt met opnemen, maar dat het apparaat zichzelf daarna niet uitschakeld. M.a.w. de ventilator van de harde schijf blijft de hele nacht (zachtjes) blazen.

Iemand een idee of bereid het even bij hem of haar thuis uit te proberen?
Dat klopt, wanneer de timmer is gezet kan je het apperaat gewoon uitzetten, wanneer deze gaat opnemen gaat hij zelfs niet aan.Het opnemen gaat compleet op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 11:53
net ook eentje gekocht. eerste indrukken zijn zéér positief. enig nadeel dat ik tot nu heb, is dat het toestel lichtjes trilt en dat is hier hoorbaar omdat tv kastje (hout) op houten parketvloer staat die nogal onderhevig is aan versterken van geluiden. best speler op rubberen matje zetten of zo denk ik (morgen eens proberen)

voor de rest zalig om zo tv te kijken. zeer goeie kwaliteit van opname, chase play (ideaal voor iemand zoals ik met klein kindje), opnemen en bekijken tegelijkertijd is ook wel prettig en afstandsbediening werkt voor zowel tv als dvd (alleen jammer dat teletekst niet werkt via remote van de dvd recorder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Hallo,

Na lekker gemaakt te zijn door dit beestje heb ik toch nog een paar vragen:
  • Hoe zit het eigenlijk met opnemen van twee zenders? Heb je dan twee coaxaansluitingen nodig?
  • Kun je bijvoorbeeld zender 1 kijken en tegelijkertijd zender 2 opnemen? Of nog beter 2 zenders tegelijk opnemen?
  • Werkt de timeshift functie goed?
  • Werkt het opnemen op CD-RW goed?
  • Kun je een DVD volgooien met mp3s en deze laten spelen door de speler? Veelal lukt dit wel met een CD met MP3s maar kan het ook met DVDs?
  • Kun je MP3s op de Harddisk zetten en dan spelen? Is die browse manier door MP3s een beetje oké? Kun je de titel tag bijvoorbeeld helemaal lezen of is dit afgebroken?
Sluit je je inkomende coax kabel aan op de DVD en daarna op de tv of hoe werkt dat eigenlijk? Ik las hier een stukje over iemand die de zenders redelijk simpel overgezet heeft, ik heb een Philips tv ... werkt dit dan ook?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben erg benieuwd.. Bedankt mensen !
Pagina: 1