Waar te koop: WinTV-PVR-500MCE

Pagina: 1
Acties:

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Hoi allen,

Ik ben opzoek naar een (internet-)winkel die de Hauppauge WinTV PVR 500MCE verkoopt. Via google werd ik niet echt wijzer, behalve dan winkels in USA. Deze leveren echter de NTSC versie, waar je in NL niet echt veel aan hebt...

Groeten Jeroen.

[ Voor 3% gewijzigd door Adze op 17-10-2004 15:18 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Reden is heel simpel: het product wordt alleen in de USA verkocht en er is dus geen PAL versie! Check de website: pas leverbaar vanaf december 2004 ( http://www.hauppauge.tv )!

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 17-10-2004 15:27 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

deepspace schreef op 17 oktober 2004 @ 15:20:
Reden is heel simpel: het product wordt alleen in de USA verkocht en er is dus geen PAL versie!
Er zijn zekers wel 2 versie van die kaart: NTSC & PAL.
For Windows XP Media Center Edition users:

Watch TV with the MyTV button on MCE

Watch one TV show while recording another to disk using the WinTV-PVR-500's built in dual hardware MPEG encoders.

WinTV-PVR-500MCE includes:

Dual 125 channel cable ready TV tuners, each with a dbx-TV stereo decoder (Nicam stereo decoder in Europe)

Dual high quality MPEG2 video and audio encoders based on the Conexant -416 MPEG encoder

One back panel composite/s-video plus stereo audio inputs to connect to VCR, camcorders or set top boxes

Two on-board A/V headers, to connect to two more A/V sources (A/V cable set not included)

One FM radio receiver

There are two models of WinTV-PVR-500MCE: one for NTSC and one for PAL (multistandard PAL I, PAL B/G, Secam).
Als ik kijk op de site van Hauppage, zie ik toch wel een zooitje winkels die Hauppage spullen verkopen:
http://www.hauppage.com/pages/buy/wtob_netherlands.html

[ Voor 97% gewijzigd door RaZ op 17-10-2004 15:25 ]

Ey!! Macarena \o/

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:54
het antwoord dat deepspace geeft is het enige correct, de 500mce is in nederland niet eerder dan december leverbaar.

Zie ook deze reactie van Hauppauge benelux op het forum.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Bedankt !

Nog ff een paar maandjes wachten dus...

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 11:44

Boy

www.byoscoop.nl

Hij zou toch deze maand te koop zijn? Ik kan 'm nog niet vinden.

Ik was aan het denken een barebone te bouwen met dit ding erin...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Trouwens, ik was me aan het bedenken:

wat is nou echt het voordeel van deze kaart? Als je je coax-kabel gewoon split en 1-tje direct via de tv naar binnen laat gaan en 1'tje via de TV-kaart. Als je gaat opnemen, kijk je je andere programma via de 'gewone' tv aansluiting.

Of heeft deze kaart nog andere voordelen?

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Normaal kan je met een dubbele tuner ook 2 zenders opnemen, en dan via een splitter nog gewoon tv kijken op je tv.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

mikenl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:54:
Normaal kan je met een dubbele tuner ook 2 zenders opnemen, en dan via een splitter nog gewoon tv kijken op je tv.
Hmm, dat klinkt wel aardig inderdaad...eerst maar eens kijken of het interessant is qua prijs.

en of zo'n ding natuurlijk past in een AOpen XCube EX65 bijvoorbeeld (iemand enig idee?)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:52
mikenl schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:54:
Ik wil de pret niet bederven, maar ik betwijfel of je met beide tuners tegelijkertijd kan opnemen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij moet al verkrijgbaar zijn. Bij ons in de winkel hebben we er vandaag eentje binnen gekregen van een leverancier.
Heb hem nog niet uitgeprobeerd.

Wat mij verder verteld werd:

Er komen 2 versies van de kaart, en daarmee bedoel ik niet NTSC of PAL.

Er is een kaart met 1 tuner. Daarmee kan je opnemen, kijken etc.
En er is een kaart met 2 tuners. Met die kaart kan je van één kanaal opnemen en tegelijkertijd kan je een ander kanaal kijken.

Zover ik logisch kan redeneren kan je niet 2x opnemen, want opname gebeurt door middel van een onboard MPEG II encoder en daarvan zit er maar eentje op de kaart.

De kaart die wij geleverd krijgen zat in een kartonnen doosje met niks erop en er zitten ook geen drivers ofzo bij, als het goed is kan Windows MCE 'em helemaal aansturen.
De afstandsbediening zit er ook niet bij, dan moet je de losse MCE ab kopen.

[ Voor 71% gewijzigd door dreeke op 09-12-2004 22:46 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• amontillado
dreeke,

Ik denk dat jij met die versie van 1 tuner de 150 bedoelt. De 500 zal twee tuners hebben.. en ook twee encoders, zodat 2 programma's tegelijk opnemen inderdaad mogelijk is.

Levering van 500 kan in nederland iets vertraagd zijn (het was tenslotte ook op z'n vroegst q4 2004, heb eerder ook al q1 2005 doorgekregen).. voor exacte info kun je op het hauppauge.tv forum terrecht, zodra meer bekend is posten ze het daar.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Boy schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:24:
Trouwens, ik was me aan het bedenken:

wat is nou echt het voordeel van deze kaart? Als je je coax-kabel gewoon split en 1-tje direct via de tv naar binnen laat gaan en 1'tje via de TV-kaart. Als je gaat opnemen, kijk je je andere programma via de 'gewone' tv aansluiting.

Of heeft deze kaart nog andere voordelen?
Ik quote mezelf nogmaals, want ik vroeg me af of jullie toch iets weten van een reden waarom ik deze kaart zou gebruiken? Als een splitter het goedkoper maakt, waarom zou je dan toch deze kaart pakken?

• amontillado
Boy schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:44:
[...]
Ik quote mezelf nogmaals, want ik vroeg me af of jullie toch iets weten van een reden waarom ik deze kaart zou gebruiken? Als een splitter het goedkoper maakt, waarom zou je dan toch deze kaart pakken?
Kun jij op die manier 2 programma's opnemen dan.. of kun je 1 opnemen, en de ander timeshiften?
Dat is dus het voordeel van die kaart. (gewoon 2* een pvr 150 kopen werkt ook, maar kost een extra slot)

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

dreeke schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:43:

/knip

Zover ik logisch kan redeneren kan je niet 2x opnemen, want opname gebeurt door middel van een onboard MPEG II encoder en daarvan zit er maar eentje op de kaart.
quotje van www.hauppauge.tv
Kijk naar een TV zender en neem op van een andere TV zender met de WinTV-PVR-500MCE en Windows XP Media Center Editie 2005. WinTV-PVR-500MCE bevat 2 complete TV tuners, met elk hun eigen hardware MPEG encoder!
Voor zover ik kan bedenken moet het dus gewoon kunnen, volgens hauppauge ook :
http://www.hauppauge.com/pdfs/pr_mediacenter2005.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door mikenl op 10-12-2004 19:44 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Pagina: 1