Ik ben al een tijdje bezig om op mijn compu een FTP server te zetten. nu is dat normaal gezien op zich geen probleem, maar mijn netwerk wilt niet echt meewerken. hij opent de ftp wel als ik hem open met het interne IP adres, maar als ik anderen vraag hem eens te openen met mijn IP adres van mn compu, doet deze t niet. de netwerkrouter is, volgens mij, helemaal goed ingesteld. hier heb ik 2 virtual servers opgestart. één op de port 21-21, de andere op port: 1024-65535. Wat doe ik verkeerd? ik heb een draadloos netwerkrouter van het merk Belkin
Je moet niet het ip-adres van je computer opgeven maar je externe ip-adres dat je van je ISP krijgt.
Kijk dus even wel extern ip-adres je router heeft. Dat geef je aan je vrienden en dan moet het werken (mits je idd de poorten goed hebt gemapped).
Kijk dus even wel extern ip-adres je router heeft. Dat geef je aan je vrienden en dan moet het werken (mits je idd de poorten goed hebt gemapped).
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Volgensmij ben je vergeten:
1) Portmappings te doen
2) Het IP wat je FTP server moet gebruiken voor PASV mode hard in je FTP config zetten.
Ik heb hier ook een FTP achter een router, en alle poorten voor de FTP zijn doorgemapped, en tegen de FTP verteld dat het IP m'n internet IP moet zijn.
1) Portmappings te doen
2) Het IP wat je FTP server moet gebruiken voor PASV mode hard in je FTP config zetten.
Ik heb hier ook een FTP achter een router, en alle poorten voor de FTP zijn doorgemapped, en tegen de FTP verteld dat het IP m'n internet IP moet zijn.
Ey!! Macarena \o/
dit heb ik idd gedaan, maar dan geeft ie nog een errorFire_escape schreef op 17 oktober 2004 @ 16:01:
Je moet niet het ip-adres van je computer opgeven maar je externe ip-adres dat je van je ISP krijgt.
.
wat voor error?Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:03:
[...]
dit heb ik idd gedaan, maar dan geeft ie nog een error
en als die vriend jou ip ff scant op open poorten, staat 21 dan open?
[ Voor 17% gewijzigd door DeoDupke op 17-10-2004 16:06 ]
No worries m8
Portmappings?? hoe doe ik da? misschien dat ik t al wel heb gedaan, maar k weet zo ff niet wat het precies inhoudt. Ook mijn FTP neemt idd de internet IPRaZ schreef op 17 oktober 2004 @ 16:01:
Volgensmij ben je vergeten:
1) Portmappings te doen
Een portmapping is hetzelfde alsjouw virtual server. Je moet er wel voor zorgen dat je bij je virtual server laat verwijzen naar het ip-adres dat je ftp-server heeft.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:06:
[...]
Portmappings?? hoe doe ik da? misschien dat ik t al wel heb gedaan, maar k weet zo ff niet wat het precies inhoudt. Ook mijn FTP neemt idd de internet IP
Oftwel:
Bij virtual server poort 21 (ftp) doorlussen naar het ip-adres van jouw ftp-server.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Lees je handleiding van je router maar eens door, de poorten die jij intern wil gebruiken, moeten ook van buitenaf berijkbaar zijn:Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:06:
[...]
Portmappings?? hoe doe ik da? misschien dat ik t al wel heb gedaan, maar k weet zo ff niet wat het precies inhoudt. Ook mijn FTP neemt idd de internet IP
dus je Internet-IP poort 12345 moeten worden gemapped naar je interne IP 12345.
Maar in je handleiding staat precies hoe dat moet.
Ey!! Macarena \o/
zal je letterlijk geven wat de melding was:DeoDupke schreef op 17 oktober 2004 @ 16:05:
[...]
wat voor error?
en als die vriend jou ip ff scant op open poorten, staat 21 dan open?
Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor deze map hebt
Details:
De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet.
maar.., geen succes?Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:14:
die portmappings heb ik al gedaan. de inbound port is nu hetzelfde als de private port
wat krijgt die vriend bijvoorbeeld als hij in commandline intypt:
telnet youIP poortnummer dus bijvoorbeeld:
telnet 192.168.1.1 21 ( ipnummer klopt uiteraard niet maar invullen voor je extern ip)
No worries m8
Omdat er nogsteeds GoT'ers hier zijn die iemand gewoon willen helpen, ipv domme vragen te stellen...Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 16:31:
waarom worden deze topics niet binne 2 tellen gesloten?
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
<!-- deze topic worden 3x per dag geplaats...
Als ik iets post maakt niet uit wat dan komt er een slotje op...
Kutforum*
*Nederland is een land met de vrijheid van meningsuiting
[ Voor 27% gewijzigd door Koffie op 17-10-2004 21:50 ]
Heeft de user waarmee deze persoon inlogt wel rechten op de map ? En welk adres gebruikt deze persoon om te verbinden ? Lijkt erop dat er een naam wordt gebruikt die niet bestaat ....
Weet je zeker dat je het zo hebt ingesteld??
Dit is ook een belkin namelijk!!

En hebben de users idd wel de juiste rechten op die FTP??
Zonder rechten geen feestje natuurlijk.
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
daarom vroeg ik of hij ff wilde telnetten ( of ftpen kan natuurlijk ook) dan kun je ieg zien of hij verbinding kan maken met de server of dat hij er zowieso al niet in komt omdat de poorten verkeerd staan gemaptdocftp schreef op 17 oktober 2004 @ 20:36:
Weet je zeker dat je het zo hebt ingesteld??
[afbeelding]
No worries m8
Dicht, tot nader order
Tijd voor een nieuwe sig..
En weer open.
robinonck: Ik zou je willen verzoeken om je iets meer te verdiepen in de materie dmv de FAQ : Het Grote Poortmappingsverhaal en de manual van je router.
Als er dan iets misgaat, is het wel de bedoeling dat je de duidelijk meld. Een post met de melding "Dan krijg ik een foutmeldin" kan niemand iets mee namelijk.
robinonck: Ik zou je willen verzoeken om je iets meer te verdiepen in de materie dmv de FAQ : Het Grote Poortmappingsverhaal en de manual van je router.
Als er dan iets misgaat, is het wel de bedoeling dat je de duidelijk meld. Een post met de melding "Dan krijg ik een foutmeldin" kan niemand iets mee namelijk.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1