Mac equivalent van EAC?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Een van de redenen om ook in de toekomst mijn pc niet weg te doen is EAC. EAC staat voor Exact Audio Copy en heeft als doel om echt een perfecte kopie van audio CD's te maken. Het probleem met audio cd's is de gebrekkige foutcorrectie waardoor een programma als EAC noodzakelijk is voor de archivering van je CD collectie.

Na wat googlen kon ik echter niets vinden. Het hoeft niet zo perfect te zijn als EAC maar is hier uberhaupt wel software van voor de mac?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
kan "Toast" het niet?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Zijn er geen commandline tools voor? Niks gevonden bij macupdate of sourceforge?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik weet niet of dit een oplossing is, maar je kan iTunes instellen om naar aiff of Apple Lossless te importeren, en er is een optie om error correction aan te zetten in de preferences van iTunes.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Firestarter heeft een hoop geavanceerde opties, wellicht zit daar iets bij wat je zoekt: http://mac.softpedia.com/public/cat/14/14-1.shtml

Firestarter heeft mogelijkheden die andere Mac brandprogramma's niet hebben, dus ik zou deze app zeker even testen als ik jouw was.

Zie plaatje: http://www.think1337.org/wolf/firestarter.jpg

Firestarter is gratis te downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door MacWolf op 17-10-2004 15:43 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 10:02
FireStarter heeft inderdaad een "Paranoia-mode" voor audio-extraction, die je op drie gevoeligheidsniveau's in kan stellen. Ook iTunes kent een optie "Gebruik foutcorrectie bij lezen audio-cd's" voor "als er zich problemen voordoen met de audiokwaliteit van audio-cd's".

In hoeverre deze correctiemechanismen vergelijkbaar zijn met EAC durf ik niet te zeggen. Ik vraag het mezelf ook af :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Q

Q

Topicstarter
Ik weet dat er een lame-plugin is voor itunes, dus als itunes geschikt zou zijn zou dit mooi zijn, maar ik heb zo mijn twijfels. Verder kom ik er net achter dat ik op de een of andere manier Firestarter al op mijn ibook heb staan :o maar wist ik dat je dit dus hiermee zou moeten kunnen doen X:

Ik ga even aan het testen met een cd onder EAC en deze progsels. Thanks voor de reacties.

update 1: Firestarter werkt niet. Loopt gewoon vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 17-10-2004 17:36 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Q schreef op 17 oktober 2004 @ 17:03:
update 1: Firestarter werkt niet. Loopt gewoon vast.
Je had een versie op je schijf gevonden zei je. Wellicht is dit een oudere versie met een aantal bugs of wordt je hardware niet ondersteund. Probeer in dat geval een nieuwere versie van Firestarter te downloaden van eerder genoemde pagina.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Q

Q

Topicstarter
Het is de meest recente versie...

Inmiddels valt mij het volgende op: zowel in eac als met itunes zie ik dat als ik een cd 2x rip op 1 drive de kopieen met de juiste instellingen identiek zijn. Echter, de resultaten van de drives zijn niet gelijk. Waarschijnlijk moet ik met driveoffsets gaan spelen, maar dat kan sowieso al niet met itunes.
Pagina: 1