Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Oftewel: >> Webdesign & Graphics
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Intentionally left blank
Normaal hoef je maar onmouseover="blabla" toe te voegen aan een <area>, maar om dit bij een imagemap in ASP.NET 2.0 toe te voegen aan een hotspot is me nog niet gelukt. Als dit al mogelijk is.gorgi_19 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:21:
Ik denk dat je eerst een moet kijken of je dit in normaal DHTMl voor elkaar krijgt.. Daarna kan je eens kijken naar de ASP.Net variant
Oftewel: >> Webdesign & Graphics
Dus dit hoort denk toch thuis bij Programming & Webscripting...
[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 17-10-2004 16:45 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Geef dan duidelijk aan dat daar het probleem zit en je de HTML al hebtNormaal hoef je maar onmouseover="blabla" toe te voegen aan een , maar om dit bij een imagemap in ASP.NET 2.0 toe te voegen aan een hotspot is me nog niet gelukt. Als dit al mogelijk is.
[ Voor 53% gewijzigd door gorgi_19 op 17-10-2004 16:52 ]
Verwijderd
Er is wel een href attribute. Maar dat is het probleem niet. Ik kan geen extra attribute onmouseover toevoegen vanuit mijn script, omdat de hotspots dynamisch gegenereerd worden met coordinaten uit een database.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 17:03:
Onmouseover werkt over het algemeen niet voor AREAs waar geen href attribuut voor bestaat. Zou dat jouw probleem kunnen veroorzaken>
Misschien moet ik met behulp van een placeholder de hotspots toevoegen...
Heb je niet iets van een OnDataBound event oid, wat je kan afvangen dan?Swerfer schreef op 17 oktober 2004 @ 17:10:
[...]
Er is wel een href attribute. Maar dat is het probleem niet. Ik kan geen extra attribute onmouseover toevoegen vanuit mijn script, omdat de hotspots dynamisch gegenereerd worden met coordinaten uit een database.
Misschien moet ik met behulp van een placeholder de hotspots toevoegen...
Op de volgende manier creëer ik hotspots in een imagemap:gorgi_19 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:17:
[...]
Heb je niet iets van een OnDataBound event oid, wat je kan afvangen dan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Rectangle = New RectangleHotSpot Rectangle.Left = CInt(data1.Item("XPOS1").ToString) Rectangle.Right = CInt(data1.Item("XPOS2").ToString) Rectangle.Top = CInt(data1.Item("YPOS1").ToString) Rectangle.Bottom = CInt(data1.Item("YPOS2").ToString) Rectangle.PostBackValue = "blabla" Rectangle.AlternateText = data1.Item("ALTERNATETEXT").ToString Rectangle.HotSpotMode = HotSpotMode.PostBack Afbeelding.HotSpots.Add(Rectangle) |
Daarbij kan ik geen extra attribute meegeven die in de gegenereerde HTML in de <area> tag komt te staan.
Werkt
1
| Rectangle.Attributes.Add("OnMouseOver","alert('hoi');") |
niet?
Jammer dat op MSDN nog niets te vinden is hierover
[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 17-10-2004 17:27 ]
Helaas werkt dat niet, dan zou ik in één keer klaar zijn. Ik ga nu proberen om de hotspots toe te voegen via een placeholder. Ik laat het wel weten als dat gelukt is.gorgi_19 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:26:
Werkt
ASP.NET:
1Rectangle.Attributes.Add("OnMouseOver","alert('hoi');")
niet?
Jammer dat op MSDN nog niets te vinden is hierover
Edit:
Met een placeholder werken werkt ook niet, omdat ik geen placeholder binnen de tags van een imagemap kan plaatsen. De totale imagemap dynamisch toevoegen aan de placeholder werkt ook niet, omdat je dan de hotspots weer niet binnen de tags van de imagemap kan plaatsen
[ Voor 28% gewijzigd door Swerfer op 17-10-2004 17:53 ]
Wat werkt er niet? heeft die control geen attributes collection?Helaas werkt dat niet, dan zou ik in één keer klaar zijn. Ik ga nu proberen om de hotspots toe te voegen via een placeholder. Ik laat het wel weten als dat gelukt is.
Sorry voor de late reactie, maar nee, die control heeft geen attributes collection.gorgi_19 schreef op 17 oktober 2004 @ 23:49:
[...]
Wat werkt er niet? heeft die control geen attributes collection?
1
| Rectangle.AlternateText = Chr(34) & " onmouseover=" & Chr(34) & "alert('Hoi')" |
Wat je als html resultaat krijgt is:
1
| title="" onmouseover="alert('Hoi')" alt="" onmouseover="alert('Hoi')" |
Helaas staat de onmouseover twee keer vermeld. Wordt dan 1 of 2 keer de onmouseover gertiggerd? Het lijkt erop dat er maar 1 keer een alert verschijnt, dus ik denk dat één van de twee onmouseovers wordt genegeerd.