Toon posts:

[SQL] Gratis variant van ms sql server

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal sites draaien op ms access databases. Nu wil ik deze gaan omzetten naar sql databases. Ik heb een aantal gratis tools gevonden om dit te kunnen doen.
Nu komt het probleem. Om een SQL database te draaien heb ik een SQL server nodig. Ik heb een beetje over het internet lopen zoeken, maar ik kan alleen maar varianten vinden voor MySQL. Daar heb ik niets aan, omdat ik met windows 2003 server werk en dus al mijn sites in ASP heb gemaakt.
Ik wil alles legaal houden en mijn budget is niet al te groot. Dus kom ik niet echt voor MS SQL Server in aanmerking. Nu had ik een variant gevonden, MSDE, maar deze kan maar 25 connecties aan. Dat is te weinig.

Heeft of weet iemand zo'n variant te vinden die weinig geld kost of zelfs gratis is? Ik heb alleen de server nodig. De databases kan ik zelf maken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mysql kan ook op 2003 draaien en je kan dan nog prima met asp pages werken hoor, kost alleen wat meer moeite.

msde is niet gratis voor commercieel gebruik, je mag hem niet eens gebruiken voor op websites die aan het inet hangen

A wise man's life is based around fuck you

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SQL is SQL, of het nu MS-SQL, MySQL, Pervasive SQL is.
MySQL draait prima op windows 2003. Er zullen een aantal commando misschien anders werken. ASP kan prima overweg met SQL, dus ook met MySQL.

Je zal alleen een aantal dingen moeten omgooien.

Ey!! Macarena \o/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
MSDE kan 25 concurrente connecties aan; je mag al een serieuse site hebben als je dat bereikt.
Als jij gebruik maakt van connection pooling, en je connectie sluit van zodra je ze niet meer nodig hebt, is msde imo ruim voldoende.
Over de licentie-issues, moet je eens kijken op de site van ms

https://fgheysels.github.io/

• whoami
RaZ schreef op 17 oktober 2004 @ 16:06:
SQL is SQL, of het nu MS-SQL, MySQL, Pervasive SQL is.
Bullshit.
SQL is een taal, SQL Server, MySQL, etc... zijn rdbms'en die SQL gebruiken (icm hun eigen dialect).
De ene DBMS ondersteund meer dingen dan de andere (MySQL kent geen stored procedures, triggers, referential integrity, etc....)
Daarnaast zijn er nog specifieke dingen (de dialecten dus) die in T-SQL anders zijn dan in Oracle's PL/SQL bv.

Verwijderd

Topicstarter
Dus MySQL werkt samen met ASP...hmm eens uitzoeken hoe ik dit ga klaarmaken. MySQL draait namelijk wel op mijn server, maar wist niet dat ik dat ook kon gebruiken met asp.
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 17 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Bullshit.
SQL is een taal, SQL Server, MySQL, etc... zijn rdbms'en die SQL gebruiken (icm hun eigen dialect).
De ene DBMS ondersteund meer dingen dan de andere (MySQL kent geen stored procedures, triggers, referential integrity, etc....)
Daarnaast zijn er nog specifieke dingen (de dialecten dus) die in T-SQL anders zijn dan in Oracle's PL/SQL bv.
Ik maak gebruik van de standaard SQL commando's (select, delete, insert enz.) Ik ga niet te diep in op SQL..zou ik dan ook problemen krijgen?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb tijden lang sites gemaakt met Access en ASP net zoals jij. Daarna overgestapt over op MySQL en Asp. Gewoon Mysql Downloaden en je bent eigenlijk al klaar connectie naar database en dat soort dingen is zowat het zelfde.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

whoami schreef op 17 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Bullshit.
My bad |:(
Ik ken SQL eigenlijk alleenmaar als zijnde een bron met gegevens, Waar je met PHP/ASP whatever gegevens uitleest/instopt/manipuleerd.
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

Ik maak gebruik van de standaard SQL commando's (select, delete, insert enz.) Ik ga niet te diep in op SQL..zou ik dan ook problemen krijgen?
En dat bedoelde ik dus eigenlijk.

Ik had het idee, dat voor simpel gegevens opslaan en uitlezen het niet zoveel uitmaakte wat er draaide als database.

