Hardware testen/controleren bij Fedora 2

Pagina: 1
Acties:

• Penalty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Hallo,
ik heb een tijdje geleden linux op een van me pc's gezet maar hij loopt niet lekker. Nu wil ik graag even mijn hardware testen en daar voor had ik wine en EVEREST home edition van lavalys ge-installeerd. De instalatie ging goed maar als ik het programma probeer te starten krijg ik meerdere errors.
Nu is mijn vraag of iemand een soortgelijk programma kent met linux ondersteuning of die wel gewoon goed loopt met linux.

m.v.g.

R. van Alphen

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Voor je geheugen is er in elk geval memtest86. Staat met een beetje mazzel op disc 1 van Fedora. (Als optie bij het booten)

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 17-10-2004 16:16 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welke hardware wil je precies testen ?
Er is namelijk voor zover ik weet geen testprogramma voor linux, maar wel verschillende utils toegespits op een bepaald gedeelte van je hardware, zoals memtest86 en bijv. dd of bonnie++ voor je harddisks.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Penalty
er zat inderdaad mem86 op cd 1 en ik wil graag kijken of alle hardware word gevonden aangezien ik het erg vreemd vind dat linux zo langzaam loopt.

ik heb nu seven teen or bust er op gezet om te kijken welke snelheid mijn processor heeft maar ik zou dus ook graag willen weten of alle hard ware goed wordt gevonden waar ik dus EVEREST home edition voor wou gebruiken.

*edit* ik heb reeds een hardware browser gevonden, bedankt voor alle hulp......

[ Voor 11% gewijzigd door Penalty op 17-10-2004 19:52 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Linux traag ? Doe es hdparm -c1d1X69 /dev/hda en dat voor al je disken :)

• Penalty
He tanx man het loopt nu al een stuk beter. ik probeer nu alleen ook slakware te installeren en heet gaat eerst goed maar als ik dan de source moet selecteren kan hij de cd speler ineens niet meer vinden. heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? De cdspeler is afkomstig uit een oude dell pentium 2........

Verwijderd

Als je met dat soort problemen zit, is Slackware niet de juiste distro voor je, dunkt me... Als je wilt kijken of al je hardware gevonden wordt, is Knoppix vaak een makkelijke oplossing.
Pagina: 1