Toon posts:

[OSX] probleem met finder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net op mijn beige g3 400 OSX 10.2.8 geinstalled, nadat ik alles had geupdate en ik het systeem herstartte is echter de finder nergens meer te vinden. Waar je anders rechtsbovenin de menu balk de finder vind is er nu niks meer, ook is de tijdsaanduiding er niet meer tevinden en zijn eventuele andere pictogrammen (zoals van beeldscherm etc) nietmeer te zien.. de rest van de balk is echter normaal. Ik kan helaas geen screenshot maken hiervan want dat werkt ook niet meer.
Wanneer ik de klok aan probeer te zetten verschijnt er niets, ook is de finder op geen enkele manier terug te krijgen. Ik heb het bureaublad al opnieuw opgebouwt maar dat blijkt ook niet te baten.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik de finder etc. terug kan in mijn menubalk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 16:02 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Het hele verhaal klink een beetje vaag.

Klok zou je moeten kunnen activeren via de systeeminstelling 'Datum & Tijd'. Je kan in dat menu aangeven of je de klok wilt weergeven in de menubalk, ook kun je aangeven hoe je de klok kan aangeven.

Hoe bedoel je dat je de Finder niet ziet? Uit je verhaal begrijp ik dat je in de Finder zit, want je ziet blijkbaar wel het bureaublad en de menu's en ook zal het je wel lukken om door de folderstructuur te bladeren. Bedoel je misschien dat je niet bij Classic kan komen via een knopje in de menubalk? In dat geval moet je naar de systeeminstelling 'Classic' de optie aanvinken om een icoon weer te geven in de menu balk.

Andere knopjes zijn ook aan te zetten via de systeeminstellingen, zoals bijvoorbeeld AirPort, beeldscherm, etc...

Een screenshot maak je door gelijktijdig de toetscombinatie '[Apple] + [Shift] + [3]' in te tikken. Je kan ook een schermafbeelding maken met 'Grab', een applicatie die je kan vinden in de 'Hulpprogramma's' map (en die map is weer te vinden in de 'Applicaties' map).

[ Voor 17% gewijzigd door MacWolf op 17-10-2004 17:16 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
het verhaal is idd een beetje rommelig, met Grab kon ik wel een screenie maken; klik hier

Het is dus niet mogelijk om bijv. de klok of een andere functie die rechtsboven hoort te staan weer in te schakelen via systeemvoorkeuren. Als de je de klok wederom probeert in te schakelen dan verschijnt ie niet en zijn de vinkjes waarmee je de klok inschakelt weer verdwenen als je terug komt in het menu van 'datum en tijd'

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 19:25 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Bij vage problemen altijd even permissies laten repareren, eventueel combo-updater van 10.3.5 er weer overheen. Desnoods de schijf controleren.

Hoeveel HDD ruimte is er nog vrij?

No production networks were harmed during this posting

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Van 10.2.8 naar 10.3.5 kan niet in 1x. Je moet eerst de upgrade doen van 10.2 -> 10.3. Bovendien moet je 10.3 eerst kopen waarschijnlijk.

kleurbleur.nl

• paella
Naja, dan de combo updater 10.2.8, de clou was de combo updater, ik was even niet oplettend genoeg zeg maar...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
En die heeft ie ook al geinstalleerd. Beter opletten volgende keer misschien? ;)

kleurbleur.nl

• paella
Nee, ik heb het specifiek over de combo-updater, dat vermeld TS niet. Dus wellicht heb ik toch nog in een klein hoekje ergens gelijk :D

Pagina: 1