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 17-10-2004 16:17 ]

Ey!! Macarena \o/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan gebruik je dus ook geen TOP / Limit, Stored Procedures, referentiele integriteit, etc? :)
Ik had het idee, dat voor simpel gegevens opslaan en uitlezen het niet zoveel uitmaakte wat er draaide als database.
Ook in de 'basisdingen' zitten dialectverschillen :)
whoami schreef op 17 oktober 2004 @ 16:08:
MSDE kan 25 concurrente connecties aan; je mag al een serieuse site hebben als je dat bereikt.
Als jij gebruik maakt van connection pooling, en je connectie sluit van zodra je ze niet meer nodig hebt, is msde imo ruim voldoende.
Over de licentie-issues, moet je eens kijken op de site van ms
Afaik bedoelen ze er wat anders mee:
Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) is the free downloadable, redistributable version of SQL Server that can be used in client applications or small web applications up to about 25 concurrent users
Oftewel: webapplicaties tot aan 25 concurrent users. Dat zegt niets over de concurrent connections. Zeker als iets verderop in het MSDN-artikel staat:
Maximum of 8 statements processed in parallel.

[ Voor 71% gewijzigd door gorgi_19 op 17-10-2004 16:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Hebben we het nou over de Desktop editie of over de Developer editie :? Volgens mij zit daar nog in een verschil in qua concurrente connecties 5 tegen over 25.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Na meer dan 5 concurrent T-SQL statements neem de schaalbaarheid van concurrent T-SQL statements af (e.g. msde gaat ze minder slim door elkaar weven itt zijn grote broer). De max 25 connections limiet staat daar los van.

[ Voor 9% gewijzigd door Infinitive op 17-10-2004 17:13 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18
[...]

Je zult iig geval je delete queries moeten aanpassen, maar dat moet je in alle gevallen wanneer je van Access afstapt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• whoami
farlane schreef op 17 oktober 2004 @ 18:32:
[...]

Je zult iig geval je delete queries moeten aanpassen, maar dat moet je in alle gevallen wanneer je van Access afstapt.
:?
AFAIK ondersteunt Access ook de 'gewone' delete queries zoals SQL Server, ORacle, etc... die ook kennen.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:11:
Dus MySQL werkt samen met ASP...hmm eens uitzoeken hoe ik dit ga klaarmaken. MySQL draait namelijk wel op mijn server, maar wist niet dat ik dat ook kon gebruiken met asp.
Bedankt
Er is een ODBC driver voor MySQL. Als ik me niet vergis kun je met ASP gewoon ODBC aanspreken, dus is het niet meer dan even een DSN aan te maken op je server en je bent vertrokken.

Wel even checken of de SQL in je ASP helemaal compatibel is met MySQL, maar dat kan niet zo gek veel werk zijn.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
whoami schreef op 17 oktober 2004 @ 18:40:
[...]

:?
AFAIK ondersteunt Access ook de 'gewone' delete queries zoals SQL Server, ORacle, etc... die ook kennen.
Moet je bij Access niet DELETE /me doen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19

gorgi_19

P_de_B schreef op 18 oktober 2004 @ 09:20:
[...]

Moet je bij Access niet DELETE /me doen?
Ik geloof dat het niet fout is, maar de andere syntax wordt ook ondersteund.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 18 oktober 2004 @ 09:22:
[...]

Ik geloof dat het niet fout is, maar de andere syntax wordt ook ondersteund.
Klopt, heb het net geprobeerd. Beide manieren worden ondersteund.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:11:
Bedankt
Is gewoon te gebruiken via ODBC, maar MySQL zijn de meningen echt verdeelt hier. Access, ik zag dat je dit noemde, is natuurlijk uit den boze.

• farlane
P_de_B schreef op 18 oktober 2004 @ 09:20:
Moet je bij Access niet DELETE * doen?
Idd, daar doelde ik op. :)

Aangezien de querybuilder deze syntax aanhoudt is de kans groot dat er dit soort queries inzitten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• farlane
questa schreef op 18 oktober 2004 @ 09:47:
Access, ik zag dat je dit noemde, is natuurlijk uit den boze.
Leg uit :?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Access is in prenciepe gemaakt voor 1 connectie tegelijk. En als de ts al een drukke site verwacht zou ik nooit voor access kiezen. Als hij al twijfelt over MSDE B)

• gorgi_19

gorgi_19

questa schreef op 18 oktober 2004 @ 10:14:
[...]

Access is in prenciepe gemaakt voor 1 connectie tegelijk. En als de ts al een drukke site verwacht zou ik nooit voor access kiezen. Als hij al twijfelt over MSDE B)
Is alleen de vraag wat je een drukke site noemt :) 40.000 pageviews per dag trekt MS Access bijvoorbeeld nog wel :)

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

gorgi_19 schreef op 18 oktober 2004 @ 10:17:
[...]

Is alleen de vraag wat je een drukke site noemt :) 40.000 pageviews per dag trekt MS Access bijvoorbeeld nog wel :)
Dit is zeker zo, maar TS twijfelde al bij MSDE dus hij zou wel meer dan 40.000 pageviews verwachten neem ik aan.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

questa schreef op 18 oktober 2004 @ 10:14:
[...]

Onderschat Access niet hoor. Heb het hier intern draaien voor een tig aantal webappliaties en nooit problemen gehad.

Pay peanuts get monkeys !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oracle 10G kun je toch ook gewoon gratis downen en gebruiken :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 18 oktober 2004 @ 10:32:
Oracle 10G kun je toch ook gewoon gratis downen en gebruiken :?
U riep overkill? :Y)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

alienfruit schreef op 17 oktober 2004 @ 16:28:
Hebben we het nou over de Desktop editie of over de Developer editie :? Volgens mij zit daar nog in een verschil in qua concurrente connecties 5 tegen over 25.
MSDE is gratis en doet (blijkbaar) 8 concurrent connecties. Developer editie is gewoon een commerciele goedkope variant van de Enterprise versie die je absoluut niet in produktie mag draaien licentietechnisch.

* curry684 heeft Developerversie hier op laptop hangen, en m'n website draait op MSDE :)

Professionele website nodig?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Dutch_guy schreef op 18 oktober 2004 @ 10:29:
[...]

Onderschat Access niet hoor. Heb het hier intern draaien voor een tig aantal webappliaties en nooit problemen gehad.
Nou ik zeg het nog 1x, ts twijfelt al aan MSDE dan zou ik hem zeker geen access adviceren. En hij heeft een server draaien, dus gebruik dan ook een database server.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee hoor. Wij draaien op het werk PeopleSoft, en dat kan zowel op een SQL-server als op Oracle, DB2, Progress en nog een aantal DB's. Wat ik maar aan wil geven: Oracle is net zo functioneel als MSSQL server. Wij draaien weliswaar op een Oracle 9i DB, maar zouden net zo makkelijk op SQL-server kunnen draaien als we zouden willen. Kwestie van je applicatie zo programmeren dat er weinig DB-specifieks in zit - iets wat PeopleSoft gelukkig ook inziet :)

Overigens wordt SQL-server door onze Oracle-DBA'ers ook wel liefkozend Sukkel-server genoemd, maar dat terzijde ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

The_Eagle schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Overigens wordt SQL-server door onze Oracle-DBA'ers ook wel liefkozend Sukkel-server genoemd, maar dat terzijde ;)
Als ze zouden erkennen dat het sneller en beter is zouden ze z'n eigen baan overbodig maken he :z

Professionele website nodig?

Verwijderd

The_Eagle schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Nee hoor. Wij draaien op het werk PeopleSoft, en dat kan zowel op een SQL-server als op Oracle, DB2, Progress en nog een aantal DB's. Wat ik maar aan wil geven: Oracle is net zo functioneel als MSSQL server. Wij draaien weliswaar op een Oracle 9i DB, maar zouden net zo makkelijk op SQL-server kunnen draaien als we zouden willen. Kwestie van je applicatie zo programmeren dat er weinig DB-specifieks in zit - iets wat PeopleSoft gelukkig ook inziet :)

Ik snap je punt wel, maar ik denk niet dat TS het nodig heeft aangezien hij zelf ook al zegt niet heel ingewikkelde queries te gebruiken. De enige reden dat hij MySQL afschoot was dat hij dacht dat het niet met ASP samen kon werken.

Voor simpele queries is Oracle, DB2, etc nogal overkill imHo. Zelf ben ik ook bezig met een webapp die vrij heavy gebruik maakt van een dbase, maar voor mijn inserts, updates, selects en een enkele join ga ik geen mssql, Oracle ofzo draaien :)
Pagina: 1